Δεν υπάρχει μεγαλύτερη πρόκληση για έναν ηθοποιό από το να υποδύεται ρόλους κόντρα στην ψυχοσύνθεση του. Εκεί, άλλωστε, φαίνεται το πόσο ικανός είναι και τι εκφραστικά μέσα διαθέτει… Έναν τέτοιου είδους ρόλο – από τους πιο σημαντικούς αλλά συγχρόνως και από τους πιο απαιτητικούς και δύσκολους της παγκόσμιας δραματουργίας- καλείται να υποδυθεί η χαρισματική και γεμάτη από φως Βέρα Κρούσκα, ύστερα από μετάκληση του Κ.Θ.Β.Ε. Αυτό το εύθραυστο, γλυκύτατο, αέρινο γεμάτο με θετική αύρα και γαλήνη πλάσμα, θα ενσαρκώσει την Μαίρη, της οικογένειας Τάιρον , έναν απίστευτα δραματικό ρόλο με συνεχείς κορυφώσεις και εντάσεις. Το έργο του Ευγένιου Ο’ Νιλ, ο οποίος έχει βραβευτεί με πολλά Νόμπελ Λογοτεχνίας και Πούλιτζερ το” Ταξίδι μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα” είναι αυτοβιογραφικό, διαποτισμένο από την τραγική αίσθηση της ζωής του ίδιου του συγγραφέα. Είναι άκρως ρεαλιστικό, με σκηνές στυγνές και δυνατές, οι χαρακτήρες του είναι απογυμνωμένοι επί σκηνής και το δράμα κυριαρχεί έντονα και προχωρεί με ανελέητο ρυθμό. Είναι ένα δραματικό κορύφωμα επικής λογοτεχνίας! Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο άξιος Θανάσης Σαράντος, και είμαι βέβαιος, ότι υπό την καθοδήγηση του η Βέρα Κρούσκα θα θριαμβεύσει και θα μεγαλουργήσει! Γιατί είναι μία ηθοποιός αφοσιωμένη στη δουλειά της και μόνο, μία κυρία της Τέχνης, δεν αναλώνεται σε ίντριγκες, σε κουτσομπολιά και σε ανούσιες δηλώσεις με σκοπό την προβολή της, αλλά όλη τη δύναμή της τη μετατρέπει σε δημιουργία και δουλεύει, δουλεύει σκληρά για να επιτύχει αυτό που επιζητεί και το επιτυγχάνει τελικά άρτια κάθε φορά. Όπως τα ετερώνυμα έλκονται, έτσι η ευαίσθητη και τρυφερή Βέρα Κρούσκα, που είναι ως άνθρωπος στη ζωή της, θα αναμετρηθεί με ένα ρόλο σκληρό και πρέπει στα πολλά κρεσέντο των μονολόγων που έχει ο ρόλος της να βγάλει τα σωθικά της, να σπαράξει και να μπήξει τα νύχια της στο σανίδι της σκηνής. Ο τρόπος και η στάση ζωής της, το ήθος και η αξιοπρέπεια της, η καθαρότητα και το μεγαλείο της ψυχής της σε συνδυασμό με τα ευρέα εκφραστικά μέσα που διαθέτει και τη στόφα της σπουδαίας ηθοποιού, θα συμπλεύσουν και θα τελεσφορήσουν σε μία ακόμη επιτυχία της και θα την καταχειροκροτήσει όλο το κοινό! Βέρα Κρούσκα είσαι υπέροχος και ζηλευτός άνθρωπος και μία ηθοποιός με όλη την έννοια της λέξης και τα γράμματα κεφαλαία! Μπράβο σου! Η παράσταση ξεκινά στις 1, 2, 3 και 4 Ιουλίου από το θέατρο της Μονής Λαζαριστών και θα συνεχίσει με μία μεγάλη καλοκαιρινή περιοδεία σε όλη την Ελλάδα . Η αξιοθαύμαστη Βέρα Κρούσκα από το Α ως το Ω!
Αυτογνωσία: Θα πρέπει να υπάρχει σε κάθε άνθρωπο. Πιστεύω, ότι έχω αυτογνωσία , χρειάζεται στη ζωή μας και είναι απαραίτητη.
