Η βιομηχανία της μόδας δεν είναι γνωστή για το αλτρουισμό της. Συνήθως υπάρχουν κρυμμένα κίνητρα πίσω από τη φιλανθρωπία της: το πλασάρισμα ενός καινούργιου ρολογιού ή μία τσάντα χειρός που υπερ-διαφημίζεται. Δε φαίνεται να γίνεται αυτό όμως στην περίπτωση, όπου η Fendi αναστηλώνει τα συντριβάνια της Ρώμης (κυρίως της Φοντάνα ντι Τρέβι, όπου χαριεντιζόταν η Anita Ekberg στη φελινική La Dolce Vita, αλλά και το συγκρότημα Quattro Fontane). Δόξα τω Θεώ, δεν προετοιμάζουν καινούριο άρωμα με το όνομα “Trevi”. Οπότε γιατί το κάνει, αναρωτιέται κανείς.
Η Ρώμη είναι το σπίτι της Fendi και αυτό την ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μεγάλα ονόματα της ιταλικής μόδας (που εδρεύουν στο Μιλάνο). Η Ρώμη όμως είναι η καρδιά του ιταλικού πολιτισμού και κουλτούρας με την Αναγέννηση και την Υψηλή Μόδα και με αυτά ακριβώς θέλει να ταυτιστεί η εταιρεία. Αν συνυπολογίσουμε ότι ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Karl Lagerfeld θεωρείται ο «Βασιλιάς Ήλιος» της μόδας, αυτή η εμμονή με το νερό είναι ταιριαστή. Ο Λουδοβίκος ο 14ος σχεδίασε ο ίδιος τα καταπληκτικά συντριβάνια των Βερσαλιών.
Και τώρα, ο «Κάιζερ» Καρλ βάζει τη δική του σφραγίδα στα συντριβάνια της Ρώμης, φωτογραφίζοντάς και παρουσιάζοντάς τα σε μία έκθεση αλλά και μία ογκώδη έκδοση, με το όνομα «Glory of water» και έτσι διαφημίζει την-πολλών εκατομυρίων-επένδυση της Fendi στην πολιτιστική κληρονομιά της Ρώμης. «Είναι μιά σπουδαία ιδέα, ένα σημαντικό εγχείρημα», λέει ο Λάνγκερφελντ, «επειδή αυτό το συντριβάνι (η Φοντάνα ντι Τρέβι) είναι ένα σύμβολο της πόλης, όσο και το Κολοσσαίο ή ο Άγιος Πέτρος». Με το ρεαλιστικό, Γερμανικό του στυλ προσθέτει: «Νομίζω ότι η βιομηχανία της μόδας και οι παραγωγοί ειδών πολυτελείας, είναι τυχεροί που μπορούν να πληρώσουν για αυτήν την αναστήλωση και να συνδέσουν το όνομά τους με αυτά τα μνημεία-ορόσημα».
Πηγή: The Independent
Σχόλια για αυτό το άρθρο