Τα αδέρφια Ρούσο (Avengers: Endgame & Infinity War) σκηνοθετούν την ακριβότερη παραγωγή του Netflix! Ένα μοναδικό θρίλερ δράσης με τους Ράιαν Γκόσλινγκ, Κρις Έβανς και Άνα ντε Άρμας
Λίγα λόγια για την ταινία
Ο “Gray Man” είναι ο πράκτορας της CIA Κόρτ Τζέντρι (Ράιαν Γκόσλινγκ), γνωστός και ως “Σιέρα Σιξ”. Ο Τζέντρι, ο οποίος υπήρξε ένας εξαιρετικά ικανός κι εγκεκριμένος από την Υπηρεσία έμπορος θανάτου, ένας «μύθος», απελευθερώνεται από ένα ομοσπονδιακό σωφρονιστικό ίδρυμα και στρατολογείται από τον προϊστάμενό του, Ντόναλντ Φιτζρόι (Μπίλι Μπομπ Θόρντον). Αυτή τη φορά η κατάσταση έχει αλλάξει: ο Σιξ είναι πλέον ο στόχος! Τον κυνηγά σε όλο τον κόσμο ο Λόιντ Χάνσεν (Κρις Έβανς), πρώην συνεργάτης του στη CIA, και τίποτα δεν θα τον σταματήσει μέχρι να τον εξοντώσει Η πράκτορας Ντάνι Μιράντα (Άνα ντε Άρμας) φροντίζει για την προστασία του. Θα τη χρειαστεί.
Σχετικά με την παραγωγή
Την περίοδο που οι αδερφοί Ρούσο δούλευαν ως σκηνοθέτες σε διάφορες τηλεοπτικές κωμωδίες, όπως το «Community» και το «Arrested Development», τους προσέγγισε ένας παραγωγός που γνώριζαν και τους πρότεινε το βιβλίο «Ο Γκρίζος Άνθρωπος», γνωρίζοντας την αγάπη τους για θρίλερ δράσης.
Το βιβλίο δεν άργησε να τους γοητεύσει. Η εκτεταμένη έρευνα του συγγραφέα Mark Greaney δημιουργούσε έναν κόσμο ζωντανό με εντυπωσιακές λεπτομέρειες, ενώ η γραφή του οδηγούσε τον πρωταγωνιστή σε ενδιαφέροντα σημεία, δημιουργώντας του τα κατάλληλα προβλήματα. Επιπλέον, ο Γκρίζος Άνθρωπος είχε όλα τα γνώριμα χαρακτηριστικά των κατασκόπων που δρουν στα άκρα. Κρυψίνους, ζούσε στην ανωνυμία και κινούνταν δίχως να τον αντιλαμβάνεται κανείς. «Εμείς φέραμε στο τραπέζι την ιδέα που προέρχεται από ένα πρόγραμμα που ονομάζεται Σιέρα και υποχρεώνει φυλακισμένους να δουλεύουν για τη CIA», αναφέρει ο Άντονι Ρούσο για να συνεχίσει λέγοντας πως «όλα αυτά αποτέλεσαν ένα καλό σημείο εκκίνησης για εμάς, ώστε να εξερευνήσουμε τον τρόπο με τον οποίον αντιμετωπίζονταν το είδος όλα αυτά τα χρόνια και να επανεξετάσουμε δεδομένα μέχρι τότε στοιχεία ταινιών του είδους».
Η επιλογή του Ράιν Γκόσλινγκ ως πρωταγωνιστή ήταν μονόδρομος. Σύμφωνα με τους δύο σκηνοθέτες, η ιδιαιτερότητά του έγκειται στην ικανότητα να ζωντανεύει περίπλοκους χαρακτήρες, και αυτό είναι πραγματικά ένα σπάνιο και μαγικό δώρο.
Οι επιρροές των αδερφών Ρούσο
Ο Τζο Ρούσο σχολιάζει πως, «Πάντοτε αναζητάμε τον ανελέητο ενθουσιασμό που νιώσαμε παρακολουθώντας για πρώτη φορά τον “Άνθρωπο από τη Γαλλία” – αυτή την ενέργεια, τον καταναγκασμό και το συμπιεσμένο χρονικό περιθώριο που δημιουργεί ένταση όσο ξεδιπλώνεται η ιστορία. Η ταινία μας έχει πολλές από αυτές τις ποιότητες. Κινείται με πολύ έντονο ρυθμό. Συμβαίνουν πολλά σε μικρό χρονικό διάστημα.
Οι θεματικές
«Οι ταινίες είναι ίσως πιο εκρηκτικές, όταν συνδέονται με το τι συμβαίνει στην καθημερινότητα ή όταν αγγίζουν μια πανανθρώπινη αλήθεια που όμως φαντάζει τόσο επίκαιρη όταν παρακολουθείς την ταινία», σχολιάζει ο Τζο. «Νομίζω πως αυτή η ταινία είναι πολύ επίκαιρη, ο ίδιος ο “Γκρίζος Άνθρωπος” προέρχεται από μια περίπλοκη πολιτική περίοδο και επαναστατεί ενάντια στο σύστημα. Πιστεύει πως το σύστημα είναι διεφθαρμένο και έχει έναν προσωπικό αξιακό κώδικα, τον οποίον και πρόκειται να ακολουθήσει».
