Πρόσωπο αγγελικό, αέρινη, αισθαντική, ονειρική με εκφραστικότητα, εσωτερικότητα και πλαστικότητα στις κινήσεις της, βελούδινη φωνή, στόφα υψηλής αισθητικής! Και δύο υπέροχα μάτια που αντικατοπτρίζουν μέσα τους το μεγαλείο της ψυχής της, την ευαισθησία της, τις αξίες της και τα ιδανικά της… Η χαρισματική, λουσμένη από φως Μαριλίτα Λαμπροπούλου, ανήκει στις ηθοποιούς εκείνες που κοσμούν το ελληνικό θέατρο, λάμπουν στη σκηνή και είναι πολύτιμες σαν σπάνιος θησαυρός. Χαίρεσαι να την βλέπεις! Είναι χάρμα οφθαλμών! Καθημερινά στην τηλεοπτική σειρά ”Σασμός” δίνει απανωτά ρεσιτάλ ερμηνείας, όπως και σε οποιαδήποτε παράσταση ή ρόλο καλείται να υποδυθεί. Ο καλός ηθοποιός είναι το ίδιο καλός και στην τηλεόραση και στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Πρότυπο ευγένειας, σεμνότητας, ήθους, καλλιέργειας, κομψοέπειας αλλά και συζυγικό και καλλιτεχνικό, αφού είναι παντρεμένη με τον έξοχο ηθοποιό Γιάννη Νταλιάνη. Αποτελούν ένα ζευγάρι αψεγάδιαστο προς μίμηση! Μου θυμίζουν τα παλιά ζευγάρια του θεάτρου και του κινηματογράφου που έγραψαν ιστορία. Και είμαι βέβαιος ότι θα ακολουθήσουν τα χνάρια τους… Ζουν ευτυχισμένοι με τα δύο τρισχαριτωμένα κοριτσάκια τους και δεν απασχολούν τον κίτρινο τύπο. Θεατρικά, τη σεζόν αυτή, πηγαίνετε στο θέατρο Άνεσις να θαυμάσετε δύο συγκλονιστικές ηθοποιούς σε ανεπανάληπτο ρεσιτάλ ερμηνείας. Την Μαρίλιτα Λαμπροπούλου και την σπουδαία Κάτια Γέρου στο έργο του Μάικλ Μπάρτλετ ”Contractions”, σε σκηνοθεσία του άξιου και πολύπλευρου Βασίλη Μαυρογεωργίου. Η κυρία της σκηνής και της κοινωνικής ζωής, Μαριλίτα Λαμπροπούλου από το Α ως το Ω.
– Σε πειράζει το γεγονός ότι έγινες γνωστή μέσα από την τηλεόραση και ειδικά από τη σειρά ”Σασμός” στην οποία πρωταγωνιστείς και όχι από το θέατρο;
Είναι κάτι αναμενόμενο για έναν ηθοποιό, γιατί η τηλεόραση είναι ένα μαζικό μέσο, ενώ το θέατρο αν και αφορά λιγότερους ανθρώπους στο σύνολο, δηλαδή τους θεατρόφιλους, επηρεάζει τον θεατή πιο βαθιά. Δεν με πειράζει το γεγονός ότι έγινα γνωστή από την τηλεόραση… Και μάλιστα είχα γίνει γνωστή από μια άλλη σειρά που έπαιζα πιο παλιά, απλώς ο ”Σασμός” μου προσέφερε ευρεία αναγνωρισιμότητα.
– Μπορούν οι τηλεοπτικοί ρόλοι να εξελίξουν τον ηθοποιό, όπως οι αντίστοιχοι του θεάτρου;
Ναι, γιατί προσεγγίζω ένα τηλεοπτικό ρόλο στο βάθος του, στον πυρήνα του, ο οποίος μπορεί να ανακινήσει σε εμένα πράγματα και να με εξελίξει πολλές φορές, όπως και ένας θεατρικός.
