Πόσο τυχεροί είμαστε, εμείς οι Θεσσαλονικείς θεατές που στους κόλπους του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος συγκαταλέγεται ένας ηθοποιός- πρωταγωνιστής αξίας ήθους, χαρισματικός, με πηγαία και πληθωρικά εκφραστικά μέσα, ευρεία γκάμα και στόφα θεατρίνου. Ακτινοβολεί ταλέντο και οι ερμηνείες του συνταράσσουν το φιλοθεάμον κοινό που χαίρεται να τον βλέπει στη σκηνή. Πάντα χωρίς μανιέρα και ανεπιτήδευτος. Για αυτό και ο λαμπερός και φωτεινός Χρίστος Στυλιανού έχει ευοίωνες προοπτικές για να μεγαλουργήσει και να φτάσει πολύ ψηλά, ειδικά εάν φύγει- δυστυχώς για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος- για το κλεινόν άστυ. Η πορεία του προβλέπεται να στεφθεί με δάφνες και διθυραμβικές κριτικές. Από τα πρώτα του κιόλας βήματα, ξεκίνησε ως ρολίστας, αντί για ζεν πρεμιέ, παρά τη γοητεία και την ομορφιά του και συν τω χρόνω, η ατέρμονη εξέλιξη του, παράλληλα με τη σεμνότητά του θα τον χρίσουν μελλοντικά, ως έναν από τους πιο σπουδαίους ηθοποιούς της νέας γενιάς! Χωρίς έπαρση, χωρίς βεντετισμούς, χωρίς δηθενιές. Είναι πρότυπο οικογενειάρχη και ηθοποιού σε όλες τις επαγγελματικές του εκφάνσεις! Τη φετινή σεζόν κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Λεονάρντο στην ”Τριλογία του παραθερισμού” του διαχρονικού Κάρλο Γκολντόνι, σε σκηνοθεσία του ιδιοφυούς και άκρως δημιουργικού Γιάννη Σκουρλέτη από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στο θέατρο της Μονής Λαζαριστών. Το πρότυπο ηθοποιού της νέας γενιάς Χρίστος Στυλιανού από το Α ως το Ω.
Αυτοπροβολή: Είναι πια κομμάτι της ζωής και της δουλειάς αλλά προσπαθώ να της βάζω κάποια όρια, δεν μου αρέσει να παίρνω τον εαυτό μου τόσο σοβαρά.
Βούληση: Θέλει αρετή και τόλμη να τη διατηρείς ελεύθερη. Πολλές φορές δεν τα καταφέρνω ή τα καταφέρνω λιγότερο από όσο θα ήθελα.
Γιάννης Σκουρλέτης: Ένα πλάσμα ευαίσθητο, ανοιχτό, ευγενές με διεισδυτική και κοφτερή ματιά απέναντι στα πράγματα. Συνεργατικός, με σεβασμό στους ηθοποιούς του και την ίδια στιγμή απαιτητικός και δοτικός συνάμα. Καθόλου εύκολο να τα συνδυάζεις όλα αυτά, ο Γιάννης όμως μπορεί!
Διαίσθηση: Όλο και περισσότερο την εμπιστεύομαι όσο περνάει ο χρόνος. Ακόμη υπερτερεί η λογική, ωστόσο ελπίζω κάποτε να της παραδοθώ.
Εικαστικό περιβάλλον: Είναι απαραίτητο για εμένα να το δημιουργώ σε ό,τι καταπιάνομαι: από το βάψιμο ενός τοίχου μέχρι τη διαρρύθμιση ενός δωματίου, στα χρώματα που μου αρέσουν -που αλλάζουν κάποιες φορές- στο σελιδοδείκτη που θα βάλω στη σελίδα ενός βιβλίου, στην κούπα που θα πιω τον καφέ μου, στα ρούχα που θα φορέσω. Έχω ανάγκη την ομορφιά στο καθετί, να εξευγενίζει τη δύσκολη πια καθημερινότητα.
Ζωή: “Η ζωή είναι θάλασσα, η μοίρα άνεμος κι ο άνθρωπος καράβι.” [Δ. Χαρμς, 1929] Πολλές φορές εμείς οδηγούμε τη ζωή μας εκεί που θέλουμε και κάποιες φορές η ζωή μας υποδεικνύει κάποια πράγματα. Σαν ένας ατελής διάλογος, μια αέναη τραμπάλα από την οποία δεν πρέπει να πέσουμε.
