“Και οι γονείς δεν είναι θεοί, είναι κι αυτοί άνθρωποι και κάνουν ό,τι μπορούν…. κάναμε ό,τι μπορούσαμε. Τότε τι έφταιξε, γιατί έγινε αυτό;” αναρωτιούνται οι γονείς του Μαρκ, στην παράσταση Συγνώμη, που παρουσιάζεται κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στο Σταθμός Θέατρο. Γονείς η Άννα Αδριανού και ο Λεωνίδας Κακούρης, Μαρκ ο Ρένος Ρώτας. Μαζί τους ο Γιώργος Βουβάκης, ο Στέφανος Οικονόμου, η Αγγελική Πασπαλιάρη και η Φανή Γεωργακοπούλου. Σκηνοθέτης ο Τάκης Τζαμαργιάς, σε μία από τις καλύτερες θεατρικές του δημιουργίες.
Ένα έργο – ντοκουμέντο, βασισμένο σε αληθινά γεγονότα είναι το έργο της Καταλανής στην καταγωγή Μάρτα Μπουτσάκα Συγνώμη (πρωτότυπος τίτλος Plastilina), γραμμένο το 2006, ένα κείμενο – αναφορά για τη βία της εικόνας και πώς αυτή διαμορφώνει τον ψυχισμό και τις συνειδήσεις των νέων. Οργή, θυμός, αλλεπάλληλες συγκρούσεις, σωματική και λεκτική βία, όνειρα, που καταστρέφονται και ένα απροσδιόριστο ασαφές αύριο, συνθέτουν τον κόσμο των ηρώων της συγγραφέως.
Το κείμενο αυτό λοιπόν, σε μετάφραση Μαρίας Χατζηεμμανουήλ, πήραν η Άννα Αδριανού και ο Γιάννης Μπότσης και με την ελεύθερη διασκευή τους, τόνισαν το έσωθεν τοπίο των γονιών, ενισχύοντας έτσι, την κοινωνική διάσταση του έργου. Αποφεύγουν να ασκήσουν κριτική στη σύγχρονη οικογένεια ή στις κοινωνικές δομές και δείχνουν το δρόμο προς την αγάπη με τη Συγνώμη.
Στο Συγνώμη παρακολουθούμε μια οικογένεια της μεσαίας τάξης, “φυσιολογική” -με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτός ο όρος-, πριν και μετά από ένα γεγονός που αλλάζει για πάντα τη ζωή της με κύριο ένοχο τον 18χρονο γιο τους σε μια νυχτερινή έξοδο με τους φίλους του. Μέχρι το φινάλε δεν γνωρίζεις ακριβώς τι έχει συμβεί και υποθέτεις διάφορα. Με σκηνές πριν το γεγονός και μετά, χωρίς ενιαία χρονολογική σειρά, ο Τάκης Τζαμαργιάς με την εμπνευσμένη σκηνοθετική προσέγγιση κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον από την αρχή ως το τέλος. Ατμοσφαιρικός ο σκηνικός χώρος, νευρική, καταιγιστική και προσεγμένη παράσταση, με ρυθμούς κινηματογραφικού κοινωνικού θρίλερ, χωρίς αυτό να είναι εις βάρος των συναισθηματικών αποχρώσεων των ρόλων.
Αποκάλυψη ο Ρένος Ρώτας με στεγνή και στέρεα απόδοση στο ρόλο του Μαρκ, έχει όλα τα στοιχεία να διαπρέψει στο άμεσο θεατρικό μέλλον με σωστές επιλογές. Ευέλικτη κινητικότητα του Στέφανου Οικονόμου, ο οποίος προχωρά με σταθερά βήματα και επενδύει σε συνεργασίες που θα τον ενισχύσουν τόσο υποκριτικά όσο και βιογραφικά. Ο Γιώργος Βουβάκης, σε μία από τις δυσκολότερες σκηνές της παράστασης, εκείνη του αυνανισμού, δεν έχει ίχνος χυδαιοτήτας, το αντίθετο μάλιστα. Άλλος ένας νέος ηθοποιός με περγαμηνές δυναμικής υποκριτικής στη θεατρική σκηνή. Ενδιαφέρουσα, δροσερή και μουδιασμένη ως έφηβη η Αγγελική Πασπαλιάρη, με κωμικές στιγμές να σπάει το δραματικό στοιχείο η Φανή Γεωργακοπούλου.
