Τον θυμάμαι από τη Δραματική Σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, μαθητή ακόμη, όπου ξεχώριζε για τη σεμνότητα, την ευγένεια του και τους καλούς του τρόπους, αρετές οι οποίες μαζί με άλλα προτερήματα, καθώς και αρχές και ιδεώδη, συνθέτουν και τη σημερινή προσωπικότητά του! Παρότι αναδείχθηκε σε έναν έξοχο και σπουδαίο ρολίστα, απέκτησε αμέριστη δημοφιλία, αγάπη και θαυμασμό από τον κόσμο και τους συναδέλφους του, παρέμεινε ταπεινόφρων και χαμηλών τόνων. Εξακολουθεί να διαπρέπει σε πρωταγωνιστικούς ρόλους στο θέατρο, στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο, χωρίς να καβαλήσει ποτέ το καλάμι. Γιατί, αυτή την ανατροφή, του την έδωσαν οι γονείς του, μεγαλώνοντας τον σε ένα περιβάλλον με αγάπη και αξίες. Κατάγεται από το Σοχό του Νομού Θεσσαλονίκης , ο οποίος πρέπει να είναι υπερήφανος για αυτόν! Ο χαρισματικός, λαμπερός Νίκος Ψαρράς, είναι ένας πραγματικός gentleman με όλα τα γράμματα κεφαλαία και παράλληλα χάρις στο θείο ταλέντο με το οποίο είναι ευλογημένος, ανήκει στους πιο σημαντικούς ηθοποιούς που διαθέτει το θέατρο, το οποίο λαμπρύνει με την υπόδυσή του και τις ξεχωριστές ερμηνείες του! Διαθέτει ευρεία γκάμα, στόφα μεγάλου καλλιτέχνη, βελούδινη φωνή με ζεστή χροιά και άρθρωση καθαρή σαν κρύσταλλο, υπέροχη σκηνική παρουσία, και γνωρίζει πώς να διαχειρίζεται τα χέρια του επί σκηνής και να εκφράζει με το σώμα του, τις εκφράσεις του προσώπου του και τις κινήσεις του, ακριβά χαρακτηριστικά , που πολλές φορές, όμως, απαιτούνται από κάποιους ρόλους, κάτι που ελάχιστοι ηθοποιοί διαθέτουν. Χρίστηκε πρωταγωνιστής εν μία νυκτί και βραβεύτηκε με το ”Μελίνα Μερκούρη”, μόλις αποφοίτησε από τη δραματική σχολή του ΚΘΒΕ. Από το 1999 και για έξι χρόνια ζούσε στη Νέα Υόρκη, όπου με υποτροφία σπούδασε στο H.B Studio και στο Stella Adler Conservatory με μια αντίστοιχη υποτροφία και συμμετείχε σε δύο τηλεοπτικές παραγωγές. Η αξία του η καλλιτεχνική, ατράνταχτη , αδιαμφισβήτητη και παράδειγμα προς μίμηση! Έχει υποδυθεί πολλούς βαρυσήμαντους πρωταγωνιστικούς ρόλους του παγκόσμιου δραματολογίου και έχει συνεργαστεί με τους πιο καταξιωμένους σκηνοθέτες. Έπαιξε σε πολλές σειρές, όπου άφησε το αποτύπωμά του, ιδίως στις μεταφορές πεζογραφημάτων Ελλήνων λογοτεχνών και σε αρκετές ταινίες. Αλλά εκεί που διέπρεψε, ξεχώρισε, και θα ξεχωρίζει, αποσπώντας κριτικές που του έχουν πλέξει το εγκώμιο με δάφνες και πήρε πολλές περγαμηνές είναι το θέατρο. Είναι χάρμα οφθαλμών επί σκηνής, κάθε φορά, που υποδύεται ένα ρόλο, πάντα χωρίς μανιέρα, στιλιζαρίσματα και υποκριτικές επαναλήψεις. Από τους πιο γοητευτικούς