Η Τριλογία του Παραθερισμού: Ένα κορυφαίο έργο αν σκεφτείς το πότε γράφτηκε και τα στοιχεία της πλοκής. Είναι τρία έργα σε ένα, η ανάπτυξη των χαρακτήρων πολύπλευρη και οι “πληγές” τους πραγματικές -δεν είναι απλώς μια κωμωδία καταστάσεων. Οι άνθρωποι που ξεπερνούν συνειδητά τα όριά τους και βλέπουν την καταστροφή να έρχεται αλλά επιμένουν στον ίδιο δρόμο. Ο παραθερισμός είναι απλώς η αφορμή.
Θέατρο Κρατικό Βορείου Ελλάδος: Η μισή μου ζωή και σχεδόν όλη η επαγγελματική μου πορεία είναι εδώ. Ένας τεράστιος οργανισμός που για να λάμπει πρέπει όλοι να συμπεριφέρονται σαν να είναι η δική τους ομάδα κι όχι μια απλή συνήθεια.
Κάρλο Γκολντόνι: Πέρα από το γνωστό και ακριβές “αναμορφωτής της κωμωδίας”, είναι ένας ποιητής της καθημερινότητας. Πίσω από τις απλές λέξεις και τις “αστείες” καταστάσεις των ηρώων του υπάρχει μια βαθύτερη γνώση της ανθρώπινης ψυχής. Με ανατριχιαστική κατανόηση των αδυναμιών της, μα ταυτόχρονα -χωρίς να κουνάει το δάκτυλο- υποδεικνύει και την κατάληξη.
Λεονάρντο: Τον έχω αγαπήσει βαθιά και μέσα από αυτόν έχω δει πιο καθαρά, κομμάτια του εαυτού μου που κατακρίνω και φοβάμαι. Ξεπερνάει γενικώς τα όριά του προσπαθώντας να κερδίσει τη γυναίκα και το status που θέλει -παραβλέποντας συνεχώς την επερχόμενη οικονομική καταστροφή- και δεν διστάζει κι αυτός να εργαλειοποιήσει ανθρώπους και καταστάσεις για να το πετύχει. Πέφτει και σηκώνεται ξανά αλλά δεν σταματάει ποτέ να παλεύει.
Ματαιοδοξία: Μέρος του παιχνιδιού κι αυτό. Άλλοτε, πάει να μου ξεφύγει, άλλες φορές δεν υπάρχει καν. Η ψυχή μας ψάχνει για ένα νόημα με ποικίλους τρόπους.
Νοημοσύνη: Υπάρχει παντού φτάνει να μπορείς να τη δεις και να την εκτιμήσεις ξεχωριστά σε κάθε περίπτωση. Στους ανθρώπους, στα ζώα, στη φύση…
Ξεγνοιασιά: Θάλασσα, μια πολύχρωμη ομπρέλα, δύο ψάθες, η Ελένη, η Χλόη κι η Λήδα -και η Μπλάνκα στη σκηνή γιατί δεν της αρέσει το νερό.
Όρια: Τα φοβάμαι μάλλον για αυτό και δεν τα ξεπερνώ στη ζωή μου -“φταίνε” οι γονείς μου για αυτό! (Χαχαχα) Τα αναζητώ και τα διαπραγματεύομαι στη σκηνή και στους ρόλους μου -για αυτό αγαπώ το θέατρο…
Πάθη: Μια “βαριά” λέξη που εμπεριέχει βάσανο, εσωτερική σύγκρουση και κάποιες φορές νιώθουμε να μην έχουμε τη δυνατότητα επιλογής.
Ρόλοι (προτιμήσεις): Λατρεύω το αρχαίο δράμα. Εκεί δεν θα αρνηθώ, ότι θα ήθελα να κάνω όσους ρόλους μπορέσω. Για τα υπόλοιπα, μου αρέσει η ιδέα ότι οι ρόλοι έρχονται και μας βρίσκουν -ωστόσο, μου αρέσουν ο Μάκμπεθ και ο Οθέλος.
Σύμπαν: Μια λέξη που μεγαλώνει και μικραίνει όσο θες και χωράει τα πάντα και τίποτα.
Ταλέντο: Μια πρώτη “προίκα” την οποία, αν δεν δουλέψεις θα χαθεί.
Υπεροχή κοινωνική: Δεν συμφωνώ ούτε ως φαινόμενο ούτε ως επιδίωξη. Γιατί να πρέπει να “ανέβω”, να “υπερέχω” εις βάρος κάποιου άλλου; Και γιατί οι πολιτείες αλλά και οι άνθρωποι να το ευνοούν; Ο κόσμος οδηγείται σε έκρηξη.
