Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου παρουσιάζει μια μοναδική έκθεση με 70 προσωπογραφίες του μεγάλου Ισπανού ζωγράφου, και τις 10 Ιανουαρίου του 2016.
“Solo Goya” έλεγε και η δούκισσα της Αλμπα που είναι στην αφίσσα της έκθεσης.. όχι γιατί είχαν σχέση αλλά γιατί ήθελε μόνο εκείνος να τη ζωγραφίζει. Μη χάσετε αυτή την έκθεση στο National Gallery του Λονδίνου, είναι ένα αριστούργημα και ζητείστε και τα ακουστικά για περιγραφές της εποχής, της ιστορίας των προσώπων, των σχέσεων του Γκόγια με τα “μοντέλα” του που συμπεριλάμβαναν από άσχημους αριστοκράτες μέχρι φτωχούς.. τη μόδα, τα χτενίσματα και τις ίντριγκες της εποχής. Κάθε δωμάτιο είναι και μία εποχή του ζωγράφου από τα πρώτα πορτραίτα παραγγελίες μέχρι το Παρίσι στο τέλος διαμέσου παλατιού και αριστοκρατίας και καρδιναλίων. Ένα ταξίδι στο χρόνο..
Φρανσίσκο Γκόγια
Αυτή η έκθεση-ορόσημο (η πρώτη που επικεντρώνεται αποκλειστικά στα πορτρέτα του) έρχεται για να επανεκτιμήσει την ιδιοφυΐα του Γκόγια ως προσωπογράφου και να παράσχει μια διεισδυτική εικόνα τόσο στις δημόσιες όσο και στις ιδιωτικές πτυχές της ζωής του. Διερευνά τις φιλοδοξίες και την ανάπτυξη του ζωγράφου, καθώς και την καινοτόμα και αντισυμβατική προσέγγισή του στην προσωπογραφία που έσπασε τα παραδοσιακά όρια.
Στην έκθεση υπάρχουν έργα προσωπικά, ο Γκόγια ζωγραφίζει φίλους και μέλη της οικογένειάς του, όπως τη σύζυγό του Χοσέφα και τον εγγονό του Μαριάνο. Η προσωπογαφία του εγγονού του αποτελεί και το τελευταίο έργο του πριν πεθάνει, βαριά άρρωστος στο Μπορντό της Γαλλίας, στις 16 Απριλίου του 1828.
Ο Δούκας του Ουέλλινγκτον
Η έκθεση «ακολουθεί» την καριέρα του Γκόγια από το ξεκίνημά του στην αυλή του Βασιλιά Καρόλου III στη Μαδρίτη, τον διορισμό του ως πρώτου ζωγράφου της αυλής στον Κάρολο IV, μέχρι τη δύσκολη περίοδο υπό τον Ιωσήφ Βοναπάρτη και τον Φερδινάνδο VII, περίοδο κατά την οποία δημιούργησε μερικά από τα ωραιότερα έργα του, και καταλήγει στα τελευταία χρόνια, τα οποία ο Γκόγια πέρασε στη Γαλλία.
Η μαρκησία της Σάντα Κρουθ
Πάνω από 50 εκ των πιο εντυπωσιακών πορτρέτων του από όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των σχεδίων, εκτίθενται σε μια χρονολογική και θεματική σειρά, δίνοντας τη δυνατότητα στους θεατές να συμμετάσχουν και να γνωρίσουν για πρώτη φορά την πλήρη γκάμα των τεχνικών του Γκόγια. Μια υφολογική και ψυχολογική ανάπτυξη ενός προσωπογράφου που θεωρείται ο μεγαλύτερος «πορτρετίστας» στην ιστορία της τέχνης.
Σχόλια για αυτό το άρθρο