Αισθαντική, αιθέρια οπτασία, νεραϊδένια λαμπερή. Δεν υπάρχει ρόλος- ντάμας ή ενζενί- που να μην της έχει αναθέσει σκηνοθέτης ή να έχει επιλέξει η ίδια – από τους πιο δύσκολους και απαιτητικούς του παγκόσμιου και ελληνικού ρεπερτορίου- που όχι μόνον να τον έχει φέρει εις πέρας με επιτυχία αλλά και να έχει αποσπάσει πάντα διθυραμβικές κριτικές από κοινό και κριτικούς και να τον έχει σφραγίσει με το αποτύπωμα της! Την Ιωάννα Παππά σε λίγα χρόνια θα την αποκαλούμε grande dame του θεάτρου γιατί θα διαδεχθεί αναφανδόν τις σημερινές κυρίες της ελληνικής σκηνής! Δεν παίζει απλώς το ρόλο που καλείται να υποδυθεί, ντύνεται με αυτόν, γίνεται ένα ,τον ενσαρκώνει με πειθώ και τον ερμηνεύει με πάθος και αλήθεια. Διαθέτει όλα τα προσόντα της σπουδαίας θεατρίνας : στόφα, εκφραστικά μέσα, σκηνική παρουσία, άρθρωση, φωνή, κίνηση σώματος και το πως να χειρίζεται τα χέρια της επί σκηνής- το πιο δύσκολο πράγμα σχεδόν σε όλους τους ηθοποιούς… Οι επιτυχημένες ερμηνείες της στο θέατρο έχουν γραφτεί με χρυσά γράμματα στο θεατρικό Πάνθεον. Είναι περιζήτητη στους σκηνοθέτες και τους παραγωγούς για τους πιο σημαντικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους. Οι συνεργασίες της ποιοτικές, την εξελίσσουν ακόμη περισσότερο και την προετοιμάζουν για το αυριανό ”ιερό τέρας” του θεάτρου. Έχει συνεργαστεί με μεγάλους σκηνοθέτες αλλά τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα, με τον άξιο και δημιουργικά ευρηματικό Θέμη Μουμουλίδη. Φέτος θα υποδυθεί την” Αντιγόνη” του Σοφοκλή σε μία φρέσκια σκηνοθεσία του, χωρίς να αποδομεί τον τεράστιο ποιητικό λόγο του τραγικού συγγραφέα -είμαι βέβαιος ότι θα σκίσει πάλι- με την οποία θα κάνουν περιοδεία σε μεγάλα θέατρα της Ελλάδος. Στη Θεσσαλονίκη θα παίξουν στις 23 και 24 Ιουλίου στο θέατρο Συκεών. Μην την χάσετε αυτήν την παράσταση! Προβλέπεται ότι θα γίνει το hit του φετινού καλοκαιριού.
Η εξοχή Ιωάννα Παππά από το Α ως το Ω!
Αντιγόνη: Μία γυναίκα σύμβολο βαθιάς πίστης και αφοσίωσης
Βουλή: Η ευκαιρία για Δημοκρατία …
Γάμος: Έρχεται ως μία φυσική εξέλιξη μετά από μία σχέση που δύο άνθρωποι έχουν αποφασίσει να μοιραστούν κάποια πράγματα από κοινού σημαντικά για εκείνους . Έχει ένα συμβολικό χαρακτήρα αυτή η πράξη γιατί γενναιόδωρα αφιερώνουν ένα κομμάτι ο ένας στον άλλον για να την τιμήσουν. Και αυτή η συμβολική πράξη έχει πολύ μεγάλη αξία, γιατί τιμούν ο ένας τον άλλον και αντίστροφα .
Δραματουργία: Είναι από τα σημαντικότερα εργαλεία που έχουμε για να χτίσουμε ένα καινούργιο θέατρο. Οι προγραμματισμοί των ιδιωτικών θεατών και των κρατικών πρέπει να βασίζονται στην κλασική δραματουργία.
Ελευθερία: Προσωπικός στόχος και της ηρωίδας και δικός μου. Για την ελευθερία μπορώ να δω τον εαυτό μου στην οριακή κατάσταση του να θέτει τον εαυτό μου σε κίνδυνο, ώστε να διεκδικήσει να μη χάσει την προσωπική του ελευθερία. Και φυσικά ένα από τα περισσότερο ζητούμενα στον χώρο του θεάτρου. Η ελευθερία συνδέει την τέχνη με τη ζωή.
Ζοφερός: Ο χειμώνας που περάσαμε… Όποια πράξη έχει στόχο στο να καταλύσει τις ανθρώπινες λειτουργίες , στο να μην αφυπνίζει σε ένα πλάνο ζωής χωρίς ελπίδα …
Ήθος: Το εκλαμβάνω ως μία προσωπική υπόθεση. Έχω αντιληφθεί ότι υπάρχει προσωπική ηθική στα πράγματα. Θεωρητικά μόνο είναι μία πολύ προσωπική υπόθεση και έχει να κάνει με τα κίνητρα του καθενός. Παίζει ρόλο το κοινωνικό πλαίσιο, η θρησκεία αλλά τελικά αυτό που μας ορίζει ως ηθικά πλάσματα είναι η πιο προσωπική σχέση που έχουμε με τον εαυτό μας και τους άλλους . Τη σχέση που έχουμε της αγάπης, της αλληλοβοήθειας και της δικαιοσύνης .