ηθοποιούς με αρχαϊκή κατατομή και κορμοστασιά, που θα μπορούσε να παίξει ακόμη και σήμερα ρόλους ζεν πρεμιέ, αλλά, έτσι κι αλλιώς, είναι ένας εκλεκτός ρολίστας που τόσο ανάγκη έχει το καλό θέατρο! Δεν μπορώ να μην αναφερθώ και στις τραγωδίες που έχει κάνει όλα αυτά τα χρόνια. Έχει παίξει σχεδόν σε όλες που διασώζονται με τόσο μεγάλη επιτυχία που θα τον κατέτασσα, επίσης, ως έναν από τους εξέχοντες τραγωδούς! Ο αγαπημένος σε όλους μας Νίκος Ψαρράς, που διακρίνεται για το μεγαλείο της ψυχής του, ζει ευτυχισμένος με την οικογένειά του, την ταλαντούχα σκηνοθέτιδα, Έλενα Καρακούλη, και τον χαριτωμένο γιο τους Πάνο, ηλικίας επτάμιση χρόνων και είναι ένας υποδειγματικός σύζυγος και πατέρας. Η φετινή σεζόν είναι η χρονιά του! Τον βρίσκουμε να πρωταγωνιστεί στην ΕΡΤ1, στη σειρά που σκίζει ”Αγάπη παράνομη” του Κωνσταντίνου Θεοτόκη, που μετέφερε και διασκεύασε το σενάριο για την τηλεόραση , η καταξιωμένη Ελένη Ζιώγα, ενώ τη σκηνοθετεί ο άξιος Νίκος Κουτελιδάκης. Στις 5 Φεβρουαρίου ,θα ανέβει στη σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, όπου θα υποδυθεί έναν απαιτητικό και πολυσύνθετο ρόλο τον Αντόνιο Σαλιέρι, στο αριστουργηματικό έργο του Πίτερ Σάφερ ”Αμαντέους” σε σκηνοθεσία του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου. Επιστρέφει, επίσης, στη hit σειρά του ΑΝΤ1 ”Άγριες μέλισσες” για να λάμψει και εκεί το ταλέντο του! Ο εκλεκτός κι ανεπανάληπτος Νίκος Ψαρράς, από το Α ως το Ω!
Ανάσα: Ο γιος μου, η γυναίκα μου, οι γονείς μου!
Βάθος: Με τη λέξη βάθος μου έρχεται στο νου πόσο βαθιά πρέπει να εισχωρούμε στους ρόλους μας… Βάθος στην καρδιά μας, βάθος στην ψυχή μας, βάθος στα συναισθήματά μας…
Γενναιοδωρία: Απαραίτητη στις ημέρες μας. Δίνεις και δεν περιμένεις τίποτα. Έτσι, πρέπει να είμαστε. Οι περισσότεροι, όμως, δίνουν και περιμένουν ανταλλάγματα. Οι γενναιόδωροι, όχι…
Δίκαιος: Είναι ο χρόνος με εμάς. Πρέπει να είναι, γιατί ό,τι κάνουμε πρέπει να ανταμείβεται…
Εμπιστοσύνη: Στα νέα παιδιά, στους νέους συναδέλφους, σε αυτούς που περιμένουμε να κάνουν την αλλαγή που χρειαζόμαστε.
Ζωή: Να έχουμε! Να ξαναέχουμε τη ζωή που χάσαμε 12 χρόνια τώρα. Τα 10 χρόνια λόγω οικονομικής κρίσης και τα δύο από τον κορωνοϊό. Η ζωή είναι όμορφη, είναι ταξιδιάρα, είναι ελπιδοφόρα. Και τη ζωή, επειδή είναι σύντομη, πρέπει να την αντιμετωπίζουμε με αξιοπρέπεια.
Ήθος: Απαραίτητο, όχι μόνο για το θέατρο. Για όλη μας την καθημερινότητα. Το ήθος είναι κάτι που μαθαίνεται από το σπίτι μας και που πρέπει να το κουβαλάμε παντού!
Θέληση: Κινητήρια δύναμη! Όταν ξέρεις τι θέλεις, κανείς δεν μπορεί να σε σταματήσει.
