Από τους καλλιτέχνες παλαιάς κοπής! Τον έχουν συνδυάσει με κωμικούς ρόλους περισσότερο, αλλά εκείνος απέδειξε στη διάρκεια της μεστής καλλιτεχνικής του πορείας ότι είναι άξιος και ικανός να παίξει όλα τα είδη θεάτρου και όλη την γκάμα των ρόλων και να δώσει συγκλονιστικά ρεσιτάλ ερμηνείας, ιδίως σε δραματικούς ρόλους, που άφησαν εποχή και έμειναν στο χρόνο! Γιατί ο χαρισματικός και κύριος του θεάτρου, Δημήτρης Πιατάς, συνδυάζει το πληθωρικό και θείο ταλέντο του με ήθος, ταπεινοφροσύνη, ευγένεια και αξιοπρέπεια, όπως, άλλωστε, όλοι οι σπουδαίοι καλλιτέχνες , που στηρίζονται σε αυτό και πατούν γερά στα πόδια τους… Ξεχωρίζει για τις αρχές του, την πολιτισμένη στάση και τρόπο ζωής του, αλλά προπάντων για την ερμηνευτική του δεξιότητα και την τεράστια στόφα του, για αυτό του εμπιστεύονται ρόλους και έργα οι πιο καταξιωμένοι σκηνοθέτες και του γίνονται συνεχώς σημαντικές και ρηξικέλευθες προτάσεις τις οποίες χάρις στην πείρα του και την εμπειρία του τις αντιμετωπίζει πάντα με επιτυχία , αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές! Ο ίδιος ισχυρίζεται μετά λόγου γνώσεως, ότι: ”ο ηθοποιός πρέπει να ποιεί ήθος και ετυμολογικά και εννοιολογικά με όλη τη σημασία της λέξης”. Αυτό το αποδεικνύει πάντα επί σκηνής – και όχι μόνο- και ανήκει στην κατηγορία εκείνη των καλλιτεχνών που τιμούν το λειτούργημά τους και την Τέχνη τους! Τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν, ύστερα από πρόταση του ιδιοφυούς, εμπνευσμένου και άξιου καλλιτεχνικού διευθυντή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, Αστέρη Πελτέκη, αποδέχτηκε την πρότασή του και θα συμπρωταγωνιστήσει στη φιλόδοξη καινούργια παραγωγή του, ” Αριστοφάνης- Ηρώνδας: Contra Tempo σε σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα. O ένας και μοναδικός καλλιτέχνης που δεν αντιγράφει αλλά ούτε και αντιγράφεται, Δημήτρης Πιατάς από το Α ως το Ω!
Αριστοφάνης- Ηρώνδας: Contra Tempo: Είναι ένα σχόλιο επάνω στον Αριστοφάνη και τον Ηρώνδα, ο οποίος είναι πολύ μεταγενέστερος του Αριστοφάνη με στοιχεία επιθεώρησης. Ο Άκης Δήμου έκανε ένα εύστοχο κείμενο με πολύ γέλιο, αλλά παράλληλα είναι και ένα παιχνίδι τεχνοτροπίας ανάμεσα στο παλιό (βλέπε Αριστοφάνης) και στο καινούριο (βλέπε Ηρώνδας).
Βωμολοχία: Δεν υπάρχουν σκληρές βωμολοχίες στο έργο. Κουβαλάει την ελευθεριότητα Κ που οφείλει να έχει η αττική κωμωδία και η κωμωδία γενικότερα.
Γέλιο: Είναι ο καταλύτης της ζωής μας, η ομορφιά της ζωής, το χρώμα απέναντι στο μαύρο!
Δραματικοί ή κωμικοί ρόλοι: Τα τελευταία χρόνια με ακολουθούν και οι δύο… Εγώ, προτιμώ τους ωραίους και ενδιαφέροντες ρόλους! Ο συνάδελφός μου Γιάννης Βογιατζής ισχυρίζεται ότι οι αληθινοί κωμικοί μπορεί να παίξουν τους δραματικούς ρόλους εξαιρετικά.
Εμπιστοσύνη. Στην εποχή μας υπάρχει έλλειψη σε αυτό το είδος… Νομίζω, ότι είναι δυσεύρετο, αλλά καλοδεχούμενη, όταν τη βρεις…
Ζωή: Θεωρώ ότι είναι η δόξα της παρουσίας μας σε αυτόν τον πλανήτη και χρειαζόμαστε να είμαστε ένδοξοι, γιατί ζούμε…
Ήθος: Το ήθος είναι ένα στοιχείο ετυμολογικό που υπάρχει στο επάγγελμα των ηθοποιών. Από την ώρα που υπάρχει και εννοιολογικά, έχουμε υποχρέωση να το τιμούμε.