Βάθος: Εκ βαθέων! Είναι η βουτιά που κάνεις στον εκάστοτε ρόλο στο θέατρο για να μάθεις τον χαρακτήρα, να τον ζήσεις και να τον επικοινωνήσεις με το κοινό…
Γκάμα: Το πρώτο πράγμα που διεκδίκησα, όταν βγήκα στο θέατρο , ήθελα να παίζω διαφορετικά πράγματα για να μην αποκτήσω μανιέρα.
Διακριτικότητα: Ναι, είναι κάτι που με χαρακτηρίζει και πολλοί μου το λένε αυτό! Μου αρέσουν οι διακριτικοί άνθρωποι γενικότερα.
Ευγένιος Ο’ Νιλ: Μέγας δραματουργός, σπουδαίος, πολυβραβευμένος. Είναι η πρώτη φορά που παίζω O΄Νιλ , είναι πάρα πολύ δύσκολος συγγραφέας γιατί έχει εναλλαγές συνέχεια. Σε κάθε ατάκα ανακαλύπτεις και αφηγείσαι χιλιάδες πράγματα, δεν είναι μία απλή καθημερινή γλώσσα, υπάρχει και ένα δεύτερο επίπεδο πολύ μεγάλο, πίσω από αυτήν. Ο ρόλος που υποδύομαι είναι πολύ δύσκολος και απαιτητικός.
Ζωή: Αυτό που λατρεύω ! Την αγαπώ πάρα πολύ γι’ αυτό κοιμάμαι πολύ νωρίς για να ξυπνήσω πολύ νωρίς και να πω: ” Θέλω να βλέπω τον ήλιο να βγαίνει”. Δεν είμαι της νύχτας, όπως οι περισσότεροι ηθοποιοί.
Ήθος: Αλίμονο , αν λείπει το ήθος. Δεν μαθαίνεται βέβαια, το φέρνεις εσύ, το μαθαίνεις από τη ζωή. Μόνο ο χαρακτήρας σου και η διορατικότητα σου σε κάνουν να επιλέγεις το ήθος ή όχι…
Θανάσης Σαράντος: Είμαι τόσο χαρούμενη που δουλεύω μαζί του! Πίστευα, από την πρώτη στιγμή, ότι μόνο με αυτόν θα μπορούσα να κάνω αυτό το έργο. Είναι σπουδαίος και ως ηθοποιός και ως σκηνοθέτης και έχει σχέση με όσα έχουν να κάνουν με το θέατρο και με την Τέχνη!
Ιατρικό εμβόλιο κορωνοϊού: Βεβαίως και το έκανα και εμβολιαστικά μάλιστα στη Θεσσαλονίκη. Πρέπει να το κάνουν όλοι απαραιτήτως…
Κ.Θ.Β.Ε: Η μεγάλη μου αγάπη! Από εδώ ξεκίνησα να κάνω κλασικό ρεπερτόριο με πρώτο έργο την” Όπερα της πεντάρας” του Μπρεχτ σε σκηνοθεσία του Νίκου Κούνδουρου. Τότε ήταν η μεγαλύτερη επιτυχία του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος! Έκανα , όμως, και άλλες επιτυχίες στις συνεργασίες μου που είχα κατά καιρούς, όπως: την ” Θαυμαστή μπαλωματού”, ” Το νυφιάτικο τραγούδι” , την” Τύχη της Μαρούλας”, την” Οπερέτα”. Λατρεύω τη Θεσσαλονίκη, έχω φίλους εδώ, περνάω καλά και ο κουμπάρος μου ζει εδώ . Από τα 16 μου χρόνια πηγαινοέρχομαι στη Θεσσαλονίκη.
Λογοτεχνία: Άρχισα πολύ νωρίς να διαβάζω, από το γυμνάσιο. Τώρα, όμως , δεν μπορώ γιατί δεν έχω χρόνο. Διαβάζω και βλέπω θεατρικά έργα, άλλα πότε-πότε και κάποιο βιβλίο.
