Το εμβληματικό θεατρικό έργο “Η τρελή του Σαγιό” του Ζαν Ζιροντού, ενός από τους σπουδαιότερους Γάλλους δραματουργούς του Μεσοπολέμου, θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Παλλάς, από το Δεκέμβριο του 2022, σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια.
Τον πρωταγωνιστικό ρόλο, της «Τρελής» του Σαγιό -κατά κόσμον Ωρελί- αναλαμβάνει η Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, που, θα ενσαρκώσει τον αγώνα μιας εκκεντρικής Παριζιάνας, ενάντια σε κάθε μορφή εξουσίας που επηρεάζει τη ζωή μας. Μαζί της ο Νίκος Μουτσινάς στον ρόλο του Ρακοσυλλέκτη, ενός δαιμόνιου θεατρίνου του δρόμου και η Αθηνά Οικονομάκου, στο ρόλο της γλυκιάς και ευαίσθητης Ίρμας, μιας Παριζιάνας πόρνης με αγνή ψυχή, σα μικρού παιδιού. Στην παράσταση πρωταγωνιστούν ο Γιάννης Σαμσιάρης, ο Κώστας Καζάκας, η Χριστίνα Τσάφου, η Στέλλα Γκίκα, ο Στάθης Μαντζώρος, ο Πρόδρομος Τοσουνίδης, ο Ευθύμης Γεωργόπουλος και εννέα ακόμα ηθοποιοί.
Η Ωρελί, η ιδιοφυής «τρελή» από την περιοχή Σαγιό στο γαλλικό Τροκαντερό, είναι μια ανεπιτήδευτη, ιδεαλίστρια που βλέπει τον κόσμο όμορφο και χαρούμενο. Όταν μαθαίνει το σχέδιο μιας ομάδας διεφθαρμένων εταιρικών στελεχών και κυνικών επιχειρηματιών, που σχεδιάζουν να σκάψουν το Παρίσι για να βρουν το πετρέλαιο που πιστεύουν ότι βρίσκεται κάτω από τους δρόμους του, κινητοποιεί όλους τους φίλους της, που, όπως κι εκείνη, αντιστέκονται στην εξουσία του χρήματος, και στήνει μια παγίδα στους εχθρούς της, μέσα στην οποία τους οδηγεί και τους καταστρέφει, καθώς αυτοί είναι τυφλωμένοι από την απληστία τους.
«Τι θα προτιμούσατε να έχετε στην αυλή σας:
μια αμυγδαλιά ή μια πετρελαιοπηγή;»
Ο Πέτρος Ζούλιας, αναμετριέται και πάλι με τον κλασσικό αριστούργημα του Ζιροντού και το μεταφέρει στο σήμερα, υπογραμμίζοντας την επικαιρότητά του, στους καιρούς που διανύουμε.
Το σκηνοθετικό όραμα του Ζούλια -σε ολοκαίνουργια διασκευή του ίδιου για την σκηνή του Παλλάς– αναλαμβάνει να πλαισιώσει μουσικά η Ευανθία Ρεμπούτσικα, βάζοντας την δική της μοναδική σφραγίδα με την πρωτότυπη μουσική σύνθεση και τα τραγούδια της, στους ρυθμούς των οποίων μπλέκεται ο θίασος της παράστασης. Τα σκηνικά αναλαμβάνει η Μαρία Φιλίππου, τα κοστούμια η Ντένη Βαχλιώτη, τον σχεδιασμό των φωτισμών η Μελίνα Μάσχα, και την κινησιολογική καθοδήγηση η Κική Μπάκα.
«Η τρελή του Σαγιό» απετέλεσε μία από τις μεγαλύτερες ερμηνευτικές επιτυχίες της Κατίνας Παξινού, με τον Αλέξη Μινωτή στο πλευρό της, στο Εθνικό Θέατρο, το 1966. Δεκαπέντε χρόνια αργότερα (1981) ο Ανδρέας Βουτσινάς, για το Κ.Θ.Β.Ε., έδωσε νέα πνοή στο έργο, με την πρωταγωνίστρια την Δέσπω Διαμαντίδου, σε μια ιστορική ερμηνεία. Τον ομώνυμο ρόλο της «Τρελής του Σαγιό» έχουν ακόμα ερμηνεύσει για το Εθνικό Θέατρο, η Αντιγόνη Βαλάκου και η Άννα Παναγιωτοπούλου.
Το εμπνευσμένο και πάντα επίκαιρο κείμενο της «Τρελής του Σαγιό», καυτηριάζει χωρίς φόβο και πάθος, τον τυχοδιωκτισμό που συναντάμε σε όλες τις εκφράσεις της κοινωνικοπολιτικής μας διαδρομής, όπως αυτή καταγράφετε τα τελευταία χρόνια και ανοίγει τον δρόμο στην επικράτηση της ανθρωπιάς έναντι του ευκαιριακού κέρδους, αναδεικνύοντας ως μόνο δρόμο την αποδοχή και την συγκρότηση μιας κοινωνίας αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού.
Η ΤΡΕΛΗ ΤΟΥ ΣΑΓΙΟ του Ζαν Ζιροντού
Θέατρο Παλλάς
ΑΠΟ 15.12.2022
Διασκευή – Σκηνοθεσία: Πέτρος Ζούλιας
Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου
Κοστούμια: Ντένη Βαχλιώτη
Μουσική: Ευανθία Ρεμπούτσικα
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Κίνηση: Κική Μπάκα
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαριάννα Τουντασάκη
Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή
Graphic design: Indigo Creative
Στο ρόλο της «Τρελής του Σαγιό», η Ελισάβετ Κωνσταντινίδου
Ρακοσυλλέκτης ο Νίκος Μουτσινάς
Ίρμα η Αθηνά Οικονομάκου
Πρωταγωνιστούν:
Γιάννης Σαμσιάρης, Κώστας Καζάκας, Χριστίνα Τσάφου, Στέλλα Γκίκα,
Στάθης Μαντζώρος, Πρόδρομος Τοσουνίδης, Ευθύμης Γεωργόπουλος
Μαζί τους (αλφαβητικά):
Φανή Γεωργακοπούλου, Γεωργία Καλλέργη, Βασίλης Λέμπερος,
Μάκης Πατέλης, Χριστίνα Πετρολέκα, Γιάννης Σαμψαλάκης,
Γιώργος Τσουρουνάκης, Μιχάλης Φιλίππου
Ζωντανά τραγουδάει η Μαρία Ρεμπούτσικα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Τετάρτη & Κυριακή στις 19:00
Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ από 15€
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
Κλείστε τα εισιτήριά σας ΕΔΩ
Διεύθυνση Επικοινωνίας & Δημόσιες Σχέσεις: Όλγα Παυλάτου
[crp
Σχόλια για αυτό το άρθρο