Είναι από τις ηθοποιούς που, όταν βγαίνουν στη σκηνή έχουν επιβλητικότητα , κύρος, ποιότητα , αυθεντικότητα ! Η χαρισματική Γιώτα Φέστα ανήκει σε αυτή την κατηγορία των ηθοποιών που λαμπρύνουν με την επαγγελματική αλλά και την προσωπική στάση ζωής τους το λειτούργημά τους !Ευγενική ,σεμνή, με ήθος , καλλιέργεια , αξιοπρέπεια δεν έχει προκαλέσει- και ούτε πρόκειται ποτέ τον κίτρινο τύπο- με ανούσιες και κενές αέρος ειδήσεις και το μόνο που την ενδιαφέρει είναι το πώς θα υποδυθεί, πώς θα ενσαρκώσει και πώς θα ερμηνεύσει- έχει δώσει σπουδαίες ερμηνείες- την ηρωίδα του εκάστοτε έργου και συγγραφέα . Είναι κυρία με όλη τη σημασία της λέξης και με όλα τα γράμματα κεφαλαία ! Πόσο την εκτιμώ και πόσο την θαυμάζω, όταν τη βλέπω στο σανίδι . Αν και η ίδια μου εκμυστηρεύτηκε ότι αγαπά ιδιαίτερα τον κινηματογράφο- η πιο πρόσφατη ταινία που έπαιξε ήταν ο ‘’Απόστρατος ‘’ του Ζαχαρία Μαυροειδή, όσο περνά ο καιρός μου ομολόγησε ότι στρέφεται περισσότερο στο θέατρο …Και καλά κάνει ! Την έχω δει σε πολλές παραστάσεις – θυμάμαι ότι ο μονόλογος της στην ‘’Αναγνώριση ‘’του Άκη Δήμου με συγκλόνισε τόσο πολύ που δεν ήξερα πόσα πολλά ‘’μπράβο ‘’να της πω και -πόσο πολύ να την συγχαρώ -γιατί η ερμηνεία της και όχι μόνο σε εκείνο το έργο ήταν αφοπλιστική. Το εκτόπισμα της και το βεληνεκές της είναι τεράστια που την κάνουν να κυριαρχεί επί σκηνής! Σε αυτό , εκτός από τη στόφα και τα εκφραστικά της μέσα, την βοηθούν πολύ η γεμάτη και μεστή , με ζέστη χροιά και τέλεια άρθρωση φωνή της και η σκηνική της παρουσία.
Φέτος, το καλοκαίρι πρόκειται να ερμηνεύσει ένα ρόλο -πρόκληση, έναν από τους πιο απαιτητικούς, δύσκολους και πολυσύνθετους ρόλους όλες οι ηθοποιοί επιθυμούν να τον υποδυθούν του αρχαίου δραματολογίου ,την Εκάβη στις ‘’Τρωάδες ‘’ του Ευριπίδη, και είμαι βέβαιος ότι θα σκίσει και θα τα πάει περίφημα γιατί είναι αδιαμφισβήτητα άξια ! Διαθέτει και πείρα και εμπειρία. Η παράσταση πρόκειται να ανέβει σε σκηνοθεσία του ικανού Γιάννη Παρασκευοπούλου στις 20 Αυγούστου στον αύλειο χώρο της μονής Λαζαριστών και είναι μία συμπαραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας, του ΚΘΒΕ και του Κέντρου Πολιτισμού της Κεντρικής Περιφέρειας Θεσσαλονίκης . Περιμένω την παράσταση με ανυπομονησία και εύχομαι ολόψυχα στη μεγάλη αυτή κυρία της Τέχνης καλή επιτυχία από καρδιάς!
Η Γιώτα Φέστα μιλά για την Εκάβη , και όχι μόνο, από το Α ως το Ω!
Ανθρωπισμός: Αυτό που χάνει ο άνθρωπος μέσα στον πόλεμο. Αυτό που έχασαν οι Έλληνες στην Τροία. Η απώλεια της ηθικής, της λογικής, της ενσυναίσθησης.
Βλέμμα: Το πού σταματά κάθε φορά το βλέμμα μας είναι επιλογή και επιθυμία!
Γενική δοκιμή: 17, 18 και 19 Αυγούστου στο θέατρο Δάσους στη Θεσσαλονίκη.’’ Τρωάδες ‘‘.
ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας: Πριν από τριάντα χρόνια «Αντιγόνη» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Πάνου Γλυκοφρύδη με Κρέοντα τον Πέτρο Φυσσούν. Λίγο αργότερα «Το παιχνίδι της μοναξιάς» του William Gibson και τώρα τόσα χρόνια μετά στο ίδιο θέατρο που φτιάχτηκε για την’’ Αντιγόνη’’ με τις ‘’Τρωάδες ‘’του Γιάννη Παρασκευόπουλου. Είναι πολύ συγκινητικό να βλέπεις τους τεχνικούς του θεάτρου εκεί πάλι.
