Αξιοπρεπής, σοβαρή, μετρημένη, με ήθος, παιδεία, καλλιέργεια και ταλέντο που περισσεύει. Η έξοχη ηθοποιός της γενιάς της, Λουκία Μιχαλοπούλου δεν έχει απλώς χάρισμα, αλλά διαθέτει όλα εκείνα τα προτερήματα που πρέπει να έχει μία καλή ηθοποιός, μία ηθοποιός με την πραγματική σημασία της λέξης, που να την κάνουν να λάμπει επί σκηνής και να συνεπαίρνει το κοινό μαζί της και να το ταξιδεύει. Και στην περίπτωση της πολυβραβευμένης Λουκίας Μιχαλοπούλου – έχει πάρει δύο φορές το βραβείο Μελίνα Μερκούρη και αν το επέτρεπαν οι κανονισμοί ακόμη περισσότερες και το α’ βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης – δεν ξέρω τι να πρωτοθαυμάσω! Τα εκφραστικά της μέσα, την τεράστια γκάμα της, την υποκριτική της δεινότητα, τη στόφα της θεατρίνας που διαθέτει, την εσωτερικότητά της, το συναίσθημά της, την άρθρωση και τη φωνή της, την κίνησή της ή τις ερμηνείες της που με διαπερνούν σαν ηλεκτρικό ρεύμα κάθε φορά που την βλέπω στη σκηνή. Σε λίγα χρόνια, όλοι θα υποκλινόμαστε σε μία σπουδαία κυρία του θεάτρου, γιατί το αξίζει και με το παραπάνω! Μου αποκάλυψε, επίσης, τα χειμερινά της σχέδια. Θα συνεργαστεί με τον Δημήτρη Καταλειφό στο έργο του David Hare “ Skylight” σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη στο Εμπορικόν. Για να διαπιστώσετε ιδίοις όμμασι αυτά που περιγράφω με λόγια, δεν έχετε παρά να την δείτε στον ‘’Θεό της σφαγής’’ της Γιασμίνα Ρεζά σε σκηνοθεσία του ιδιοφυούς Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη που παίζεται στο Αριστοτέλειον και για να την ανακαλύψετε, διαβάσtε την ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχα μαζί της από το Α ως το Ω.
Αρχές: Για εμένα η αξιοπρέπεια. Το να μπορείς να τη διατηρήσεις και να φέρεσαι αξιοπρεπώς, είναι από τις βασικότερες αρχές μου. Επίσης, η κατανόηση, το να δέχεσαι τη γνώμη των άλλων.
Βραβεία: Δύο βραβεία Μελίνα Μερκούρη, το πρώτο για το έργο ‘’Τόκο’’ του Δημήτρη Δημητριάδη σε σκηνοθεσία Λευτέρη Βογιατζή και το δεύτερο για το έργο του Χένρικ Ίψεν ‘’Η κυρία της θάλασσας’’ σε σκηνοθεσία του Έρικ Στούπε στο Εθνικό Θέατρο και πρώτο βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στο ‘’Βαλς σεντιμεντάλ’’ της Κωνσταντίνας Βούλγαρη. Τα βραβεία είναι μία επιβράβευση την οποία χρειαζόμαστε οι ηθοποιοί, αλλά κατά τη γνώμη μου δεν πρέπει να τα παίρνουμε σοβαρά όλα αυτά…
Γονείς: Ο πατέρας μου πηγή έμπνευσης, δυστυχώς δεν ζει, αλλά ήταν ο πρώτος που με οδήγησε στο θέατρο. Η μητέρα μου το μέτρο και η ισορροπία.
Δημοσιότητα: Είναι κάτι που δεν με απασχολεί. Με ενδιαφέρει πρωτίστως να με εκτιμούν άνθρωποι που και εγώ εκτιμώ. Με αφορά μόνο ως ένα σημείο, όχι με την ευρύτερη έννοια. Θεωρώ ότι δεν είναι κομμάτι της δουλειάς μου… Λίγο την φοβάμαι.