Ιατρικό εμβόλιο κορωνοϊού: Εύχομαι να οδηγήσει στη θεραπεία και στην πρόληψη. Με αφορμή το εμβόλιο, ξαναθυμάμαι κάτι, που με πλήγωσε βαθύτατα: ο διαχωρισμός μας σε δύο ομάδες. Εγώ το έχω κάνει, πάντως.
Κωνσταντίνος Θεοτόκης: Υπέροχος λογοτέχνης και η αφορμή να συναντηθώ με έναν υπέροχο ρολό. Τον Στάθη Θεριανό. Κάνει πολύ ωραία ηθογραφία και πλάθει ολοκληρωμένους χαρακτήρες.
Λαμπερός: Κάτι που το έχεις ήδη ή δεν το έχεις. Κάτι που το φέρεις και σαφέστατα μεγάλο συν στη δική μου δουλειά, για όποιον το έχει, βέβαια.
Μεταφορά τηλεοπτική πεζογραφημάτων: Ευχής έργον! Και χαίρομαι που έχει στραφεί η ΕΡΤ, κυρίως στην ελληνική μυθοπλασία. Είναι ένα πολύ ωραίο δώρο για εμάς και κυρίως για τα παιδιά μας!
Νους: Ο Θανάσης Βέγγος μου είχε πει: ”Τα μυαλά μέσα στο κεφάλι…”
Ξένο ή ελληνικό ρεπερτόριο: Και τα δύο, γιατί το πιο σημαντικό είναι πού, πώς και κυρίως με ποιους συνεργάζεσαι, αυτό είναι το σημαντικό. Όλα τα άλλα είναι η αφορμή.
Οικογένεια: Στη ζωή μου, το Α και το Ω!
Παράνομη αγάπη: Η ”Αγάπη παράνομη” είναι ένα σίριαλ για το οποίο είμαι πολύ υπερήφανος, αν και οι παράνομες αγάπες έχουν πολύ πόνο. Προτιμώ τις αγάπες τις όμορφες!
Ρόλοι : Ρόλοι μη αναμενόμενοι… Το να ξαφνιάζεις τους θεατές είναι η μεγαλύτερη ικανοποίηση.
Σαλιέρι ( Αμαντέους): Μια πονεμένη ψυχή που παλεύει με τη μετριότητα. Ρόλος απαιτητικός, ρόλος αντοχών, ρόλος πολυσύνθετος. Αλλά, ταυτόχρονα, θείο δώρο!
Τραγωδίες: Κάθε ρόλος και ένα στοίχημα, κάθε στοίχημα και μία αναμέτρηση. Ένας άνθρωπος που παλεύει με τη φύση του και βάλλεται με το Θείο… Τυχερός, που μπορούμε και συναντιόμαστε με αυτούς τους ήρωες.
Υπόδυση: Υποδύομαι κάποιον, με φέρνω στη θέση του, ψάχνω τις σκέψεις του, το μυαλό, την ψυχή του και προσπαθώ να τον καταλάβω και να τον δικαιώσω.
Φωνή: Εργαλείο , πολύτιμη, μέσο έκφρασης για εμάς. Για αυτό πρέπει να προστατεύεται σαν διαμάντι.
Χαρισματικός: Φιλοφρόνηση που πρέπει να την λένε μόνο οι άλλοι για εσένα.
Ψυχοσύνθεση: Πολύπλοκη, αλλά όχι ανεξερεύνητη. Ένα παζλ, το οποίο καλούμαστε , κάθε φορά, να λύσουμε και που υπάρχει τεράστια γοητεία, βεβαίως, μέσα σε αυτό.
Ωραίες συνεργασίες: Απαραίτητες! Με αγαπημένους συναδέλφους, με φίλους, με ανθρώπους που μιλάς την ίδια θεατρική γλώσσα και έχεις την ίδια κάψα για δουλειά. Και κυρίως, που θα χαίρεσαι, κάθε βράδυ, να είσαι στη σκηνή μαζί τους!
Σχόλια για αυτό το άρθρο