Θεατές: Αναγκαίο κακό, θα το έλεγα με την καλή έννοια βέβαια, γιατί η παρουσία τους μας δίνει βοήθεια και υλική και ηθική…
Ιωάννα Πιατά: Η αγαπημένη μου μικρή κόρη, συνάδελφός μου, που αυτή τη στιγμή είναι και μανούλα, έχοντας κάνει ένα υπέροχο κοριτσάκι και με έκανε ένα χαζοπαππού! Βεβαίως, υπάρχει και η μεγάλη μου αγαπημένη κόρη, η οποία ζει στην Ελβετία, η Άννα.
ΚΘΒΕ: Ένας εξαιρετικός οργανισμός που περιποιεί μεγάλη τιμή, παίρνοντας τα ηνία, ένας εξαιρετικός ηθοποιός, όπως είναι ο Αστέρης Πελτέκης, που μου έδωσε την ευκαιρία να επισκεφτώ τη Θεσσαλονίκη όχι ως τουρίστας, αλλά ανήκοντας στο έμψυχο δυναμικό του!
Λαομίσητος: Με ενοχλεί η εποχή μου όπου η βία κυριαρχεί και δεν εννοώ την εγκληματική βία, αλλά αυτή με την έννοια του πρωτογονισμού και του πολέμου…
Μανιέρα: Παλεύω να τη βγάλω από μέσα μου αλλά δυστυχώς με ακολουθεί. Η πρόθεσή μου είναι να ανανεώνομαι…
Νέα γενιά ηθοποιών: Έχω την καλύτερη εικόνα! Θεωρώ ότι τους ανήκει το παρόν, αλλά πιο πολύ το μέλλον. Είναι πολύ μεγάλη ευθύνη για αυτούς, αλλά είναι παρήγορο που υπάρχουν τώρα… Προσωπικά συνεργάζομαι εξαιρετικά και μοναδικά με τους νέους συναδέλφους μου.
Ξένοι πρόσφυγες: Σημεία των καιρών και αποτέλεσμα βίας και της σκληράδας που υπάρχουν στον πλανήτη…
Οικογένεια: Θα υπάρχει και είναι ένας σημαντικός κρίκος, για να μπορέσουμε να αισθανόμαστε ότι είμαστε ευτυχείς και ισχυροί.
Πόλεμος: Το αποτέλεσμα της βίας είναι ο μόνος δρόμος που υπάρχει, την ίδια ώρα που ζητάμε να μην βαδίζουμε σε αυτόν το δρόμο, αλλά στο δρόμο της ειρήνης…
Ρόλοι: Είμαι ανοιχτός σε οποιαδήποτε καινούργια πρόταση και σε οποιοδήποτε ρόλο- πρόκληση που μπορώ, όμως, να τον αντιμετωπίσω…
Σάτυρα: Το αλάτι χρειάζεται πάντοτε στο φαγητό για να το νοστιμέψει. Η υπερβολική χρήση του μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα υγείας.
Τόλμη: Έρχομαι στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος από μια παράσταση άκρως τολμηρή, άκρως επικίνδυνη σκηνοθετικά, η οποία απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και θεωρώ ότι ήταν μια έκπληξη για το ίδιο το Φεστιβάλ Αθηνών!
Υπόδυση: Για εμένα είναι ο,τιδήποτε δίνει πολυτέλεια και δυνατότητα σε έναν ηθοποιό να δείξει την υποκριτική του γκάμα…
Φόβος: Φόβος για το αύριο και για όσους θα καταφέρουν να επιβιώσουν στο αύριο…
Χαμένος χρόνος: Ο χαμένος χρόνος για εμένα θα ήταν καλοδεχούμενος. Τον αναζητώ και ο ευρών αμειφθήσεται από εμένα. Δεν υπάρχει χαμένος χρόνος στο ελάχιστο, όχι μόνο τώρα, αλλά σε ολόκληρη την πορεία μου!
Ψυχαγωγία: Αναγκαία για να ομορφαίνει ότι είναι γκρίζο.
