Είναι χάρμα οφθαλμών να την βλέπεις επί σκηνής γιατί ακτινοβολεί ταλέντο και είναι ευλογημένη με το θείο αυτό χάρισμα! Όχι μόνο την θαυμάζω , την χαίρομαι , την απολαμβάνω αλλά η μεταμόρφωση της από την προσωπική της ζωή στον εκάστοτε ρόλο που καλείται να υποδυθεί είναι αναντίρρητα εντυπωσιακή ! Το λεπτό αυτό κορίτσι με τα εκφραστικά μάτια μεταμορφώνεται σε λέαινα και η ηγεμονική της παρουσία στην ενσάρκωση και ερμηνεία του ρόλου κάνουν το σανίδι να υποτάσσεται στο πέρασμα της! Η αυριανή grande dame του θεάτρου Λουκία Μιχαλοπούλου έχει τεράστια εκφραστικά μέσα , ανεξάντλητη γκάμα και στόφα μεγάλης θεατρίνας με αποτέλεσμα να διευρύνει το φάσμα της υποκριτικής της δεξιότητας αδήριτα και να περνά σε άλλο επίπεδο . Με τις ποιοτικές και αυστηρές επιλογές που επιδιώκει πάντα στη δουλειά της και τους εκλεκτούς συνεργάτες της έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργεί την λεγόμενη μέθεξη του θεάτρου και ο θεατής να φεύγει από την παράσταση πλήρης ψυχικής ανάτασης! Η υποκριτική δεινότητα της πολυβραβευμένης και σπουδαίας ηθοποιού σε αιχμαλωτίζει, σε μαγνητίζει, σου προκαλεί ρίγη συγκίνησης, δεν χορταίνεις την υπόδυση της και μένεις άναυδος με τις συγκλονιστικές ερμηνείες της! Δεν θέλεις να τελειώσει ποτέ η παράσταση και την παρακολουθείς με κομμένη την ανάσα , γιατί η ερμηνεία της σε καθηλώνει κάθε φορά . Φέτος ,στην τραγωδία του Σοφοκλή ‘’Αντιγόνη’’- από τις hit της καλοκαιρινής σεζόν να την δείτε οπωσδήποτε που σκηνοθέτησε ο άξιος Θέμης Μουμουλίδης -μία σύλληψη και μία σκηνοθεσία που αγγίζει πρότυπα αγγλικού θεάτρου- στο ρόλο του Τειρεσία το πληθωρικό της ταλέντο σε σαγηνεύει! Όπως είναι γνωστό ο Τειρεσίας είναι από τους πιο πολύπλοκους ,πολυσύνθετους και δύσκολους ρόλους της αρχαίας δραματουργίας. Παρ’όλα αυτά κατόρθωσε να φτιάξει ένα υπερβατικό ον ,μία οντότητα που λες και ήρθε από το υπερπέραν, κάτι άυλο , που αποκόπτεται την ώρα της παράστασης από τους υπόλοιπους ηθοποιούς και με την κατάλληλη ατμόσφαιρα που αναδύεται ξαφνικά στη σκηνή ανακοινώνει στον Κρέοντα τα άσχημα μαντάτα που έρχονται για την οικογένειά του και τον ίδιο. Έχω δει πολλούς Τειρεσίες , αλλά Τειρεσία αυτού του εκτοπίσματος, του βεληνεκούς και κύρους πρώτη φορά βλέπω. Χίλια μπράβο Λουκία Μιχαλοπούλου, που λαμπρύνεις το θέατρο τόσο με το φωτεινό άστρο με το οποίο σε ευλογήσει ο Θεός όσο και με το ήθος ,τη σεμνότητα και την ευγένεια σου. Οι σπουδαίοι ηθοποιοί , αυτοί που πατούν γερά στα πόδια τους , συμπεριφέρονται με αυτόν τον τρόπο σε αντίθεση με τους άλλους… Το θέατρο αλλά και εμείς οι θεατές περιμένουμε να μεγαλουργήσεις και να δοξαστείς ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια γιατί έχεις όλα τα προσόντα της Μεγάλης Ηθοποιού και σου αξίζει μία από τις θέσεις στο καλλιτεχνικό Πάνθεον δικαιωματικά και το όνομα σου μάλιστα να γραφτεί με χρυσά γράμματα ! Τη χειμερινή σεζόν η εξέχουσα ηθοποιός θα βρίσκεται στο θέατρο Αθηνών όπου θα παιχτεί για δεύτερη συνεχή σεζόν το έργο του Έντουαρντ Άλμπι’’ Γίδα ή ποια είναι η Σύλβια’’ σε σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη . Το ρεσιτάλ ερμηνείας της σε αυτήν την παράσταση -ένα ακόμη από τα πολλά που μας έχει χαρίσει– είναι παράδειγμα προς μίμηση για όλους τους συναδέλφους της! Η εκλεκτή καλλιτέχνις Λουκία Μιχαλοπούλου , ένα από τα κοσμήματα του αυριανού καλού θεάτρου από το Α ως το Ω!
