Ο Γιώργος Δ. Λεμπέσης θεωρείται ένας από τους πιο αγαπημένους συγγραφείς παιδικής λογοτεχνίας, έχοντας στο ενεργητικό του 7 μπεστ σέλερ, 12 διηγήματα για ενηλίκους και μεταφράσεις σε Αγγλικά, Αραβικά και Τούρκικα. Το δημοφιλές παραμύθι του «Ψαρόσουπα», έχει ανέβει 4 φορές σε κεντρικά θέατρα της Αθήνας!
Αγαπά και σέβεται το λιλιπούτειο κοινό του και όπως λέει ο ίδιος, γράφει παραμύθια γι’ αυτό που θα γίνουν τα παιδιά όταν θα μεγαλώσουν. Έχει αποσπάσει Βραβείο Πρωτότυπης Ιστορίας και Βραβείο Κοινού για τα διηγήματά του «4 σελίδες» και «Πρώτη πτήση», ενώ έχει ψηφιστεί δυο φορές στις «Πένες της χρονιάς» μέσα στους δέκα καλύτερους συγγραφείς παιδικής λογοτεχνίας όλων των εποχών.
Φέτος παρουσιάζεται στο θέατρο Παλλάς το έργο του «Βουτιά στη Βυθούπολη», σε σκηνοθεσία Φωκά Ευαγγελινού, ενώ με την ιδιότητα του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της Amuse υλοποίησε το 3D projection mapping στη Βουλή που πραγματικά εντυπωσίασε! Ας τον γνωρίσουμε καλύτερα….
Παιδικά χρόνια
Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1981 και μεγάλωσα σε μια υπέροχη γειτονιά των Μελισσίων. Έπαιξα στην αλάνα, μάτωσα τα γόνατα μου και γύριζα στο σπίτι αφού είχε πέσει ο ήλιος. Μεγάλωσα με ασφάλεια και παρέες, με ενθουσιασμό και αθωότητα, σε μια εποχή που έπιανες το χώμα και έκοβες το φρούτο από το δέντρο. Πρόλαβα να ζήσω σαν παιδί στους δρόμους, να επικοινωνήσω, να σκαρφιστώ, να ανακαλύψω τον κόσμο όπως είναι, πριν αυτή η πόρτα κλείσει για πάντα.
Πώς γεννήθηκε η ιδέα για την συγγραφή βιβλίων για παιδιά
Το 2008 εργαζόμουν σε μια εταιρία παραγωγής. Στο πλαίσιο αναζητήσεων σχετικά με νέα project που ήθελα να προτείνω, σκέφτηκα ένα παιδικό φεστιβάλ στη λογική του θεματικού πάρκου. Για τις ανάγκες αυτού έγραψα την αρχική δομή της Ψαρόσουπας. Στη συνέχεια βγήκαν τα πρώτα βιβλία και από τότε έχουν έρθει εκδόσεις, θεατρικά έργα, παιχνίδια και πολλά άλλα περιφερειακά σχετικά με τα παραμύθια. Ωστόσο, ως δημιουργός φαντασίας, δεν γράφω μόνο βιβλία αλλά δημιουργώ κόσμους και μέσο της θέσης μου στην εταιρία amuse όπου μικροί και μεγάλοι ταξιδεύουν ελπίζω ευχάριστα.
Τα βιβλία του και ποιο είναι το αγαπημένο του
Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 20 βιβλία και 12 διηγήματα. 8 θεατρικά έργα, 2 CD για παιδιά, 2 επιτραπέζια, καθώς και 8 διαδραστικά κουκλάκια. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο εύκολα, αλλά αν κάπου θα έδινα μια πιο σφιχτή αγκαλιά, θα ήταν στο πρώτο, το οποίο μάλιστα δεν κυκλοφορεί πια και λέγεται “Στον κόσμο της Τζίνας” είναι για ένα κορίτσι που έχει χάσει τον ύπνο της και ψάχνει να τον βρει. Τελικά όχι μόνο η ηρωίδα βρήκε τον ύπνο της αλλά και ο δημιουργός της, το δρόμο της φαντασίας.
«Βουτιά στη Βυθούπολη» στο θέατρο Παλλάς.