Ωραίες δουλειές: Τις αναζητώ και θέλω να πιστεύω ότι είμαι και γουρλής , γιατί μου βγαίνουν…
Αριστοφάνης – Ηρώνδας
Contra tempo
Δημιουργική σύνθεση κειμένων: Άκης Δήμου
Σκηνοθεσία: Γιάννης Ρήγας
Καλοκαιρινή Περιοδεία
ΠΡΕΜΙΕΡΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τετάρτη 6, Πέμπτη 7 Ιουλίου 2022
«Αριστοφάνης – Ηρώνδας: Contra tempo» είναι ο τίτλος της δεύτερης καλοκαιρινής παραγωγής που θα παρουσιάσει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε δημιουργική σύνθεση κειμένων του Άκη Δήμου και σκηνοθεσία του Γιάννη Ρήγα. Το χιούμορ, το πνεύμα και η αιχμηρή γλώσσα του Αριστοφάνη θα συναντηθούν με τους ακόλαστους, κωμικούς μιμίαμβους του Ηρώνδα, σε μια παράσταση που αποτελεί μια ενδιαφέρουσα σκηνική «μάχη» και ταυτόχρονα έναν «πόλεμο» ανάμεσα στα δύο φύλα, με μοναδικά όπλα την τολμηρή και ανελέητη σάτιρα. Η παραγωγή θα ξεκινήσει από τη Θεσσαλονίκη (6 & 7 Ιουλίου στο Θέατρο Δάσους), θα ακολουθήσει περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, ενώ στις 7 Σεπτεμβρίου θα παρουσιαστεί στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
Τι συμβαίνει όταν ο μεγαλύτερος κωμικός ποιητής της κλασσικής Αρχαιότητας συναντά τον παραγνωρισμένο κωμωδιογράφο των ελληνιστικών χρόνων;
Ποια είναι η φύση της κωμωδίας και γιατί σήμερα γελάμε όλο και λιγότερο;
Πού συναντιέται η αττική κωμωδία του 5ου αιώνα π.Χ. με την ελληνική επιθεώρηση;
Ποια είναι στην πραγματικότητα η Λυσιστράτη ποια η σχέση της με τον Κ. Π. Καβάφη, την Τζένη Καρέζη και τον πυροσβέστη Λεωνίδα Χασαλεύρη;
Γιατί πρέπει να πηγαίνουμε στο θέατρο και, κυρίως, πώς πρέπει να φεύγουμε από αυτό;
Πρέπει να λες τα πράγματα με τ΄όνομά τους ή μήπως είναι σοφότερο να τα υπαινίσσεσαι για να ΄χεις το κεφάλι σου ήσυχο;
Τί απ’ τα δύο σε κάνει γοητευτικότερο: να χαμογελάς ή να ξεκαρδίζεσαι μέχρι δακρύων;
Να μερικές κρίσιμες ερωτήσεις που θέτει η φετινή καλοκαιρινή παραγωγή του ΚΘΒΕ. Και που ακόμα κι αν δεν απαντηθούν, το βέβαιο είναι ότι θα το διασκεδάσουμε…
Αριστοφάνης – Ηρώνδας.
Ο ένας είναι ο σπουδαιότερος κωμικός ποιητής της Αρχαιότητας, ο άλλος ο χαμηλότονος «γελοιογράφος» της καθημερινής ζωής των ελληνιστικών χρόνων. Τι είναι εκείνο που τους χωρίζει και τι πραγματικά τους ενώνει;
Προφανώς, ο ίδιος στόχος: το γέλιο των θεατών, που καλούνται να αναγνωρίσουν στα έργα και των δύο την κωμική όψη οικείων κακών. Καθένας το καταφέρνει με τα όπλα του: ο Αριστοφάνης συνθέτοντας ιδιοφυείς, ξεκαρδιστικές ουτοπίες ποιητικής πνοής και πολιτικής αφύπνισης, ο Ηρώνδας αφηγούμενος σκηνές από τον ιδιωτικό βίο των ανθρώπων της εποχής του.
Η παρουσία τους στο θέατρο σηματοδοτεί και την ίδια την εξέλιξή της θεατρικής τέχνης: από τις αριστοφανικές οραματικές συλλήψεις – αναστοχασμούς της ανθρώπινης μοίρας στην ευθύβολη δραματουργία των χαρακτήρων του Ηρώνδα και από τις μεγάλες σκηνές του ανοιχτού ορίζοντα των υπαίθριων θεάτρων της Αρχαίας Ελλάδας στις μικρότερες σκηνές «δωματίου» των κλειστών χώρων.
Η διασκεδαστική τους «αντιδικία» στην παράσταση του ΚΘΒΕ δεν είναι παρά η αφορμή να μιλήσουμε για το Τότε αλλά και για το Τώρα της Ελλάδας και των ανθρώπων της. Γελώντας, φυσικά.
ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Επειδή τα πιο σοβαρά πράγματα τα λέμε στ’ αστεία, μπορούμε να κοιμόμαστε ήσυχοι. Κανένας δεν πρόκειται να μας ζητήσει το λόγο. Το πολύ πολύ να γελάσει, όχι με κείνο το μίζερο, το ψηφιακό, αλλά μ’ ένα αληθινό γέλιο απ’ αυτά που στέλνουν αδιάβαστες υποκρισίες και ενοχές χρόνων.