Ο Λεωνίδας Κακούρης στο ρόλο του πατέρα που προσπαθεί να είναι φίλος με το γιο του, επιστρατεύει τα εργαλεία της υποκριτικής τους με τρόπο άψογα μετρημένο. Είναι σπάνιο να συναντάς ηθοποιούς επί σκηνής που να υποδύονται μια οικογένεια και να σε πείθουν ότι είναι αληθινή. Αυτό συμβαίνει στο Συγνώμη. Ο γιος, ο πατέρας και η μητέρα έχουν μοναδική σκηνική χημεία και ξεχνάς ότι πρόκειται για ηθοποιούς που υποδύονται την οικογένεια.
Τη συνεπή και ευσυνείδητη μητέρα, υποδύεται η Άννα Αδριανού -ίσως στον καλύτερο ρόλο της καριέρας της- η οποία υπηρετεί μοναδικά έναν απαιτητικό ρόλο με το μπρος – πίσω στην πλοκή. Κτίζει τον χαρακτήρα με λιτότητα αλλά με πλούτο στις εκφράσεις του προσώπου και με γεωμετρία στις κινήσεις. Περιγράφει το χάσμα ανάμεσα στις οικογένειες με την αδυνατότητα της επικοινωνίας σε γονείς και παιδιά. Προσέξτε την στη σκηνή που περιγράφει πώς ένιωσε όταν έμαθε ότι περιμένει παιδί. Ευαισθησία, λογική και απέραντη αγάπη, είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη “μητέρα” που υποδύεται η Άννα Αδριανού. Στοιχεία, που σε συνδυασμό με το ταλέντο της ηθοποιού, μας δίνουν μία από τις καλύτερες ερμηνείες της χρονιάς.
Οι ηθοποιοί ντύθηκαν απόλυτα τους ρόλους, οι οποίοι έγιναν κατανοητοί εξαιτίας της ύπαρξης κειμένου και κατά συνέπεια χαρακτήρων. Τους ανέδειξαν με ακρίβεια, ειλικρίνεια και μέτρο, ιδιαίτερα στους μικρούς μονολόγους τους. Δίνουν την εικόνα ενός άρτια οργανωμένου συνόλου με κοινούς κώδικες και τεχνικές. Το Συγνώμη είναι μια παράσταση που θα έπρεπε να τη δουν όλα τα σχολεία της χώρας. Με δυο λόγια: μαγικός ρεαλισμός με αμείωτο ενδιαφέρον
Λεωνίδας Κακούρης, Ρένος Ρώτας, Άννα Αδριανού
Γιώργος Βουβάκης, Άννα Αδριανού, Στέφανος Οικονόμου
Συγγνώμη
Θέατρο «Σταθμός»: Βίκτωρος Ουγκώ 55 – Μεταξουργείο
τηλ. κρατήσεων: 211 4036322 (17:00 – 22:00) και 6948 515500
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή και Σάββατο: 21:00, Κυριακή: 20:00
Παίζουν: Άννα Ανδριανού, Λεωνίδας Κακούρης, Ρένος Ρώτας, Γιώργος Βουβάκης, Στέφανος Οικονόμου, Αγγελική Πασπαλιάρη, Φανή Γεωργακοπούλου
Τιμές εισιτηρίων: κανονικό: 15 ευρώ, φοιτητικό – ανέργων: 10 ευρώ, ειδικές τιμές για γκρουπ κατόπιν συνεννόησης
Σκηνικά – κοστούμια: Δήμος Κλιμενώφ
Κίνηση: Αλίκη Καζούρη
Μουσική – ήχοι: Κώστας Βόμβολος
Φωτισμοί: Άλεξ Αλεξάνδρου
Βοηθός σκηνοθέτη: Μάκης Μεζόπουλος
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Ιωάννα Παπακωνσταντίνου
Στο πρόγραμμα της παράστασης θα βρείτε το κείμενο του έργου.
Σχόλια για αυτό το άρθρο