Θέλω έναν άντρα στρέιτ, που να μην έχει μάτια για άλλες γυναίκες, να ικανοποιεί αδιαμαρτύρητα όλες μου τις επιθυμίες και να έχει και …προσόντα πολύ ικανοποιητικά…Θεέ μου σαν γκέι μιλάω, αλλά αυτό ήθελα. Κι αντί να το διατυπώσω με σαφήνεια όπως σας το λέω τώρα, εγώ έλεγα και ξανάλεγα πως όσο κάνω αυτή τη δουλειά δεν πρόκειται να βρω άντρα. Οπότε; Ποια επιθυμία μου ικανοποίησε το σύμπαν; Να χάσω τη δουλειά μου! Διότι σου λέει και το σύμπαν: αν η δουλειά είναι το πρόβλημα να σου την αφαιρέσω…
Αυτό ζήτησε η Μαριέττα η κοσμικογράφος από το σύμπαν κι εκείνο εκπλήρωσε την επιθυμία της. Έτσι η Μαριέττα που πάει παντού -όπως λέγεται η στήλη της στο περιοδικό που δουλεύει- τα μάζεψε και πήγε σπίτι της. Κι έγινε Απολυμένη. Αυτός είναι και ο τίτλος του έργου που έγραψε ο Αντώνης Τσιπιανίτης και συναντιέται ξανά με την Κατερίνα Διδασκάλου -που υποδύεται την απολυμένη Μαριέττα- μετά το θρίαμβο της Πόρνης από πάνω. Δεύτερη συνεργασία, επίσης στο θέατρο Βρετάνια, κάθε Δευτέρα και Τρίτη, η Κατερίνα Διδασκάλου έρχεται αντιμέτωπη πάλι με μονόλογο, σκηνοθετημένη από τον Κώστα Γάκη.
Ο Αντώνης Τσιπιανίτης, έχοντας προσωπική πείρα από περιοδικά που φιλοξενούσαν κοσμικές στήλες, παίρνει αφορμή από την απόλυση της Μαριέττας και γράφει ένα μονόλογο με θέμα τη γενική απόλυση αυτής της γυναίκας από τη ζωή. Τα ενδιαφέροντά της περιορίζονται στα ρούχα-χορηγίες από φραγκάτες γυναίκες, σε ανούσια βράδια με ανόητες συζητήσεις και καλέσματα που δεν μπορεί -και δεν θέλει- να αποφύγει, μέχρι τη στιγμή που απολύεται και όλη η ζωή της αλλάζει. Μαζί της αλλάζει και η φιλοσοφία της για τη ζωή -κάτι που προσωπικά θα ήθελα να είχε διατηρήσει μέχρι το φινάλε- και συνειδητοποιεί ότι χωρίς την κοσμική στήλη της στο περιοδικό, η ίδια δεν παρουσιάζει κανένα ενδιαφέρον ως προσωπικότητα. “Φίλοι” απομακρύνονται, τα καλέσματα λιγοστεύουν μέχρι που εξαφανίζονται, το επίδομα του ΟΑΕΔ τελειώνει και αναγκάζεται να πουλήσει κομμάτια από την γκαρνταρόμπα της για να συντηρηθεί οικονομικά.
Πώς θα επιβιώσει η Μαριέττα όταν η πείνα θα κυριεύσει το στομάχι της; Κι ο έρωτας; Θα εμφανιστεί αλλά εκείνη θα τον κρατήσει κοντά της ή θα τον διώξει; Ποια θα είναι η κατάληξη της ιστορίας και της ζωής της απολυμένης; Όλα αυτά τα ερωτήματα, βρίσκουν απαντήσεις στα 70 λεπτά που διαρκεί η παράσταση με την Κατερίνα Διδασκάλου να σαρώνει τη μεγάλη σκηνή του Βρετάνια, με μια ενέργεια μοναδική. Από το πρώτο λεπτό μέχρι το φινάλε, η Κατερίνα Διδασκάλου θα γεμίσει εικόνες τη σκηνή και θα απογειώσει το κείμενο με την ερμηνεία της. Είναι τόσο δυνατή η υποκριτική της στην Απολυμένη που ξεπερνάει τα στενά όρια του θεάτρου και σε ακολουθεί για μέρες στη σκέψη σου.
Στα μεγάλα συν της παράστασης οι φωτισμοί που αλλάζουν ανάλογα με τη διάθεση και την ψυχολογία της Μαριέττας αλλά και το εύρημα με τον άντρα που εμφανίζεται -χωρίς να εμφανίζεται- στη σκηνή. Χωρίς αμφιβολία η Απολυμένη είναι μία ακόμα επιτυχία στην ερμηνευτική δεινότητα της Κατερίνας Διδασκάλου, που αξίζει να δείτε
Σκηνοθεσία : Κώστας Γάκης
Κείμενο: Αντώνης Τσιπιανίτης
Σκηνικά. Κοστούμια : Ματίνα Μέγκλα
Φωτισμοί : Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου
Μουσική : Κώστας Γάκης
Βοηθός σκηνοθέτη : Μαρία Παπαφωτίου
Κάθε Δευτέρα στις 19:30 και Τρίτη στις 21:00 .
Πληροφορίες – κρατήσεις 210 3221579 , στα καταστήματα ΓΕΡΜΑΝΟΣ και στο tickethour.gr
Τιμές εισιτηρίων 12€ , φοιτητικά – ανέργων 10€ και ΟΓΑ .
Σχόλια για αυτό το άρθρο