Medellin: κριτική για το νέο single της Μadonna

Από την/τον Τάσος Κατρής Θεοδωρόπουλος (TAZ) | 25 Απριλίου 2019

D4XfR__XkAAlhgz

4 χρόνια μετά το όχι και τόσο επιτυχημένο Rebel Ηeart, ο ΤΑΖ παρακολουθεί την Μadonna να επιστρέφει κάνοντας αυτό που ξέρει καλύτερα, τις μεταμορφώσεις της Madame X.

H Madge κάνει αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα. Στα 13 tracks του 14ου άλμπουμ της μεταμορφώνεται σε μυστική κατάσκοπο που ταξιδεύει σε όλον τον κόσμο, μαχόμενη για την ελευθερία, φωτίζοντας σκοτεινά μονοπάτια. αλλάζοντας ταυτότητες, από πόρνη σε μητέρα. Χορεύτρια, καθηγήτρια, πολιτικός, νοικοκυρά, ένα παιδί, ένας δάσκαλος, μια καθαρίστρια, μια φυλακισμένη, μια αγία, μια τραγουδίστρια, μια καλόγρια, μια φοιτήτρια και μην ξεχνιόμαστε, μια κατάσκοπος στο σπίτι του Έρωτα. Τέλειο concept από το οποίο περιμένουμε φωτοβολίδες.

Είναι η Madame X που για μια ακόμη φορά συγκέντρωσε τους μεγαλύτερους παραγωγούς του κόσμου (και ναι, τον Mirwai και τον Orbit για να τη βοηθήσουν σε ένα άλμπουμ που από το πρώτο του single (είναι ανεβασμένο στο διαδίκτυο ενώ στις 24 του μήνα θα προβληθεί στο MTV το βίντεο κλιπ) δείχνει τις διαθέσεις του cd. Λατινοράπ σε ήπιο τόνο με την Μαντόνα να κάνει τα γλυκά μάτια στον σούπερσταρ της Λατινικής Αμερικής Maluma. Επομένως ο στόχος είναι ορισμένος για την κατάκτηση  των latinos. Το πρώτο της single με παρεάκι τον Μaluma (που τον έχουν χρησιμοποιήσει για το στιλάκι του και άλλες, έχει κάτι από μια χαρμόσυνη γιορτινή, παιδική εκδοχή του Εrotica σε λάτιν ρυθμό και με μια διάθεση να σε κάνει να χαμογελάσεις αυθόρμητα. Λέγεται Μedellin, προφέρεται Μεντεζίν και είναι ο τόπος καταγωγής τόσο του Maluma όσο και του περιβόητου βασιλιά των ναρκωτικών, Pablo Escobar.

Σε ένα μαλακό μπιτ η Madonna ψιθυρίζει με γλύκα τα λόγια της ενώ ο Maluma της απαντά με έναν βραχνό ερωτικό ύφος σαν ένα αθώο ερωτικό παιχνίδι. Μουσικά είναι παραπάνω από τα τελευταία της singles ακριβώς επειδή κουβαλάει μέσα του μια ήπια, καλλιτεχνικά επεξεργασμένη χαρά κι όχι ένα ξεσάλωμα αντιγραφή. Θυμάμαι μια ιστορία που μου έχουν πει, ότι όταν ο Χατζιδάκις έγραφε το Γκρίζο γατί, η Αλίκη το ήθελε τσα τσα που ο Μάνος το απεχθανόταν και η εθνική μας σταρ από μόνη της έβαλε το τσα τσα τσα στα λόγια εξοργίζοντας τον Μάνο. Το ίδιο κάνει και εδώ η Madonna, ψιθυρίζοντας (σαν υπόσχεση) ένα τσα τσα τσα, με τον Maluma σε μια παραγωγή που μοιάζει να έγινε σε ένα υπερλουσάτο στούντιο στο δρόμο. Είναι απίστευτο το πόσο χαλαροί είναι και οι δύο τους και πως κάνουν ηχητικό θέατρο τους στίχους του τραγουδιού με τον ήχο από πίσω να φυσάει ένα γλυκόπικρο αναζωογονητικό αεράκι.

