Είναι η grande dame και ιέρεια του θεάτρου! Ξεχωρίζει για το ήθος, την ευγένεια και το μεγαλείο της ψυχής της, την αξιοπρέπεια και τις ηθικές αξίες με τις οποίες συμπορεύεται στη ζωή της. Διακρίνεται για την αδιαμφισβήτητη καλλιτεχνική της υπόσταση, τη στόφα της μεγάλης θεατρίνας, τη σπουδαία υποκριτική της γκάμα και τα τεράστια εκφραστικά μέσα που διαθέτει, για το κύρος, το εκτόπισμα, την τελειομανία της, τη σκηνική παρουσία και την ‘’κυριαρχία’’ της ‘’επί σκηνής, όσο καμία άλλη ηθοποιός! Κάθε φορά που καλείται να υποδυθεί ένα ρόλο τον ‘’σφραγίζει’’ με το χρυσό της αποτύπωμα και τα ρεσιτάλ ερμηνείας της καθηλώνουν και συγκλονίζουν το κοινό και αποτελούν παραδείγματα προς μίμηση και μαθήματα υποκριτικής για τη νέα γενιά των ηθοποιών. Το ρεπερτόριο που ανεβάζει – ελληνικό και ξένο – προσεγμένο μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια, οι παραστάσεις της υψηλής αισθητικής και οι συνεργασίες της άψογες. Η θεατράνθρωπος Μπέττυ Αρβανίτη είναι ένα διαμάντι που κοσμεί και λαμπρύνει την ελληνική σκηνή και το θέατρο που κάνει δεν είναι απλώς καλό θέατρο αλλά Τέχνη! Εδώ και πολλά χρόνια το θέατρο της με την ονομασία Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας , είναι σημείο αναφοράς των θεατρόφιλων και όχι μόνο και παράγει πολιτισμό. Ο θεατής, όταν πέσει η αυλαία, φεύγει από την παράσταση πλήρης πνευματικής ανάτασης και ψυχικής ευφορίας. Η καινούργια της φετινή παραγωγή είναι το συνταρακτικό έργο του σημαντικού συγγραφέα Ίνγκμαρ Μπέργκμαν ‘’Φθινοπωρινή σονάτα’’ που σκηνοθέτησε ο πολλά υποσχόμενος και αυριανός σκηνοθέτης Άρης Τρουπάκης. Σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα. Είναι μεγάλη μου χαρά και τιμή που φιλοξενούμε στο Cosmopoliti την Μπέττυ Αρβανίτη από το Α έως το Ω
Αγάπη: Ο καθένας την αγάπη την ορίζει με τα δικά του ζητούμενα, έχουν γίνει και εγκλήματα στο όνομα της αγάπης. Πάντως, η έννοια της αγάπης είναι να κάνεις τον άλλον ευτυχισμένο και να είναι φυσικά ανιδιοτελής.
Βάθος: Είναι επικίνδυνο μέτρο. Όσο βαθύτερα πάει κανείς τόσο ανακαλύπτει ότι δεν τελειώνει…
Γενική δοκιμή: Μέσα από εκείνη βλέπουμε τις ελλείψεις και τις ανάγκες μιας παράστασης.
Διαύγεια: Κάτι πολύ σημαντικό και μακάρι να την είχαμε πάντα, γιατί όταν χάνεται, χάνεται και η αίσθηση της πραγματικότητας…
Ευτυχία: Απόλυτα υποκειμενικός όρος. Για εμένα ευτυχία είναι η θάλασσα και τα ελληνικά νησιά!…
Ζέση: Η επιθυμία για κάτι που μας κάνει να ασχοληθούμε με πάθος και να ψάξουμε πιο βαθιά. Κυρίως αφορά την επιθυμία μας για κάτι.
Ήθος: Η συνέπεια που έχει κανείς σε κάποιες αξίες που τις πιστεύει και είναι πάρα πολλές. Αυτές μπορεί να είναι παντός είδους, από αισθητικές μέχρι ό,τι καθορίζει μία αξία.
Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας: Τριάντα χρόνια μιας καλλιτεχνικής περιπέτειας που για να κρατά τόσο, κάτι θα σημαίνει…
Ίνγκμαρ Μπέργκμαν: Ένας σπουδαίος καλλιτέχνης, βαθύς ανατόμος του ανθρώπινου ψυχισμού με πάρα πολλή αισθητική. Αισθητική για εμένα είναι φιλοσοφία ζωής…
Κοινό: Αποτελεί τον άλλο ρόλο. Χωρίς αυτό δεν θα υπήρχε θέατρο. Γι’ αυτό και πολλές φορές λέω ότι το κοινό έχει την παράσταση που του αξίζει.
Λογοτεχνικά κείμενα: Εξαρτάται από την ποιότητά τους. Υπάρχουν πολλά σπουδαία κείμενα που μπορούν να αποτελούν σημείο αναφοράς και να σε καθορίζουν.
Μπέττυ Αρβανίτη: Σε αυτό μόνον εγώ δεν μπορώ να μιλήσω. Άλλοι πρέπει να απαντήσουν.
Νόηση: Η δυνατότητα να κατανοούμε τον κόσμο που μας περιβάλλει.
Ξένοι ηθοποιοί: Θα έλεγα ότι δεν υπάρχουν ξένοι και Έλληνες ηθοποιοί. Όλοι είμαστε μία οικογένεια. Τώρα, αν κάποιοι από τους ξένους ξεχωρίζουν είναι γιατί οι συνθήκες είναι καλύτερες…
Οργή: Είναι μία φυσική και αναγκαία έκρηξη που, όμως, δεν θα πρέπει να καθορίζει και τη στάση ζωής.
Παρηγοριά: Μια ανθρώπινη ανάγκη που γλυκαίνει τη ζωή.
Ρόλοι: Μια διαδικασία κατάδυσης σε έναν άλλο ψυχισμό που συνθέτει ο ηθοποιός με τα δικά του υλικά. Μία ιστορία που σε πλουτίζει. Ζεις περισσότερες ζωές.
Στοργή: Ανάγκη του ανθρώπου μεγάλη ,που μακάρι να την χαρίζει ο ένας στον άλλον…
Τρουπάκης Άρης: Ο Άρης Τρουπάκης είναι ένας νέος άνθρωπος, με φοβερό ταλέντο, με βαθιά σκέψη, με αληθινή ευγένεια. Ένας άνθρωπος που το θέατρο τον χρειάζεται και σε λίγα χρόνια, επειδή είναι ιδιαίτερα σεμνός και χαμηλών τόνων και δεν αυτοπροβάλλεται, θα είναι ένας από τους καλύτερους σκηνοθέτες της γενιάς του. Τον πιστεύω και τον αγαπώ πάρα πολύ.
Υστεροφημία: Δεν με αφορά καθόλου.
Φθινοπωρινή σονάτα: Ένα σπουδαίο έργο που διαπραγματεύεται τις ανθρώπινες σχέσεις, συγκεκριμένα μάνας και κόρης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Σε αυτό βλέπεις πόσο επηρεάζει και καθορίζει η συμπεριφορά σου έναν άλλον άνθρωπο, είτε το θέλεις είτε δεν το θέλεις. Αυτές οι διαπροσωπικές σχέσεις μπορεί να είναι θανατηφόρες ή πάρα πολύ σημαντικές. Ο Μπέργκμαν είναι ανατόμος, το νυστέρι του πηγαίνει πολύ βαθιά στην ανθρώπινη ψυχή και βεβαίως ασχολείται και με το τι σημαίνει αγάπη.
Χαμένος χρόνος: Κανένας χρόνος δεν είναι χαμένος, εφ’ όσον είναι χρόνος ζωής…
Ψυχή: Η essence της ύπαρξής μας!…
Ωραία ζωή: Κι αυτό είναι κάτι πάρα πολύ υποκειμενικό που για τον καθένα είναι ένα ολόκληρο κεφάλαιο. Άλλος θέλει να κάνει μία ζωή life style και άλλος να κλειστεί σε μοναστήρι…
Σχόλια για αυτό το άρθρο