Θέμης Μουμουλίδης: Με τον Θέμη γνωριζόμαστε από το 2012 . Έχουν προκύψει αρκετές συνεργασίες και έχουμε γίνει σαν μία οικογένεια όλα αυτά τα χρόνια .
Ισχυρογνωμοσύνη: Είναι ένα στοιχείο του χαρακτήρα μου που πολλές φορές χαίρομαι που το διαθέτω αλλά κάποιες φορές με φέρνει σε δύσκολη θέση γιατί λέω τη γνώμη μου και την υποστηρίζω χωρίς φόβο και με επιμονή .
Κοινό: Οι θεατές είναι φίλοι μας. Είναι πολύ περίεργη σχέση με το κοινό, ενώ είναι κάτι απρόσωπο, όταν ολοκληρώνεται η διαδικασία της παράστασης με αυτούς τους αγνώστους, έχεις μοιραστεί κάτι το ιδιαίτερο και μοναδικό…
Λαοπλάνος: Δυστυχώς η πρώτη σκέψη μας πηγαίνει στους πολιτικούς. Για την εποχή μας ήταν κάτι που συνόδευε μία μερίδα ανθρώπων που βρίσκονταν στην εξουσία και είχαν αυτήν την’’ ικανότητα’’ .
Μίσος: Δεν με χαρακτηρίζει, δεν μπορώ να συντηρήσω αρνητικά συναισθήματα για πολύ καιρό. Συγχωρώ εύκολα αλλά στο ίδιο λάθος θα γίνω αυστηρότερη. Θεωρώ ότι είναι έλλειψη μικροψυχίας και εκπαίδευσης ο,τιδήποτε δογματικό δεν συνδέεται με πολιτισμό…
Νόμοι: Τους νόμους τους φτιάχνουν οι άνθρωποι και έχουν τα χαρακτηριστικά και τις ατέλειες που έχει ο άνθρωπος .
Ξένοι συγγραφείς: Έχω ασχοληθεί αρκετά με τους ξένους συγγραφείς στο θέατρο και ο λόγος που ασχολήθηκα είναι ο Σαίξπηρ. Έχω επίσης ιδιαίτερη σχέση με τους Άγγλους, τους Ρώσους ,τους Γερμανούς και φυσικά με τους Έλληνες. Από αυτές τις χώρες έχουν προκύψει τα σπουδαιότερα κείμενα!
Όρκος: Είναι λίγο περίεργο, όταν πρέπει να ορκιστείς γιατί εμείς ορκιζόμαστε στον Θεό. Ως χριστιανική κοινωνία πάντοτε αναρωτιόμουν πόσο πιάνει αυτός ο όρκος …
Παιδεία: Νομίζω ότι είναι μία ευκαιρία τώρα που έγινε μία επανεκκίνηση λόγω κορωνοϊού να δοθεί μία ιδιαίτερη προσοχή στην παιδεία …
Ρόλοι: Δεν υπάρχουν δύσκολοι και εύκολοι ρόλοι αλλά υπάρχουν σπουδαίοι και λιγότερο σπουδαίοι .
Σχέδια χειμερινής σεζόν: Υπάρχει πρόθεση να επαναληφθεί η ‘’Έντα Γκάμπλερ ‘’. Θα είμαι όμως στο ‘’Εμπορικό ‘’με τις ‘’Μάγισσες του Σάλεμ’’ σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη με τους Νικήτα Τσακίρογλου, Ρένια Λουιζίδου και Άκη Σακελλαρίου και στο Θέατρο Πορεία με ένα καινούργιο νεοελληνικό έργο σε σκηνοθεσία Έμιλυς Λουίζου.
Τραγωδία: Συγκλονιστικές ιστορίες με τεράστιο ποιητικό λόγο !
Υπερφίαλος: Άνθρωποι που πέφτουν σε παγίδα μιας πλάνης και τους οδηγεί σε καταστροφή .
Φιλία: Νομίζω ότι είναι χρήσιμη να υπάρχει σε όλες τις διαπροσωπικές σχέσεις ,είτε αυτές είναι φιλικές, είτε ερωτικές ή επαγγελματικές .
Χορός: Μία ομάδα ανθρώπων που είτε συμπάσχει είτε κρίνει τα γεγονότα σε παρόντα χρόνο. Μεγάλο ζήτημα στη σκηνική τους αντιμετώπιση πια .