– Η συνύπαρξή σου με τον Γιάννη Ντάλιανη, σύζυγο και έξοχο συνάδελφό σου πώς είναι τόσο χρόνια κάτω από την ίδια στέγη; Υπάρχει αντιζηλία μεταξύ σας; Στους ρόλους που σας προτείνονται συμβουλεύεται ο ένας στον άλλον. Τους συζητάτε;
Ε, όχι και αντιζηλία μεταξύ μας, θα ήταν αστείο φυσικά. Τα κουβεντιάζουμε όσο μας επιτρέπει ο χρόνος, γιατί οι απαιτήσεις της δουλειάς καθημερινά είναι τόσο απαιτητικές που πολλά δεν έχουν την ευκαιρία, ούτε καν να τα αγγίξουμε… Αλλά πάντα κάποιο κομμάτι, το αρπάζουμε και το ζυμώνουμε μεταξύ μας και γεννιούνται ιδέες, πάντα μέσα από αυτές τις διαδικασίες.
– Τι είναι η ευτυχία για εσένα;
Η ευτυχία είναι η στιγμή ακριβώς πριν έρθει αυτό που προσμένεις… Σκέφτεσαι αυτό που θα έρθει και όλο σου το ‘’είναι’’ είναι εκεί και είσαι ευτυχής.
– Περνάς πολλές ώρες μέσα στο σπίτι ή προτιμάς να βγαίνεις έξω;
Ανάλογα τη διάθεση.
– Είσαι καλή νοικοκυρά;
Νοικοκυρεύω, όσο είναι απαραίτητο δεν ασχολούμαι επαγγελματικά με το νοικοκυριό, δεν είναι το χόμπι μου αυτό… Αλλά μου αρέσει να έχω ένα όμορφο περιβάλλον μέσα στο οποίο να ζω.
– Έχασες ποτέ την ψυχραιμία σου με κάποιο δημοσίευμα;
Η αλήθεια είναι ότι μέσα μου την έχω χάσει παλαιότερα αλλά δεν εκδηλώθηκα εξωτερικά. Αυτό γινόταν, ιδίως όταν ήμουν πιο νέα και βίωνα αυτό το κίτρινο, τα μυθεύματα, δηλαδή και τη διαστρέβλωση των λεγομένων μου. Και είναι πολύ συχνό φαινόμενο και σήμερα ακόμη…
– Αλήθεια τι εικόνα πιστεύεις ότι δίνεις στους άλλους;
Θα ήθελα να μην ξέρω τι ακριβώς εικόνα δίνω στους άλλους, γιατί μετά θα κινδυνεύω να δεσμεύω τον εαυτό μου, να παράγει την ίδια εικόνα αν είναι καλή, αν είναι πάλι κακή, μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί… Μου αρέσει τα πράγματα να λειτουργούν από μέσα προς τα έξω παρά από έξω προς τα μέσα.
– Τι ρόλο παίζει το οικονομικό στο να δεχτείς ή να απορρίψεις μια πρόταση;
Παίζει το ρόλο του χωρίς να είναι το πρώτο. Είναι ανάλογα το είδος δουλειάς, επειδή το οικονομικό είναι απαραίτητο το να επιβιώνεις γιατί από τη δουλειά μου ζω. Ωστόσο, επειδή ο χρόνος της ζωής μου είναι ο χρόνος της δουλειάς έχει τεράστια σημασία να απολαμβάνεις αυτό που κάνεις και να νιώθεις ότι παράγεις έργο που έχει κάποια αξία. Αυτά είναι πολύτιμα πράγματα, δεν μπορείς να τα θυσιάζεις για τα χρήματα χωρίς να υποβαθμίζουμε βέβαια το γεγονός ότι πρέπει να αμειβόμαστε καλά για αυτό που κάνουμε.