Ευριπίδης: «Κοινός γαρ έστιν ουρανός πάσιν βροτοίς». Ίδιος είναι ο ουρανός για όλους τους ανθρώπους. Από την’’ Ελένη’’.
Ζωή: «Πάντα προσπάθεια. Πάντα αποτυχία. Δεν πειράζει. Προσπάθησε ξανά. Απότυχε ξανά. Απότυχε καλύτερα» Μπέκετ Να προχωράς έχει σημασία. Ή όπως λέμε στις’’ Τρωάδες’’ «πλει κατά πορθμόν, πλει κατά δαίμονα» (να πλέεις με το ρέμα, να πλέεις με τη μοίρα).
Ηθοποιός: Το μέσον για να επικοινωνήσει ο θεατής με τον εαυτό του.
Θέατρο: Ύμνος στην ανθρώπινη περιπέτεια, που σχεδόν πάντα παίρνει τον λάθος δρόμο.
Ιδεολογικός προσανατολισμός: Οι λέξεις μας, η ελευθερία μας, τα όρια της ελευθερίας μας, το πόσο αγαπάμε να μαθαίνουμε, να αλλάζουμε, η παιδεία μας.
Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας: Οι τίτλοι δεν σημαίνουν τίποτα. Οι άνθρωποι και το όραμα τους είναι αυτοί που δίνουν πνοή στον πολιτισμό.
Λαομίσητος: Ο Οδυσσέας, ο βασιλιάς της Ιθακής, για τις Τρωαδίτισσες.
Μοίρα: «Ήθος ανθρώπω δαίμων» Ηράκλειτος. Ο χαρακτήρας του ανθρώπου είναι η μοίρα του.
Νεωτερισμοί σκηνοθετικοί: Αν έχεις έναν Γιάννη Παρασκευόπουλο, ναι! ναι! ναι! Όπου και με όποιους και αν δουλεύει, δημιουργεί ένα πλαίσιο πειραματισμού και έρευνας μέσα στο οποίο επιτρέπει στους ηθοποιούς του να γίνονται συνδημιουργοί. Μαζί με το τρομερό ένστικτο και το βλέμμα αγάπης προς τους ηθοποιούς του δεν έχει κανείς να φοβηθεί τίποτα από τον πιο extreme πειραματισμό.
Ξένοι: Η Μαρίνα Τσβετάγιεβα λέει «όλοι σαν ξένοι ξεκινάμε».
Οδύνη: βλ. Οδύνη της Marguerite Duras
Πόλεμοι: Πόλεμος είναι να θέλεις να ζήσεις.
Ρόλοι: Ένας ρόλος είναι ένα ταξίδι στην ανθρώπινη περιπέτεια. Ένας λόγος για να συναντηθείς με ανθρώπους. Να εκπλαγείς, να εκπλήξεις και κυρίως να αφήσεις να σε εκπλήξουν.
Σχέδια χειμερινής σεζόν: Να προσπαθήσουμε να συνεχιστεί το ταξίδι με τις ‘’Τρωάδες’’. Αλλά και να πάω και καμία βόλτα το σκυλί μου.
Τρωάδες ( Εκάβη): «Μηδένα νομίζετ’ ευτυχείν, πριν αν θανή». Κανέναν να μην πείτε ευτυχισμένο πριν πεθάνει. Η Εκάβη, με το κεφάλι άλλοτε χαμηλά και άλλοτε προς τα πάνω, είναι εκεί που συνορεύει ο ανθρώπινος νους με την τρέλα.
Υπέρβαση: «Αν μπορούσαμε να αφήσουμε τη ζωή μας στα χέρια της μοίρας, να δεχτούμε το θεμελιώδες μυστήριο της ύπαρξης μας, τότε μπορεί να βρισκόμασταν πιο κοντά σ’ αυτό το είδος της ευτυχίας, που έρχεται με την αθωότητα» Luis Bunuel
Φόνος: «Κραυγή θανάτου απλώθηκε μέσα στην πόλη. Τα μωρά παιδιά τρομαγμένα άρπαξαν τις μανάδες τους από τα φουστάνια. Μέσα απ’ την κρυψώνα του αλόγου ξεπρόβαλε ο ίδιος ο Άρης, ο φονιάς». Τρωάδες, Α’ Στάσιμο
Χορός τραγωδίας: Στην παράσταση μας όλοι, γυναίκες και άντρες, είμαστε Χορός. Δεκαοκτώ διαφορετικές προσωπικότητες που συνδεόμαστε με στόχο να αφηγηθούμε αυτή την ιστορία.
Ψυχισμός: Ο ψυχισμός μας είναι το υλικό που ορίζει πως διαθέτουμε τον εαυτό μας στη σκηνή.
Ωραία παράσταση: Ωραία παράσταση είναι η παράσταση που επικοινωνεί. Ανεξάρτητα αν μας αρέσει η όχι.
Σχόλια για αυτό το άρθρο