Όσοι τώρα δεν έχουν μάθει να γελάνε – εκείνοι δηλαδή που δεν έχουν κλάψει ποτέ τους –, όσοι ξέχασαν το γέλιο τους ή το στόμα τους δεν βρίσκει γέλιο στο νούμερό του και περιφέρονται στα πάρτι μουτρωμένοι, αυτοί, ok, ας πυροβολήσουν τον ντι τζέϊ. Πρώτα όμως ας πιούνε κάτι, τα ποτά εδώ είναι καθαρά.
Άκης Δήμου
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Δημιουργική σύνθεση κειμένων: Άκης Δήμου
Σκηνοθεσία: Γιάννης Ρήγας
Σκηνικά – κοστούμια: Αλεξάνδρα Σιάφκου – Αριστοτέλης Καρανάνος
Μουσική: Γιώργος Χριστιανάκης
Χορογραφία: Αναστασία Κελέση
Μουσική Διδασκαλία: Χρύσα Τουμανίδου
Διδασκαλία ακροβατικών: Ηλέκτρα Καρτάνου
Βοηθός σκηνοθέτη: Ανδρέας Κουτσουρέλης
Βοηθός σκηνογράφων- ενδυματολόγων: Δανάη Πανά
Οργάνωση παραγωγής: Φιλοθέη Ελευθεριάδου
Πρωταγωνιστούν: Δημήτρης Πιατάς, Τάσος Χαλκιάς, Ταξιάρχης Χάνος, Σταμάτης Γαρδέλης, Κωνσταντίνος Χατζησάββας
Παίζουν οι ηθοποιοί Μαργαρίτα Αλεξιάδη, Νίκος Βατικιώτης, Θαλασσινή Βοσταντζόγλου, Ιωάννα Δεμερτζίδου, Αριστοτέλης Ζαχαράκης, Τερέζα Καζιτόρη, Παναγιώτης Καμμένος, Ηλέκτρα Καρτάνου, Θάνος Κοντογιώργης, Μάρα Μαλγαρινού, Λίνος Μάνεσης, Βιβή Μιτσίτσκα, Βασίλης Παπαδόπουλος, Γρηγόρης Παπαδόπουλος, Σπύρος Σιδέρης, Πολυξένη Σπυροπούλου, Βιργινία Ταμπαροπούλου, Θεοφανώ Τζαλαβρά, Γιάννης Τσεμπερλίδης, Τάσος Τυρογαλάς
Πρεμιέρα: Θεσσαλονίκη, 6 – 7 Ioυλίου, Θέατρο Δάσους
Τετάρτη 6, Πέμπτη 7 Ιουλίου, στις 21.15
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗΣ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ
ΙΟΥΛΙΟΣ
- Τετάρτη 6, Πέμπτη 7 Ιουλίου- Θεσσαλονίκη, Θέατρο Δάσους –ΠΡΕΜΙΕΡΑ
- Πέμπτη 21 Ιουλίου – Αλεξανδρούπολη, Θέατρο «Αλτιναλμάζη»
- Σάββατο 23 Ιουλίου- Φίλιπποι, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων (65ο Φεστιβάλ Φιλίππων)
- Σάββατο 30 Ιουλίου – Δελφοί, Θέατρο «Φρύνιχος»
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
- Τετάρτη 3 Αυγούστου- Λάρισα, «Δημοτικό Κηποθέατρο Αλκαζάρ»
- Σάββατο 6 Αυγούστου- Δίον, Αρχαίο Θέατρο Δίου
- Τετάρτη 10 Αυγούστου- Δωδώνη, Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης
- Τετάρτη 31 Αυγούστου- Συκιές, Ανοιχτό Θέατρο Συκεών «Μάνος Κατράκης»
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
- Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου- Αττική, Ωδείο Ηρώδου Αττικού
- Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου- Πειραιάς, Βεάκειο Δημοτικό Θέατρο
- Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου- Παπάγου, Κηποθέατρο Παπάγου
ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΘΒΕ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2022
ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ
Τιμή προπώλησης μέσω ηλεκτρονικής αγοράς και ταμεία : 13€
Κανονικό εισιτήριο : 16 €
Φοιτητικό/ Άνεργοι/ Άνω των 65 / Ομαδικό(10 άτομα) : 10 €
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
VIVA.GR | 11876 |WIND |PUBLIC |MEDIA MARKT |
Σχόλια για αυτό το άρθρο