«Ο Άντονι και εγώ δουλέψαμε πολύ σκληρά για να ξαναγράψουμε το σενάριο και να εισάγουμε μαζί με τους ηθοποιούς ιδέες που μοιάζουν επίκαιρες, οργανικές και φρέσκες και ταιριάζουν με την περιπλοκότητα της ταινίας. Έχει έναν σύνθετο πρωταγωνιστή, ένα περίπλοκο φινάλε και θέτει ερωτήματα σχετικά με τα άτομα που μπορείς να εμπιστευτείς, αλλά και για το κατά πόσο μπορείς να εμπιστευτείς την εξουσία. Είναι θεματικές για τον σύγχρονο κόσμο, την περιπλοκότητά του, την επικινδυνότητά του και τη δυσκολία να κατανοήσεις πλέον τι θέλει ο καθένας. Αντικατοπτρίζει τους προσωπικούς μας φόβους για τον κόσμο. Αισθάνομαι πως ο κάθε χαρακτήρας θα μπορούσε να μας βοηθήσει, ως αφηγητές, να εξερευνήσουμε αυτές τις διαφορετικές θεματικές».
Η μεγάλη σκηνή δράσης στην Πράγα
«Η ιδέα προέκυψε από το βιβλίο, όπου ο “Γκρίζος Άνθρωπος” είναι εγκλωβισμένος σε μια πλατεία, ακινητοποιημένος, στα χέρια της αστυνομίας, την ίδια στιγμή που οι πιο επικίνδυνοι εκτελεστές τον κόσμο έρχονται να τον σκοτώσουν. Βρήκαμε αυτό το σημείο ως ιδανικό για ξεκινήσουμε καθώς αυτή η αίσθηση απομόνωσης είναι σημαντικό κομμάτι της ταυτότητας του χαρακτήρα∙ είναι η μοίρα του να είναι μόνος. Είναι μοναχικός. Μέρος του ταξιδιού του στην ταινία είναι η δημιουργία σχέσεων με ανθρώπους και η δέσμευση σε αυτές. Για αυτό το λόγο, φάνταζε σπουδαία σκηνή. Σε κάθε σκηνή δράσης, προσπαθούμε να εξερευνήσουμε πτυχές του χαρακτήρα και πως ξετυλίγονται. Και αφιερώνουμε χρόνο στο να την σκεφτόμαστε. Πώς παίρνουμε ό, τι είναι στο βιβλίο και το εξελίσσουμε;»
Συνδυάζοντας τη δράση με το χιούμορ
«Πάντα επιδιώκουμε την ισορροπία. Κάθε φορά που σκεφτόμαστε τον τόνο της ταινίας, μας σκεφτόμαστε ως τρελούς επιστήμονες. Τα χρόνια που δουλεύαμε περισσότερο στην κωμωδία, είχαμε τη φήμη ότι δίνουμε έμφαση στους χαρακτήρες και τα συναισθήματά τους, οπότε και τώρα ισορροπούμε τη δράση και το δράμα με παρόμοιο τρόπο. Όταν πηγαίνουμε σινεμά, μας αρέσει να βλέπουμε ολόκληρο το φάσμα των ανθρώπινων συναισθημάτων και αυτό προσπαθούμε να το αποτυπώσουμε αξιοποιώντας διαφορετικά εργαλεία».
Τα δύο πρώτα βιβλία της best selling σειράς του Mark Greaney «Gray Man», με τίτλους «Ο Γκρίζος Άνθρωπος» και «Ο Επόμενος Στόχος», κυκλοφορούν στα βιβλιοπωλεία από τις Εκδόσεις Anubis.
Σκηνοθεσία | Τζο Ρούσο, Άντονι Ρούσο |
Σενάριο | Τζο Ρούσο, Κρίστοφερ Μάρκους, Στίβεν ΜακΦίλι |
Παραγωγή | Τζο Ροθ, Τζεφ Κίρσενμπαουμ, Τζο Ρούσο, Άντονι Ρούσο, Μάικ Λαρόκα, Κρις Καστάλντι |
Ηθοποιοί | Ράιαν Γκόσλινγκ, Κρις Έβανς, Άνα ντε Άρμας, Τζέσικα Χένγουικ, Βάγκνερ Μόουρα, Ντανούς, Μπίλι Μπομπ Θόρντον, Άλφρι Γούνταρντ, Ρεγκέ Τζιν Πέιτζ, Τζούλια Μπάτερς, Έμι Εκουάκορ, Σκοτ Χέιζ |
Φωτογραφία | Στήβεν Φ. Γουίντον |
Μουσική | Χένρι Τζάκμαν |
Διάρκεια | 122’ |
Στους κινηματογράφους από την ODEON
Σχόλια για αυτό το άρθρο