Μίσος: Δεν μπορείς να μισείς, γιατί δεν είναι αιώνιο το μίσος είναι θνητό, όπως και ο άνθρωπος. Οπότε είναι κουτό να μισείς…
Νομοταγής: Είμαι απόλυτα νομοταγής και δεν κάνω παρασπονδίες… Όλοι είμαστε υποχρεωμένοι να υπακούμε στους νόμους, αν δεν θέλεις να είσαι ενταγμένος μέσα στην κοινωνία , πήγαινε σε ένα βουνό και ζήσε μόνος σου.
Ξένο ή ελληνικό ρεπερτόριο: Εξαρτάται από το έργο. Υπάρχουν στο ελληνικό ρεπερτόριο εκπληκτικά έργα, όπως αντίστοιχα και στο ξένο… Και τα δύο λοιπόν.
Οίκτος: Δεν θέλω να με οικτίρουν καθόλου και δεν δίνω και λαβή για τέτοια πράγματα. Πρέπει, όμως, να είμαστε δίπλα στον συνάνθρωπό μας και δεν πρέπει να νιώθουμε, απλώς οίκτο για αυτόν, αλλά αγάπη…
Παραλήρημα: Στο έργο έχει σχέση με το παραλήρημα η ηρωίδα του, η Μαίρη την οποία ενσαρκώνω , στη ζωή , όμως, δεν πρέπει να υπάρχει παραλήρημα .
Ρόλοι: Οι ρόλοι που μου αρέσουν είναι οι σύνθετοι . Όλα μου αρέσουν και το δράμα και η κωμωδία τα οποία είναι και τα πιο δύσκολα είδη. Δεν κάνω για την τραγωδία, αλλά μου αρέσει πολύ να βλέπω , βέβαια όχι τις καταπειραγμένες τραγωδίες, δεν τις αγαπώ με αυτόν τον τρόπο που τις ανεβάζουν…
Στόφα : Τον ηθοποιό τον καλό τον αναγνωρίζεις από την στόφα που διαθέτει.
Ταξίδι μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα: Είναι ένας εκπληκτικός τίτλος και πρέπει να τον καταλάβει το κοινό από την αρχή. Το ταξίδι που κάνουν αυτά τα πρόσωπα μέσα στην ημέρα από το πρωί που ξεκινά μέχρι το τέλος και μέσα σε τέσσερις πράξεις, είναι κάτι που ξεκινά την ημέρα και τελειώνει τη νύχτα. Δεν πρέπει να αποκαλύψω , όμως, περισσότερα για να έχει ενδιαφέρον για το κοινό. Δεν πεθαίνει κανείς βέβαια στο έργο. Είναι ένα εξαιρετικό έργο, αυτοβιογραφικό , πήρε το βραβείο Πούλιτζερ . Ο πατέρας του Ο’ ΝΙλ ήταν ηθοποιός, η μητέρα του αριστοκράτισσα, αναγκάστηκε να πάρει ναρκωτικά γιατί είχε κάποιο λόγο, δεν τα πήρε στα καλά καθούμενα. Είχε μία αφορμή που τα έπαιρνε, πονούσε. Της τα έδωσαν για πρώτη φορά για να μην πονά… Το 1918 υπήρχε μόνο η μορφίνη…
Ύψιστος: Μπορεί να πιστεύω αλλά δεν είμαι θρησκόληπτη.
Φώτα: Τα φώτα της ράμπας είναι πολύ σημαντικά. Δεν θέλω, όμως, δυνατό φωτισμό, για αυτό στο σπίτι μου έχω 2-3 λαμπατέρ και μόνο χαμηλό φωτισμό. Στο θέατρο ζω τα έντονα φώτα.
Χρόνος: Απλώς περνά πολύ γρήγορα, πολλές φορές, δεν το προλαβαίνουμε. Θέλω να κάνω περισσότερα πράγματα κατά τη διάρκεια της ημέρας και δεν προφταίνω. Θα ήθελα η ημέρα να έχει 34 αντί για 24 ώρες.
Ψυχοφθόρος: Το επάγγελμά μας , πάντως , δεν είναι ψυχοφθόρο, έχει γνώση σε κάνει να ανοίγεις τους δικούς σου ορίζοντες και να βγαίνεις έξω από εσένα…
Ωραία παράσταση: Πρέπει να αισθανόμαστε ωραία, όταν δημιουργείται η λεγόμενη μέθεξη από μία παράσταση…
Σχόλια για αυτό το άρθρο