Είναι από τους σκηνοθέτες αλλά και τους ανθρώπους που ξεχωρίζουν για την ευγένεια, την διακριτικότητα, τους καλούς τους τρόπους αλλά και τον επαγγελματισμό που συμπορεύεται με την τελειομανία και τον ενδελεχή τρόπο δουλειάς στο στήσιμο των παραστάσεων του. Οι σκηνοθετικές προσεγγίσεις του πολυτάλαντου και άκρως δημιουργικού, Μάνου Πετούση, ακολουθούν πάντα πιστά αλλά και ευρηματικά δημιουργικά το κείμενο του συγγραφέα, το ύφος του, την εποχή που το έγραψε και την ατμόσφαιρά του. Προπάντων, όμως, σέβεται τους ηθοποιούς του με τους οποίους συνεργάζεται και παίρνουν μέρος στις παραστάσεις του. Δεν χρησιμοποιεί νεωτερισμούς, δεν τους τσαλακώνει ούτε τους γελοιοποιεί με άσκοπες και ανούσιες μοντερνιές αλλά αντίθετα τους αναδεικνύει μέσα από τις σκηνοθεσίες του . Όταν επιλέγει να σκηνοθετήσει ένα έργο, εργάζεται με πάθος και αγάπη νυχθημερόν και δεν αφήνει να του ξεφύγει το παραμικρό μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια.
Πρόσφατα ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση του θεάτρου ‘’Αμαλία’’ στη Θεσσαλονίκη- το θέατρο ανακαινίστηκε πλήρως και έγινε ένας ζεστός φιλόξενος χώρος, ανεβάζοντας έργα από την παγκόσμια και ελληνική δραματουργία με σεβασμό προς τον θεατή, τα οποία γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία στην Αθήνα-δημιουργώντας μία κοιτίδα πολιτισμού που τόσο λείπει από το διψασμένο κοινό της Θεσσαλονίκης. Μπράβο, Μάνο Πετούση για τις επιλογές των έργων που κάνεις, γιατί έχουν ουσία και ποιότητα! Ασχολείται και με τα κοινά ως αντιδήμαρχος Πολιτισμού-Παιδείας στο δήμο Χαϊδαρίου, όπου είναι αφιερωμένος ψυχή τε και σώματι! Η σημαντική θεατρική είδηση, όμως είναι, ότι την επόμενη σεζόν θα σκηνοθετήσει τη φιλόδοξη παραγωγή ‘’Το μινόρε της αυγής’’! Ο Μάνος Πετούσης, ένα από τα πιο καλά παιδιά του χώρου και ικανότατος σκηνοθέτης από το Α έως το Ω!
Αμαλία (Θέατρο): Στοίχημα με τον εαυτό μου να γίνει η «βασίλισσα» της Θεσσαλονίκης .
Βιβλιογραφία: Καλό είναι να την αναφέρουμε γιατί κάποιοι έχουν κάνει κάποιες έρευνες πριν από εμάς για μας …για εμάς και έχουν αφιερώσει χρόνο και σκέψη ώστε να κάνουν τη δική μας ζωή λίγο πιο εύκολη, όποτε θεωρώ δίκαιο την αναφορά της .
Γραφειοκρατία: Ο πιο σωστός τρόπος για να κάνουν τη ζωή των πολιτών πιο δύσκολη και τη ζωή των υπαλλήλων στο δημόσιο φορέα ακόμη δυσκολότερη .
Δραματουργία: Να γνωρίζεις πολύ καλά τους γραπτούς και άγραφους κανόνες του πολιτισμού!
Έμπνευση: Ελευθερία σκέψης , απενοχοποίηση , μάτια ανοιχτά στο μέλλον …
Ζωντάνια: Ό,τι έχει ψυχή και αλήθεια.
Ηθοποιοί: Ηθοποιοί και ΗΘΟΠΟΙΟΙ …
Θεατές: Απαραίτητοι για την ύπαρξη των παραστατικών τεχνών και όχι μόνο…
Ιταμότητα: Ο προκλητικά αναιδής ! Τον συναντάς τελευταία πολύ συχνά με το μανδύα του «η δίκη μου οπτική».
Κριτικοί: Οι άνθρωποι αυτοί που έχουν άποψη για τις παραστατικές τέχνες αλλά όταν τους λες «Συμφωνώ με όσα διάβασα για την παράσταση που έγραψες την κριτική, αλλά θέλω να μου πεις και πως μπορώ να τα κάνω πράξη αυτά που γράφεις» απάντηση δεν παίρνεις !..
Λόγος: Των πολιτικών: Ξύλινος και χωρίς ψυχή . Στο θέατρο έχει καταργηθεί το «εν αρχή είναι ο λόγος» Άρα για ποιο λόγο να μιλήσουμε …..
Μεταμοντέρνο θέατρο: Η μάστιγα των τελευταίων χρόνων…
Νεωτερισμοί: Η άγνοια του σκηνοθέτη για το τι είναι σκηνοθεσία καθώς και οι αδυναμίες των ηθοποιών
Ξένο ρεπερτόριο: Ρεπερτόριο από την ξενιτιά ….χαχα
Ον: Ένα παράξενο πλάσμα, μια παράξενη ύπαρξη ….
Πολιτισμός: Η καθημερινότητα μας.
Ρεαλισμός: Η πραγματικότητα
Σκηνοθεσία: Ένας τρόπος να παρουσιάσεις το δικό σου “παραμύθι” . Την ψυχή σου στην ουσία ξεγυμνώνεις.
Το μινόρε της αυγής: Το επόμενο σκηνοθετικό μου βήμα.
Υπόληψη: Αλίμονο σε αυτόν που θα μου τη θίξει.
Φουτουρισμός: Η ολοκληρωτική απόρριψη του παρελθόντος. Ολοκληρωτική απόρριψη χωρίς παρελθόν δεν υπάρχει παρόν,άρα ούτε και μέλλον…
Χωροχρόνος: Δεν ξέρω τι να σου πω….Εγώ ένας απλός καλλιτέχνης είμαι.
Ψυχή: Αυτό πονάει πολύ… Δεν αγγίζεται….
Ωραία παράσταση: Ό,τι σε ταξιδεύει και σε κάνει να γεμίζεις συναισθήματα.
Σχόλια για αυτό το άρθρο