Ψυχισμός : Ένας πολύ καλός τρόπος να καταλάβεις ενός ανθρώπου τον ψυχισμό είναι να τον βάλεις να ζωγραφίσει .
Ωραία παράσταση: Αυτή που έχει ολοκληρώσει τον στόχο της .
Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΕΧΝΗΣ “Αrs Aeterna” και η 5η Εποχή Τέχνης συνεργάζονται το καλοκαίρι του 2020 στην Αντιγόνη του Σοφοκλή, ένα από τα κορυφαία κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας. Η παράσταση, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2015 , γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία, παρουσιάζεται σε νέα επεξεργασία από τον σκηνοθέτη ΘΕΜΗ ΜΟΥΜΟΥΛΙΔΗ, με την ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΠΠΑ στο ρόλο της Αντιγόνης, τον ΓΙΩΡΓΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ στο ρόλο του Κρέοντα και μια ομάδα σημαντικών νέων ηθοποιών.
Το έργο
Η Θήβα, όπου βασίλευε η γενιά των Λαβδακιδών, βρίσκεται σε κατάσταση δεινής πολιτικής κρίσης. Οι δυο γιοι του τελευταίου βασιλιά, του Οιδίποδα, που χάθηκε χτυπημένος από τη βαριά κατάρα που κατατρύχει τους Λαβδακίδες, συγκρούονται για τη διαδοχή. Και, ενώ ο Ετεοκλής μένει να κυβερνά τη Θήβα, ο Πολυνείκης, εξόριστος, ξεσηκώνει στρατό από το Άργος για να επιτεθεί στην πόλη. Η επίθεση αποτυγχάνει, αλλά στη μάχη ο Ετεοκλής και ο Πολυνείκης αλληλοσκοτώνονται. Δεν απομένουν πλέον στη ζωή παρά οι δυο κόρες του Οιδίποδα, η Αντιγόνη και η Ισμήνη, τελευταίοι κρίκοι της αλυσίδας των Λαβδακιδών.
Η τραγωδία ξεκινά την αυγή μετά τη νίκη των Θηβαίων. Ο Κρέοντας, που έχει αναλάβει τώρα την εξουσία ως στενότερος συγγενής των γιων του Οιδίποδα, διατάζει να μείνει άταφος ο Πολυνείκης, ως προδότης της πατρίδας του, και ορίζει ποινή θανάτου εναντίον οποιουδήποτε παραβάτη της διαταγής του.
Η Αντιγόνη εξεγείρεται εναντίον της σκληρής προσταγής, που καταστρατηγεί τους άγραφους νόμους που προστατεύουν τους νεκρούς και προσβάλλει το ιερό αίσθημα της αδελφικής αγάπης, και αψηφώντας τον κίνδυνο επιχειρεί να θάψει τον αδελφό της. Αυτός ο αγώνας ανάμεσα στην Αντιγόνη και τον Κρέοντα για το νεκρό σώμα του Πολυνείκη, συμπυκνώνει όλες τις εγγενείς στην ανθρώπινη κατάσταση συγκρούσεις (αρσενικού & θηλυκού, παλαιού & νέου, ιδιωτικού & κοινωνικού, δίκαιου & νόμιμου, ύπαρξης & θνητότητας, ανθρώπινου & θείου). Η Αντιγόνη συλλαμβάνεται και καταδικάζεται από τον Κρέοντα σε θάνατο. Ωστόσο, από τη στιγμή που ξεστομίζει τη θανατική της καταδίκη, ο Κρέων βαδίζει ήδη στον δρόμο που οδηγεί προς την καταστροφή του.
Συντελεστές
Μετάφραση | ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΑΝΤΑΖΗ
Σκηνοθεσία – Σκηνικό | ΘΕΜΗΣ ΜΟΥΜΟΥΛΙΔΗΣ
Κοστούμια | ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΟΚΚΟΡΟΥ
Μουσική | ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΑΣΠΑΡΑΤΟΣ
Φωτισμοί | ΝΙΚΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτογραφίες | ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΤΑΖΑΡΑΣ
Επικοινωνία | ΕΙΡΗΝΗ ΛΑΓΟΥΡΟΥ
Ερμηνεύουν :
ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΠΠΑ (Αντιγόνη), ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ (Κρέων), ΛΟΥΚΙΑ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΑΝΟΣ ΚΑΡΑΤΖΟΓΙΑΝΝΗΣ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΕΙΛΑ ΦΑΜΕΛΗ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΑΜΟΛΗΣ.
Θα πραγματοποιηθούν 20 παραστάσεις σε όλη την Ελλάδα.
Τιμές εισιτηρίων: 17€ Γενική είσοδος
14€ Φοιτητικό-Μαθητικό- Άνω των 65 ετών-Ανέργων
Προπώληση: Viva.gr
Παραγωγή: Σταμάτης Μουμουλίδης
Θέμης Μουμουλίδης
Οργάνωση περιοδείας: Σάκης Μανάφης
Σχόλια για αυτό το άρθρο