Η «Βουτιά στη Βυθούπολη» είναι ένα επετειακό musical με αφορμή τα 10 χρόνια από την πρώτη παρουσίαση της Ψαρόσουπας στο κοινό και πρόκειται για μια συρραφή χαρακτήρων και ιδεών και των 7 βιβλίων της σειράς Ψαρόσουπα. Είναι ένα καινούργιο έργο, που μιλάει για την ειρήνη και την ελευθερία κατά κύριο λόγο, με πολλές δόσεις χιούμορ αλλά και συγκίνησης. Μέσα στην πλοκή του υπάρχουν πολλοί συμβολισμοί όπως αυτή της Μαντάμ Χειλού που έρχεται από την Ανατολή και στη χώρα της έχει πόλεμο ή η αιτιολογία για τον χαρακτήρα του Μπακαλιαράκου αλλά και οι αναφορές μέσα από τον Καζαμπλάνκα και την Μουρμούρα για κάποια χαρακτηριστικά της κοινωνίας μας. Η μετάβαση του Μπακαλιαράκου είναι και η βασική σεναριακή γραμμή, ενώ η εξέλιξή του αποτελεί το βασικό πυλώνα όλων των νοημάτων του έργου. Η μουσική που υπέγραψε ο ξάδερφος μου Γιώργος Λεμπέσης δίνει μαγεία στο έργο ενώ η σκηνοθετική ματιά του Φωκά Ευαγγελινού, τα σκηνικά του Γιάννη Μουρίκη και τα κουστούμια του Γιώργου Σεγρεδάκη ανεβάζουν κατά πολύ τον πήχη στο παιδικό θέατρο. Ολόκληρη η ομάδα αυτών των απίστευτα ταλαντούχων ηθοποιών είναι η ουσία και η ζωντάνια του βυθού. Χωρίς αυτούς η Βυθούπολη θα ήταν μια άδεια πόλη!
Η σχέση του με τον συνονόματο του τραγουδιστή Γιώργο Λεμπέση
Ο Γιώργος είναι πρώτος μου ξάδερφος από την μεριά του πατέρα μου. Ο κόσμος τον έχει γνωρίσει πολύ πριν από εμένα ως τραγουδιστή μιας και έχουμε αρκετά μεγάλη διαφορά ηλικίας και η καριέρα του προηγείται. Ωστόσο ο Γιώργος είναι ένας απίστευτα ταλαντούχος συνθέτης κι έτσι αποφασίσαμε να συνεργαστούμε. Έγραψα του στίχους, έγραψε τη μουσική και το αποτέλεσμα μας εξέπληξε ευχάριστα. Στην πορεία όμως διαπιστώσαμε ότι ο κόσμος μας μπερδεύει. Ήταν σαφώς κάτι αυτονόητο, όμως πάνω στη δουλειά και στον ενθουσιασμό δεν μας προβλημάτισε. Όταν όμως κάποιοι νόμιζαν ότι τη Βυθούπολη την έχει γράψει εκείνος δεν σας κρύβω ότι στεναχωρήθηκα. Μόλις του το είπα στεναχωρήθηκε και εκείνος και λίγο μετά βάλαμε τα γέλια. Είχαμε κάνει γκάφα και κυρίως εγώ που δεν υπέγραψα με το καλλιτεχνικό μου όνομα. Έτσι το συγκεκριμένο “μπέρδεμα” καθώς και η επιθυμία μου να συνεργαστώ ξανά με τον ξάδερφο μου, με έκανε να πάρω αυτή την απόφαση που έπρεπε να έχω πάρει από το πρώτο κιόλας βιβλίο κι έτσι το επόμενο έργο θα έχει την υπογραφή μου ως Lebee. ( www.lebee.gr )
Ο «Ουρανένιος» σημαδεύτηκε με την αποχώρηση του πρωταγωνιστή της παράστασης Νίκου Ορφανού. Τι συνέβη και η αίσθηση που του άφησε.