Αρχαίοι τραγικοί: Η περιούσια μας.. Το πνευματικό μας αποκούμπι .
Βάθος:Το σκάλισμα σε περιοχές που δε μας βολεύουν και που μας ξεπερνούν .
Γενεσιουργός: Η μήτρα… Η αφετηρία
Δοκιμές: Όταν γίνονται με ανθρώπους ανοιχτούς σε συναντήσεις, όταν η έρευνα και η περιέργεια νικάει την αγωνία του αποτελέσματος ,τότε οι πρόβες είναι ευτυχία!
Εμπειρία: Να την έχεις και να την ξεχνάς.. Η αθωότητα είναι πολυτιμότερη. Να κάνεις ότι δεν ξέρεις…
Ζωοδότης: Η πηγή…
Ήθος: Θέλει τεχνική και καλλιέργεια, γιατί η εποχή δεν βοηθάει… Και ο άνθρωπος είναι πολύ ευάλωτο ον.. Η τάση του δεν είναι προς το καλό αλλά σε περιοχές πιο σκοτεινές και ανταγωνιστικές.
Θέατρο: Όταν συμβαίνει για κάποιο λόγο, όταν υπάρχει ανάγκη δηλαδή, μπορεί να παρηγορήσει κι ακόμα και το φόβο του θανάτου…
Ιδεολόγος: Καλύτερα να μην μιλάει αλλά να πράττει.
Καλλιτεχνικά σχέδια χειμερινής σεζόν:“Η γίδα α ή ποια είναι η Σύλβια” του Έντουαρντ Άλμπι στο θέατρο Αθηνών.
Λογοπλόκος: Το λόγο πάντα τον φαντάζομαι ως εργαλείο για να εκφράσεις κάτι… Ποτέ δεν με ενδιέφεραν οι λέξεις αλλά τι κρύβεται πίσω από αυτές.
Μοιρολατρεία: Δεν την καταλαβαίνω ακριβώς , αλλά την μελετάω και την παρακολουθώ κυρίως για ρόλους. Η λατρεία σε μια κατεύθυνση έχει σκοτάδια… Ίσως περισσότερα από όσο χρειάζονται …
Νέα γενιά ηθοποιών: Με δυνατότητες, αλλά η διάσπαση προσοχής και η έλλειψη προσήλωσης, τις κάνει επιφανειακές …
Ξένο ή ελληνικό ρεπερτόριο:Ο,τιδήποτε λέει μια ιστορία που με κάνει να φαντάζομαι και να θέλω να τη διηγηθώ.
Ποιητικός λόγος: Θέλει αθωότητα στην αντιμετώπιση του, ακόμα , όμως , και τα κείμενα που δεν είναι ποιητικά για να αποκτήσουν μέγεθος και να ανοίξουν περιοχές στον ηθοποιό και στον θεατή πρέπει να μετατρέπονται σε ποίηση.
Ρόλοι: Οι αφορμές για να ξεσκεπάσουμε τη φαντασία μας .
Στόφα: Χρήσιμη ένδειξη αλλά όχι αρκετή.. Ο χρόνος είναι ο μεγαλύτερος κριτής…
Τειρεσίας: Άπιαστες οι περιοχές του. Ίσως μόλις τελειώσουν οι παραστάσεις να καταλάβω κάτι γι΄’ αυτόν. Τώρα απλώς προσπαθώ με απόσταση και σεβασμό να αρθρώσω αυτά που λέει χωρίς να έχω αποφασίσει τίποτα για το τι και πως το λέει. Με ενδιαφέρει κυρίως να ακουστεί το , δεν ξέρω πως παίζεται….
Υπόκλιση: Περιττή.. Όσο μεγαλώνω τόσο πιο άβολα αισθάνομαι και δεν με ενδιαφέρει να με χειροκροτήσουν αλλά να βρεθούμε στη παράσταση κάπου.. Μπας
Φωνή: Εργαλείο πολύτιμο που θέλει άσκηση και φροντίδα..Ειδικά στα ανοιχτά θέατρα .
Χάρισμα: Σπουδαία δυνατότητα που θέλει και αυτή φροντίδα.
Ψυχισμός :Η βασική έρευνα που κάνω έχει σχέση με αυτήν την άβυσσο που λέγεται ανθρώπινος Ψυχισμός και οι δυνατότητες του.. Ανεξάντλητο πεδίο
Ωραία παράσταση : Που έγινε για κάποιο λόγο σημαντικό, υπαρξιακό που μας παρέσυρε, έστω για μια στιγμή σε κάτι…
Σχόλια για αυτό το άρθρο