Ερμηνεία: Πίστη, βάθος και πολλή δουλειά.
Ζήλος: Τον εστιάζω σε αυτά που σε πρώτο επίπεδο δεν είναι οι ευκολίες…
Ηθοποιός: Εύθραυστος και ταυτόχρονα πολύ ισχυρός.
Θέατρο: Ο τόπος που πραγματικά αισθάνομαι στο κέντρο μου.
Ιδεατός: Σύντροφος
Καλλιτεχνικά σχέδια (επόμενα): Την χειμερινή σεζόν θα ξαναβρεθούμε με τον Δημήτρη Καταλειφό στο ‘’Skylight’’ του David Hare σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη στο ΕΜΠΟΡΙΚΟΝ.
Λουκία Μιχαλοπούλου: Το βαφτιστικό μου όνομα.
Μυαλό: Πολύ χρήσιμο και πολλές φορές πολύ άχρηστο.
Νέα γενιά ηθοποιών: Ταλαντούχα, αλλά ορισμένες φορές λίγο επιφανειακή.
Ξένοι συγγραφείς: Μπέκετ, Μπέκετ, Μπέκετ. Θα ήθελα να ερμηνεύσω την Γουΐνι στο ‘’Ευτυχισμένες μέρες’’.
Ομαδικότητα: Πολύ σημαντική στο χτίσιμο μιας παράστασης. Πιστεύω πολύ στις ουσιαστικές συναντήσεις εντός και εκτός σκηνής…
Παράσταση: Δοκιμασία, μάχη, κάθε μέρα ξεκίνημα από το μηδέν.
Ρόλοι: Η Κάθριν από το ‘’Ξαφνικά πέρυσι το καλοκαίρι’’ , ένας ρόλος που ονειρευόμουν να κάνω από μικρή και ήταν πολύ κοντά στην ιδιοσυγκρασία μου. Μου αρέσει πολύ η Νόρα από το ‘’Κουκλόσπιτο’’ του Ίψεν και άλλοι πολλοί.
Συνεργασίες: Προσπαθώ να ξεπεράσω τον Λευτέρη Βογιατζή και να κρατήσω στη μνήμη μου όσα μου έμαθε. Ρούλα Πατεράκη, Δημήτρης Καταλειφός και θέλω να ξαναβρεθώ με τον Κωνσταντίνο (Μαρκουλάκη), ο οποίος μου ενέπνευσε αυτή την ‘’ελαφράδα’’ που δεν την είχα στο θέατρο για να πω την αλήθεια. Κατάλαβα ότι είναι εξίσου σημαντική.
Τεχνική: Ο δάσκαλός μου ο Δημήτρης Οικονόμου μου έλεγε ότι και η πίστη θέλει τεχνική. Όλα χρειάζονται δουλειά στον τρόπο έκφρασης, αλλιώς είσαι ερασιτέχνης.
Υπακοή: Επειδή είμαι αρκετά υπάκουο άτομο προτιμώ να έχω στο μυαλό μου την λέξη ανυπακοή για να ισορροπήσω.
Φιλία: Έχω φίλους από το νηπιαγωγείο. Πιστεύω πολύ στην φιλία, είναι ιερή.
Χάρισμα: Ευγνωμοσύνη αλλά και φόβος. Χωρίς δουλειά δεν μένει τίποτα για πάντα. Όποιο χάρισμα και αν έχεις, αν δεν το δουλεύεις θα χαθεί…
Ψυχισμός: Η βασική μου εργασία επάνω στο νευρικό σύστημα και στις ακραίες επιλογές του ψυχισμού.
Ωραίο φινάλε: Με ενδιαφέρει αυτό που ουσιαστικά δεν κλείνει αλλά μένει ανοικτό. Το φινάλε χωρίς φινάλε…
Σχόλια για αυτό το άρθρο