Μετράει μόλις μερικούς μήνες στο τιμόνι της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του Κ.Θ.Β.Ε και απ΄ ότι όλα δείχνουν φαίνεται ότι τα πηγαίνει περίφημα. Και η θητεία του προβλέπεται μακράν και ευοίωνη. Οι παραστάσεις της πρώτης περιόδου σημείωσαν επιτυχία, ενώ της δεύτερης με το « βαρύ πυροβολικό» των μετακληθέντων ηθοποιών «σκίζουν» και «σπάνε» ταμεία. Μετά την εμπνευσμένη και πολυσυζητημένη σκηνοθεσία του στους « Τρεις σωματοφύλακες» του Δουμά για την παιδική σκηνή του Κ.Θ.Β.Ε, ο χαρισματικός Γιάννης Βούρος, καταπιάνεται με ένα από τα πιο τρυφερά και πιο συγκινητικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας «Τη μικρή μας πόλη» του Θόρντον Ουάιλντερ, που ανέβηκς στη σκηνή της Ε.Μ.Σ. για να μας ξαφνιάσει και πάλι! Άλλωστε, μόνο καλά και ακόμη καλύτερα έχουμε να αναμένουμε και να προσδοκάμε από το ρεπερτόριο του Κ.Θ.Β.Ε στο διηνεκές!
– Στην ολιγόχρονη θητεία σας ως καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ, πως θα χαρακτηρίζατε την πορεία των παραστάσεων της πρώτης περιόδου; Πώς ήταν η ανταπόκριση του φιλοθεάμονος κοινού;
Σε αυτά τα επικίνδυνα νερά που πλέει ένας πολιτιστικός οργανισμός όπως το ΚΘΒΕ, δεν είναι εύκολο να απαντήσεις με μία φράση γιατί όλα κρίνονται κατά αναλογία. Θεωρώ όμως ότι τα οικονομικά στοιχεία που έχουμε μέχρι στιγμής στα χέρια μας, δείχνουν μια πληρότητα της τάξεως του 60% . Όταν ένας οργανισμός με εφτά θεατρικές σκηνές, (2.100 θέσεις), σε αυτούς τους καιρούς φτάνει αυτό το ποσοστό, τότε μπορείς να πεις ότι έχουμε πετύχει σε οικονομικό επίπεδο. Στον καλλιτεχνικό τομέα θεωρώ ότι αρμόδιοι να απαντήσουν είναι οι πολίτες της Θεσσαλονικείς, οι οποίοι με τον έναν η τον άλλον τρόπο βρήκαν τουλάχιστον ένα έργο ο καθένας που να τους αφορά. Συνυπολογίζοντας και τις κριτικές των ειδικών ας μου επιτραπεί να χαρακτηρίσω το 1ο τρίμηνο της θητείας μου ως καταρχήν θετικό. Μιλάω και για το ελληνικό ρεπερτόριο αλλά και για τον Μπρεχτ και για τον Ίψεν και τον Μίλλερ και τον Ουίλιαμς και άλλους ξένους λιγότερο γνωστούς συγγραφείς. Από την εικόνα που μου μεταφέρουν τα ταμεία πιστεύω ότι γενικά οι παραστάσεις μας θα κριθούνε στο τέλος της χρονιάς ως επιτυχημένες.
-Από τα έργα του φετινού δραματολογίου, γιατί επιλέξατε να σκηνοθετήσετε τη «Μικρή μας Πόλη» του Θόρντον Ουάιλντερ;
Ας μη ξεχνάμε ότι επέλεξα και το παιδικό «Οι τρεις σωματοφύλακες» θέλοντας να υπογραμμίσω και τη σημασία που δίνει η νέα Διεύθυνση στο παιδικό θέατρο, το οποίος είναι σαφές ότι προετοιμάζει τους αυριανούς καλούς θεατές και γιατί όχι και τους αυριανούς καλούς συναδέλφους μας. Εκτός λοιπόν από το παιδικό « Η Μικρή μας Πόλη» είναι έργο που ταιριάζει απόλυτα και ως προς τη ρομαντική αλλά και ως προς τη μεταφυσική διάσταση που έχει το έργο
-Το καλλιτεχνικό δυναμικό του ΚΘΒΕ ανταπεξήλθε με επιτυχία στις απαιτήσεις των έργων που ανέβηκαν μέχρι τώρα;
Απόλυτα και απερίφραστα. Στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος υπάρχει ένα εξαιρετικό καλλιτεχνικό δυναμικό, γεγονός που αποδεικνύεται από το αποτέλεσμα των απαιτήσεων που έχουν το έργα. Οι ηθοποιοί μας δεν περιφέρονται απλώς στη σκηνή εκφέροντας σωστά και τονισμένα τα λόγια τους, αλλά χορεύουν, ξιφασκούν, τραγουδούν, ικανοποιώντας και τον πλέον απαιτητικό θεατή και κριτικό. Τι άλλο να ζητήσει ένας καλλιτεχνικός διευθυντής από το δυναμικό που έχει στα χέρια του;
Σχόλια για αυτό το άρθρο