Το θέατρο είναι καθρέφτης της κοινωνίας…Γίνονται ηθοποιοί, γιατί; Λιγότερες σπουδές, πιο εύκολες, φιλοδοξία, εύκολη ικανοποιήση. Ποιός μετρά τις ευθύνες του απέναντι στο θέατρο, στον εαυτό του, στο κοινό; Πάντα έφευγα από το Εθνικό θέατρο, όταν ένιωθα πως κινδυνεύω να πνιγώ στη ρουτίνα. Το θέατρο δεν είναι μόνο οι τέσσερις τοίχοι ενός μεγάλου θεάτρου. Τα λόγια αυτά από την Αντιγόνη Βαλάκου δείχνουν τον τρόπο αντιμετώπισης της σπουδαίας ηθοποιού στο θέατρο.
Γεννημένη στην Καβάλα, εγκαταστάθηκε στην Αθήνα λίγο μετά στον πόλεμο και παράλληλα με το σχολείο σπούδασε στη δραματική σχολή του Βασίλη Ρώτα. Το 1949 έκανε την πρώτη της εμφάνιση στη σκηνή με το έργο του Ν. Περγιάλη Νυφικό Τραγούδι που ανέβηκε από το θίασο “Ρεαλιστικό Θέατρο” του Αιμίλιου Βεάκη. Οι κριτικές έγραψαν τότε: Αξιοπρόσεχτη ήταν η πρώτη εμφάνιση της νέας ηθοποιού Κας Βαλάκου. Κράτησε το δύσκολο ρόλο της Οφηλίας Β΄χωρίς να καμφθεί απάυτόν και χωρίς να του προσδώσει υπερβολική γλυκερότητα. Διαθέτει επιπλέον και εξαιρετική σκηνική ομορφιά και ιελτικότητα. Πρέπει όμως να φροντίσει να δυναμώσει και να χρωματίσει τη φωνή της.
Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ
Έλαμψε με την παρουσία της σε όλες τις συνεργασίες, στο “Θέατρο Τέχνης”, το “Εθνικό”, το ΚΘΒΕ και στο ελεύθερο θέατρο. Σημαντικές ήταν και οι ερμηνείες σε αρχαίες τραγωδίες, όπως αυτή στις Φοίνισσες του Ευριπίδη, που ανέβηκε από το ΚΘΒΕ στην Επίδαυρο τον Αύγουστο του 1999. Το 1957 τιμήθηκε με το έπαθλο Μ. Κοτοπούλη για την ερμηνεία της στο έργο Το Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ, παίζοντας δίπλα στον Κ. Μουσούρη. Δίδαξε για χρόνια στη Δραματική Σχολή του “Εθνικού Θεάτρου”, ενώ η τελευταία της εμφανίση ήταν η Μαντάμ Φλο το 2011-12 στο Αγγέλων Βήμα.
Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ ήταν από τις μεγάλες της επιτυχίες, που της χάρισε και το έπαθλο Μαρίκας Κοτοπούλη. Στο πλευρό του Κώστα Μουσούρη, το 1956, καθιερώνεται σαν πρωταγωνίστρια και συνεχίζουν τη συνεργασία τους και την επόμενη χρονιά. Οι κριτικές έγραψαν για την Άννα Φρανκ: Έχει τόσο εισδύσει στην προσωπικότητα της Άννας η δεσποινίς Βαλάκου, ώστε πραγματικά είναι εκείνη, δεν υποδύεται απλώς το ρόλο της. Αποδίδει χωρίς φανερή προσπάθεια τις διαβολιές, τα νευράκια, τα ξεσπάσματα του κοριτσιού, όπως και τα βαθύτερα συναισθήματα που πηγάζουν από τη ψυχή της εκκολαπτόμενης γυναίκας. Μετά τη συνεργασία με τον Κώστα Μουσούρη, το 1958, κάνει τον προσωπικό της θίασο και περιοδεύει στην περιφέρεια.
Μελίνα Μερκούρη, Άννα Συνοδινού, Αντιγόνη Βαλάκου, βραβευμένες με το έπαθλο Κοτοπούλη.
Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα (1962). Πόπη Παπαδάκη, Ρίτα Μυράτ, Πίτσα Καπιτσανέα, Κατίνα Παξινού, Ελένη Χατζηαργύρη, Αντιγόνη Βαλάκου
Φουσκοθαλασσιές (1954) Τα δύο Α.Β του θεάτρου, μαζί στη σκηνή. Αντιγόνη Βαλάκου και Αλίκη Βουγιουκλάκη. Ήταν η δεύτερη σκηνική συνύπαρξή τους. Είχε προηγηθεί, ένα χρόνο πριν, Ο κατα φαντασίαν Ασθενής
Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής (1953) μαζί με το Χριστόφορο Νέζερ και την Καίτη Λαμπροπούλου
1961, Ρωμαίος και Ιουλιέττα. Με το Δημήτρη Παπαμιχαήλ
Βάκχες (1975)
Τα εκατομμύρια του Μάρκο Πόλο (1960)
Δύσκολη Ισορροπία (1977). Ελένη Χατζηαργύρη, Νίκος Τζόγιας, Αντιγόνη Βαλάκου, Αλέκα Κατσέλη, Ζώρας Τσάπελης, Μαίρη Αρώνη
Συζυγικές σκηνές, το 1982, με το Ντίνο Ηλιόπουλο
Οι δούλες (1992) Βέρα Ζαβιτσιάνου, Αντιγόνη Βαλάκου, Κατερίνα Χέλμη
Ανάμεσα στον Αποστόλη Τότσικα και στο Μάριο Φραγκούλη. Η φωτογραφία είναι από την παράσταση “Προμηθέας Δεσμώτης”, το καλοκαίρι του 2010 στο ιστορικό αρχαίο θέατρο της Περγάμου στην Τουρκία. (Photo owner : Γιάννης Κωνσταντακόπουλος)
Μαντάμ Φλο, 2011-12 σε σκηνοθεσία Γιώργου Καραμίχου, στο Αγγέλων Βήμα
Αντιγόνη Βαλάκου και Γιώργος Καραμίχος στις πρόβες της Μαντάμ Φλο
Μαντάμ Φλο
Μαντάμ Φλο, με αμφίεση αγγέλου…
Απρίλιο του 2012, γιορτάζει τα γενέθλιά της στα καμαρίνια του Αγγέλων Βήμα. Μαζί της ο συμπρωταγωνιστής της Γιώργος Χρανιώτης και ο σκηνοθέτης Δημήτρης Μαλισσόβας
Σχόλια για αυτό το άρθρο