Ο Ουρανένιος ανέβηκε στο θέατρο Ζήνα έπειτα από επιθυμία της σκηνοθέτιδας Βίκης Κουμούτσου και του παραγωγού Μάριου Τάγαρη. Αν και αρχικά διαφωνούσα να ανέβουν δυο έργα μου στην ίδια πόλη, έδωσα την άδεια μου και ξεκίνησαν οι διαδικασίες. Δημιουργήθηκε ένας εξαιρετικός θίασος που υπηρέτησε το έργο μέχρι τέλους. Ωστόσο κάποιες εσωτερικές διαφωνίες που έμαθα εκ των υστέρων έφεραν τη ρήξη και εν τέλη τη διάλυση του έργου. Προσωπικά στεναχωρήθηκα πολύ, όχι όμως για το έργο, άλλωστε τα έργα ζουν πιο πολύ από εμάς και θα τους δοθούν πολλές ευκαιρίες στο μέλλον. Αυτό που με πείραξε ήταν η αντιμετώπιση ως προς τον υπόλοιπο θίασο όπου εν μέσο σεζόν έχασε τη δουλειά του.
Η ιδιότητα του ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Amuse της εταιρίας που υλοποίησε το 3D projection mapping στη Βουλή και τα «Παραμυθούγεννα» στην πλατεία Κλαυθμώνος.
Αρχικά η σχέση μας με τα Χριστούγεννα στο Δήμο Αθηναίων ως εταιρία amuse προκύπτει από την υπέροχη πρωτοβουλία και πρόθεση του δήμου, να κάνει το καλύτερο για τους πολίτες και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας. Ως amuse λοιπόν αναλάβαμε αυτά τα δυο σημεία των γιορτών. Προσωπικά ως καλλιτεχνικός Δ/ντης της εταιρίας, ηγήθηκα των ομάδων αυτών με σκοπό το καλύτερο αποτέλεσμα. Η σκηνοθέτης Μέμη Κούπα που ξεπέρασε τον εαυτό της σε αυτή τη δουλειά και μια εξαιρετική ομάδα σχεδιαστών και τεχνικών ασχολήθηκε με την προβολή που απόλαυσαν χιλιάδες άνθρωποι, ενώ αντίστοιχα εργάστηκαν για τα Παραμυθούγεννα πολλά ταλαντούχα και παραμυθένια άτομα. Θα ήθελα να προσθέσω σαν προσωπική μου άποψη, ότι βλέπω μια πόλη ζωντανή και πιο Χριστουγεννιάτικη από ποτέ. Ανεξαρτήτως υποκειμενικής κριτικής που σαφώς διαφέρει από άτομο σε άτομο, βρίσκω αυτή την κίνηση εξαιρετική. Κάποια σημεία της πόλης για κάποιους είναι πιο όμορφα για κάποιους λιγότερο όμως ας μη ξεχνάμε πως η πρόθεση εμπεριέχει ενότητα, λάμψη και διάθεση για λαμπερές γιορτές. Αν υιοθετήσουμε μια θετική ψυχολογία απέναντι σε τέτοιες πρωτοβουλίες, τότε κάθε χρόνο θα γινόμαστε και καλύτεροι και όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα μπαίνουν κάτω από το «φως». Η πόλη χρειάζεται φαντασία κι αυτό επιβεβαιώθηκε στα χαμόγελα όσων είδαν τις προβολές στη βουλή. Ως Έλληνες έχουμε μέσα μας ομορφιά, χρέος μας είναι να δημιουργούμε ευκαιρίες για να το θυμόμαστε.
Όνειρα και επιθυμίες
Ονειρεύομαι μια κοινωνία, που θα αφεθεί χωρίς ενοχές στη φαντασία και θα βγάλει από τα σπλάχνα της θαύματα. Επιθυμώ να τρυπώσει σε όλους μας ανεξαρτήτως επαγγέλματος η δημιουργικότητα και η ευγένεια, να γίνουν οι μέρες τόσο ευχάριστες να θες με προσμονή και όρεξη να τις ζήσεις.
Μελλοντικά σχέδια
Ετοιμάζω ένα καινούργιο μιούζικαλ γεμάτο μαγεία καθώς και ένα καινούργιο βιβλίο που θα κυκλοφορήσει την άνοιξη και λέγεται «Ελέφαντες με Τιράντες».
Σχόλια για αυτό το άρθρο