Η επιρροή του latin ρεύματος όμως και της ραπ στον κόσμο της Madonna φανερώνει ξανά ότι πλέον δεν δημιουργεί τάσεις, απλά ακολουθεί τις πιο δημοφιλείς, τις εξελίσσει και τις κάνει φυσικά με το δικό της εξαιρετικό τρόπο αλλά χωρίς την αυθεντικότητα με την οποία μας συστήθηκε. Δεν ξέρω γιατί αλλά διαισθητικά νομίζω ότι αυτό της το άλμπουμ μπορεί να είναι το καλύτερό της μετά το Ray of Light. Ίσως επειδή μεγάλωσε πλέον και θέλει οι πειραματισμοί της να είναι διαφορετικοί. Στην τελική έχει πειραματιστεί με όλα τα είδη της μουσικής και το 90% από αυτά το έχει βγάλει με μεγάλη αξιοπρέπεια για να μην ξεχνάμε τις live εμφανίσεις της. Ποια άλλη σε αυτήν την ηλικία (60 χρονών και μην ακούσω γελοιότητες για γριές) θα μπορούσε να το κάνει αυτό; Και να επανεφεύρει ξανά σε πολλαπλούς ρόλους τον εαυτό της; Όλους τους ρόλους που έχει υποδυθεί κι ακόμα περισσότερους εντείνοντας το ενδιαφέρον για το αυτοαναφορικό της Madame X. To άλμπουμ  θα κυκλοφορήσει 14 Ιουνίου ενώ στον ιστότοπό της έχουν αρχίσει να ξεπουλάνε τα merchandising προϊόντα ενάμιση μήνα πριν την κυκλοφορία του άλμπουμ. Ποιος σου είπε ότι η Madame X δεν είναι και μια εξαιρετική εμπόρισσα;  Ήδη έχω βάλει μπρος την πιστωτική  μου.

Υ.Γ. Αυτό με την εμφάνιση στη Eurovision του Τελ Αβίβ με χαλάει λίγο σαν δευτεράντζα, αλλά από την άλλη μου πλευρά, την pop freak, το γουστάρω κιόλας κι ένα εκατομμύριο δολάρια για δεκαπεντάλεπτη εμφάνιση δεν το πετάς κι έτσι.

Υ.Γ.2 Aυτόν τον Malouma  με το τρομερά ερωτικό του ραπάρισμα, μπορώ να τον έχω σπίτι μου;

Υ.Γ.3 Ο θρύλος θέλει το όνομα Madame X να δόθηκε στην Μαντόνα από τη θεότητα Martha Graham όταν η σταρ την είχε δασκάλα στο χορό, και της είχε πει: “Θα σε φωνάζω Madame X. Kάθε φορά που έρχεσαι στη σχολή, δεν σε αναγνωρίζω. Κάθε μέρα αλλάζεις την ταυτότητα σου. Είσαι ένα μυστήριο για μένα.»

 

 

Τάσος Κατρής Θεοδωρόπουλος (TAZ)

Τάσος Κατρής Θεοδωρόπουλος (TAZ)

Μικρός ήθελε να γίνει καραγκιοζοπαίχτης και πορνοστάρ. Αγαπημένη του ταινία είναι «Η Υπολοχαγός Νατάσσα» γιατί πάντα κλαίει εκεί που η Αλίκη βρίσκει το παιδί της και ξεμουγκεύει. Στα σινεμά τον έβαζαν πάντα τσάμπα γιατί χάζευε με τις ώρες τις φωτογραφίες από έξω και τον λυπόντουσαν για φτωχό. Τότε αποφάσισε ότι η ζωή είναι σινεμά. Από τα media πέρασε μια μέρα τυχαία σαν ντελιβεράς με καφέδες, αλλά τον έκαναν συντάκτη για λόγους που σύντομα θα διδάσκονται ως παράδειγμα προς αποφυγή σε όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα των media.

ΕΝΑ ΣΧΟΛΙ0

  1. betty

    2019/04/24 στις 10:41

    Είναι πολύ ωραίο…στην παράδοση της Μαντόνα

ΣΧΟΛΙΑ

Your email address will not be published. Required fields are marked *