Είναι ξεχωριστός σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής του, επαγγελματικές και προσωπικές. Από τους πιο σημαντικούς και εκλεκτούς ηθοποιούς που διαθέτει η ελληνική σκηνή, ένας πραγματικός θησαυρός για το θέατρο με ρεσιτάλ ερμηνείας που έχουν γράψει ιστορία και τεράστια υποκριτική γκάμα! Παρόλα αυτά κράτα χαμηλούς τόνους, είναι σεμνός και ταπεινός, όπως, άλλωστε, οι μεγάλοι και με αξία ηθοποιοί. Ως άνθρωπος είναι φιλοσοφημένος, καταρτισμένος στο αντικείμενο του, μορφωμένος, ευγενικός, με καλούς τρόπους συμπεριφοράς. Κύριος σε όλα του! Έπαιξε σε αρκετές τηλεοπτικές σειρές, λατρεύει τον κινηματογράφο- έχει βραβευτεί δύο φορές με α’ και β’ βραβείο ανδρικού ρόλου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στις ταινίες του Νίκου Κούνδουρου και του Τάσου Μπουλμέτη αντίστοιχα- αλλά κατά την προσωπική μου άποψη τον θεωρώ άνθρωπο του θεάτρου, γιατί όταν βγαίνει στη σκηνή το σανίδι τρίζει κάτω από τα πόδια του. Ο Μάνος Βακούσης αντικατοπτρίζει επί λέξει το θρυλικό: ”Ηθοποιός σημαίνει φως” και λαμπρύνει αναντίρρητα το θέατρο! Τη φετινή σεζόν πρωταγωνιστεί στον ”Επισκέπτη” του Ερίκ Eμμανουέλ Σμιτ στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, σε σκηνοθεσία του μαγικού Σωτήρη Τσαφούλια. Σπεύσατε! Ο αξιοζήλευτος και με φως ηθοποιός Μάνος Βακούσης από το Α ως το Ω!
Αναζητήσεις: Η απόρροια των πραγμάτων μέσα μας.
Βάθος (μτφ): Ό,τι δεν μπορούμε να δούμε και ό,τι μπορούμε να νιώσουμε στο όνειρό μας .
Γενναίος: Αυτός που δεν φοβάται να πει τη σκέψη του , το λόγο του , που δεν έχει ενοχή και αυτολύπηση.
Δραματουργική επεξεργασία: Η αναζήτηση ενός έργου , της ίδιας μας της ζωής. Οι μνήμες που γίνονται παρόν και μας βοηθάνε να μην είναι παρελθόν και φόβητρο .
Ερίκ Εμμανουέλ Σμιτ: Ένα παράξενο εν ζωή φάντασμα που δημιουργεί εκπλήξεις ζωής .
Ζωή: Αχ τι ωραίο, να ανασαίνεις, να εκπνέεις και να νιώθεις την ανάσα σου ως βασίλισσα άνασα .
Ηθοποιός: Τι να πει κανείς για αυτό το άπιαστο αυτής της λέξης , που όπως λέει και ο παππούς μας ο Αριστοτέλης “ήθος εθίζομαι, συνηθίζω εις την ισορροπία οδύνης, ηδονής και βρίσκω το κέντρο μου, άνθρωπος” Αυτό βέβαια είναι μια μαγική ουτοπία .
Θεός: Κοντά είναι και δύσκολο να συλληφθεί ο Θεός , μα όπου υπάρχει κίνδυνος βλασταίνει το σωτήριον .
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης: Πριν μερικά χρόνια συναντήθηκα μαζί του στον ‘’Κοριολανό’’ του Σαίξπηρ. Μία ανεπανάληπτη εμπειρία , ένας άνθρωπος που αγαπάει τον άνθρωπο , την Τέχνη και θα ζει πάντα στη μνήμη και στα όνειρά μας .
Κακία: Είναι η άλλη όχθη της καλοσύνης . Υπάρχει αυτός που είναι κακιασμένος και υπάρχει και αυτός που αγαπάει το κακό για να δημιουργήσει πράγματα μέσα από το καλό .
Λογική: Πώς μπορείς να ανακαλύψεις τη λέξη αγάπη, να ανακαλύψεις τα γράμματα, να συνθέσεις τη λέξη και τότε θα γεννηθεί η έκρηξη.
Μεταφυσικά ερωτήματα: Μέσα στα μεταφυσικά ερωτήματα κρύβεται η ερώτηση , κρύβεται το μυστήριο , κρύβεται το αίνιγμα , κρύβεται η ύπαρξη του ανθρώπου μέσα στον άνθρωπο και έξω από αυτόν.
Νέα γενιά ηθοποιών: Όσοι από τους νέους ηθοποιούς ασχολούνται με την έρευνα για το θέατρο και για το σινεμά και για όλα αυτά , θα οδηγηθούν μέσα από αυτή στο να μη φοβούνται να εκτεθούν .