– Για να γίνει κάποιος ηθοποιός πρέπει να είναι και λίγο ψωνισμένος;
Όχι, δεν νομίζω ότι είναι κάτι τέτοιο απαραίτητο. Ψωνισμένος είναι αυτός που έχει μια εικόνα για τον εαυτό του. Άλλη από αυτή που έχουν οι περισσότεροι για αυτόν, δηλαδή, μια κάποια πιο αντικειμενική αυτό μπορεί να συμβεί και σε άλλα επαγγέλματα. Ο ηθοποιός δεν δείχνεται ναρκισσιστικά… Ο καλός ηθοποιός μας μεταφέρει, αποκαλύπτει, βιώνει μια ιστορία. Αυτό ή το κάνει καλά ή λιγότερο καλά ή όχι καλά, δεν έχει να κάνει με το ψώνιο…
– Τι είναι για εσένα ποιότητα ζωής;
Να νιώθεις ελεύθερος στο δρόμο της ζωής…
– Σου λείπει κάτι από τη ζωή σου;
Πολλά μου λείπουν και τίποτα δεν μου λείπει. Άνθρωποι, χρόνος, υλικά αγαθά φεύγουν και έρχονται. Τίποτα δεν είναι σταθερό και ακίνητο. Τα πάντα βρίσκονται σε μια εξέλιξη, όσο υπάρχει η δυνατότητα να ονειρεύομαι και να σχεδιάζω με τους ανθρώπους που αγαπώ δίπλα μου, τότε ό,τι μου λείπει είναι ευλογία γιατί μου δίνει τη χαρά να το αναζητήσω…
– Σε ανησυχεί μήπως τυποποιηθείς;
Όχι νομίζω ότι δεν θα μου συμβεί και να το προσπαθήσω. Δεν θα το κατάφερνα. Επίσης, πάντα μου αρέσει η αναζήτηση, οι νέες αναζητήσεις. Αυτό που δίνει όρεξη για ζωή…
– Έχεις βιώσει έντονα την καλλιτεχνική αποτυχία;
Νομίζω δεν θυμάμαι κάτι έντονα… Να έχω δηλαδή το κεφάλι μέσα στα χέρια και να λέω: ”Θεέ μου, πού έκανα λάθος, τι τραγωδία είναι αυτό”, εκτός και αν το έχω απωθήσει.
-Θέλεις να παίξεις πολύ κάποιους σημαντικούς ρόλους του παγκόσμιου ρεπερτορίου;
Έχω σκέψεις. Με ενδιαφέρουν κάποιοι ρόλοι λόγω του τρόπου που είναι δομημένοι συγγραφικά. Η κλασσικότητα τους δεν είναι μόνο το εκτόπισμα του ρόλου, αλλά το πώς θα σε κατευθύνει αυτή η κλασσικότητα και να σε δομήσει και εσένα…
– Στο έργο ”Contractions” του Μάικλ Μπάρτλετ γιατί είπες το ”ναι”;
Το έργο αυτό είναι εξαιρετικά σύγχρονο και έξυπνο. Ίσως, ο τρόπος γραφής του είναι που το κάνει να είναι βαθύ με πολύ ωραίο χιούμορ και έχει μία πρωτότυπη θεματολογία . Κάπου συνδυάζει το ρεαλιστικό με το συμβολικό. Είναι από τη μια ένα απολαυστικό έργο και από την άλλη ένας γρίφος που πρέπει να τον ξεκλειδώσεις για να ανθίσει και σκηνοθετικά και υποκριτικά.
– Πώς είναι να δουλεύεις με τον Βασίλη Μαυρογεωργίου και την Κάτια Γέρου;
Υπέροχα! Ο Βασίλης είναι απίστευτος ως σκηνοθέτης. Γεννά συνέχεια ιδέες με έναν αβίαστο τρόπο, είναι πάντα καλοδιάθετος, γλυκός, καλοσυνάτος, ενώ ταυτόχρονα σε πείθει για αυτό που θέλει. Δουλεύει με φοβερή λεπτομέρεια. Η Κάτια είναι μια ηθοποιός που θαύμαζα από μικρή, όταν την έβλεπα να πρωταγωνιστεί στο Θέατρο Τέχνης. Έχει κάτι που με αφορά πάρα πολύ, ο τρόπος που επικοινωνεί επάνω στη σκηνή: η αμεσότητα, η μεστότητα και το συναισθηματικό της εκτόπισμα.
– Τα καλοκαίρια γιατί δεν δουλεύεις;
Δεν είναι κάτι που αναζητώ.
– Εν τέλει την καριέρα, τι την κάνει τα ”ναι” ή τα ”όχι” που λέει κανείς;
Δεν υπάρχει ”όχι” χωρίς ”ναι”…
Δάκρυα για την Ηλέκτρα: Άγνωστες ιστορίες για το τολμηρό δράμα της Φίνος Φιλμ
Σχόλια για αυτό το άρθρο