Ξένο ή ελληνικό ρεπερτόριο: Και ελληνικό και ξένο . Για τι να πρωτομιλήσουμε ; Από τον Καζαντζάκη , τον Λιαντίνη , τον Βιζυηνό , τον Παπαδιαμάντη , τον Σολωμό και άλλους χιλιάδες Έλληνες θνητούς θεούς , μέχρι τον Σαίξπηρ , τον Τενεσί Γουίλιαμς , τον Μπέκετ τον τον τον τον…..
Ο επισκέπτης: Η έκπληξη της ύπαρξης μέσα στο μυστήριο της και μέσα στη λύτρωση από τα αδιέξοδα που έχουμε και νιώθουμε οι άνθρωποι.
Παράσταση: Το θαύμα! Σκοτάδι , οι κουρτίνες ανοίγουν και τότε εμφανίζεται η πλάνη ολόκληρη και αληθινή
Ρόλοι (προτιμήσεις): Οι προτιμήσεις υπάρχουνε , υπάρχει μεγάλο ρεπερτόριο . Στην ηλικία που είμαι θα μου άρεσε ο Οιδίπους επί Κολωνώ , θα μου άρεσε ο Άμλετ . Στην ηλικία που είμαι θα μου άρεσε ο άγνωστος που θα με καλούσε να παίξω ένα ρόλο . Οι ρόλοι είναι παιδιά που ζητάνε την λύτρωση τους και την εμφάνισή τους στη σκηνή για να γίνουν κομμάτι ή ίσως μάθημα στη ζωή μας…
Σωτήρης Τσαφούλιας: Ένα ασύλληπτο θαύμα , ένας άνθρωπος που αφήνει τον εαυτό του να έχει έμπνευση , να είναι οργανωμένος , να έχει όραμα. Αναζητάει και θέλει ανθρώπους γύρω του έξυπνους που να χρησιμοποιούν το νου τους , τη λογική τους , τη φαντασία τους και την τρέλα τους και έτσι να οδηγούνται όλοι στο όραμα του που γίνεται και δικό τους .
Τηλεόραση: Έχει πάρα πολύ ενδιαφέρον η τηλεόραση είναι παιδί του κινηματογράφου , διαφέρουν μόνο σε κάποιους τρόπους . Μου αρέσει πάρα πολύ και η τηλεόραση και ο κινηματογράφος και το θέατρο. Στην τηλεόραση έχω παίξει σε σειρές που είχαν πάρα πολύ ενδιαφέρον ,’’ Ίων Δραγούμης’’ , ‘’Τμήμα ηθών’’ και πάρα πολλές άλλες σειρές .
Ύπαρξη: Ύπαρξη είναι αυτό που δεν ξέρουμε. Από που ερχόμαστε ; Γεννιόμαστε , μεγαλώνουμε χωρίς να το καταλαβαίνουμε μέχρι τα έξι με επτά , μετά συνειδητοποιούμε τα χέρια μας , το μυαλό μας , την ψυχή μας και ίσως τότε να ανακαλύψουμε τι εστί ύπαρξη…
Φόνοι: Είναι πολύ “καλός” φονιάς αυτός που μπορεί να αναγνωρίσει το φονιά που έχει μέσα του , τις σκοτεινές δυνάμεις . Υπάρχουν πολλοί τύποι φονιάδων εξαρτάται από την αιτία που τον οδηγεί στο φόνο . Η κοινωνία , οι συνθήκες , οι εσωτερικές του τραγωδίες που ξεκινάνε από τη ζήλια από το φθόνο, την ανοχή όλα αυτά τα “υπέροχα” πράγματα. Ή είναι αποτέλεσμα του ανεκπλήρωτου που φέρουμε μέσα μας . Υπάρχουν και οι φονιάδες που δημιουργούν όλη αυτή την καταστροφή στο φυσικό περιβάλλον μας και έχει τον ατελείωτο η λέξη φονιάς.
Χειριστικός: Υπάρχουν δύο τύποι ο ένας είναι αυτός που χρησιμοποιεί τους πάντες και τα πάντα , ο άλλος είναι ο ευγενικός άνθρωπος που αντί να κάνει επιθέσεις – έτσι όπως ένας άλλος παππούς μας ο Μακιαβέλλι – χρησιμοποιεί ένα τέτοιο τρόπο που δεν προσβάλλει κανέναν και δημιουργεί μία ατομική και κοινωνική ελευθερία στον άνθρωπο .
Ψυχανάλυση: Άχρηστο πράγμα . Αντί για την ψυχανάλυση θα έλεγα ότι χρειάζεται μια μορφή αυτογνωσίας . Έχω μία εικόνα , ότι η ψυχή δεν μπορεί να αναλυθεί με τίποτα.. .
Ωραία χρονιά: Είναι καθετί όταν ο άνθρωπος απολαμβάνει τη στιγμή του ως αιωνιότητα. Έτσι, όταν περάσει μία στιγμή έρχεται η άλλη , έρχεται η άλλη μέρα , έρχονται τα χρόνια , φτάνεις στα 160 και νιώθεις ευτυχής που συνειδητοποίησες την ωραία στιγμή.
Σχόλια για αυτό το άρθρο