Φρόνηση: Μια λέξη που περιέχει πολλές χαμένες πια έννοιες. Ψυχραιμία, ευγένεια, κρίση, κατανόηση. Αν υπήρχε σε περισσότερους ανθρώπους τα πράγματα ίσως να ήταν καλύτερα…
Χρόνος: Μια έννοια σχετική μεν, με ορατές τις συνέπειές του, δε.
Ψυχισμός: Ένα πηγάδι από το οποίο μπορούμε να πιούμε νερό, μπορούμε όμως και να πέσουμε, μπορεί και τα δύο. Φτάνει να μην το έχουμε καλυμμένο.
Ωραία χρονιά: Το εύχομαι σίγουρα αλλά μέσα μου παλεύουν η αισιοδοξία μου με την δυσοίωνη πραγματικότητα. Ας βάζουμε μικρούς, καθημερινούς στόχους που στο τέλος να μας δώσουν μια ωραία χρονιά!
«H Tριλογία του Παραθερισμού» του Κάρλο Γκολντόνι
Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης
Μονή Λαζαριστών (Σκηνή Σωκράτης Καραντινός)
Η νέα παραγωγή του ΚΘΒΕ «Η Τριλογία του Παραθερισμού» του Κάρλο Γκολντόνι, έρχεται στη Μονή Λαζαριστών (Σκηνή Σωκράτης Καραντινός), σε μετάφραση Γιώργου Δεπάστα και σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη. Μια κωμωδία χαρακτήρων και ταυτόχρονα μια κοινωνική κριτική απέναντι στις νοοτροπίες και τα πάθη της ανθρώπινης φύσης, που παραμένουν αναλλοίωτα μέσα στο χρόνο, μέσα από την ιδιαίτερη αισθητική και την εικαστική ματιά της bijoux de kant.
Η παράσταση είναι κατάλληλη για θεατές άνω των 16 ετών.
Λίγα λόγια για το έργο
Η Τριλογία του Παραθερισμού παρουσιάζεται για πρώτη φορά το 1761 και ανήκει στα έργα της ώριμης περιόδου του συγγραφέα. Ο Κάρλο Γκολντόνι εμπνέεται από τις αντιθέσεις και τις αντιφάσεις μιας κοινωνίας που αλλάζει, εστιάζει στη ματαιοδοξία και την επιφανειακότητα της εποχής του και μας παρουσιάζει μια κωμωδία, που οι αναλογίες της με το σήμερα, μας αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση.
Στη «Μανία του Παραθερισμού» ο Λεονάρντο και η αδελφή του η Βιττόρια, ετοιμάζονται για το Μοντενέρο. Ο παραθερισμός δεν αποτελεί γι’ αυτούς ευκαιρία ξεγνοιασιάς και ανάπαυλας αλλά δυνατότητα κοινωνικής και οικονομικής αυτοπροβολής, στους κύκλους που επιθυμούν να ανήκουν. Στις «Περιπέτειες του Παραθερισμού» ο έρωτας και τα πάθη ενισχύουν τη μανία των παραθεριστών και αυτοί παραδίνονται στη δίνη μιας μεταβατικής περιόδου, που τους αποκόπτει από τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες τους. Στην «Επιστροφή από τον Παραθερισμό», τα πρόσωπα καλούνται να επιστρέψουν στη σκληρή πραγματικότητα.
Σε αυτή την τριλογία, οι χαρακτήρες, υποταγμένοι στις αξίες μιας αριστοκρατίας που παρακμάζει, κυριευμένοι από την επιθυμία για επίδειξη και κοινωνική υπεροχή, υπερβαίνουν τα όρια και μπαίνουν σε περιπέτειες, που θέτουν σε κίνδυνο την υπόληψή τους. Όταν ο ίλιγγος του παραθερισμού υποχωρεί, η πραγματικότητα είναι εκεί και επιμένει.
Σκηνοθετικό σημείωμα
Ο Κάρλο Γκολντόνι απαίτησε το θέατρο και ο κόσμος να συναντηθούν κάπου αλλού απ’ όπου συναντιόντουσαν μέχρι τότε. Είναι η απαρχή του μοντέρνου. Η ζωή στην Τριλογία του Παραθερισμού μοιάζει με το παιχνίδι φιδάκι, μάχεται ν’ ανέβει μέχρι που γκρεμίζεται σ’ ένα σισύφειο μαρτύριο. Η ζωή μάχεται απεγνωσμένα, απελπισμένα, άχαρα, αλλά εν τέλει αναποτελεσματικά. Μόνη σωτηρία, η παραγωγή μιας ψευδαίσθησης. Τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά, αλλά εξακολουθούμε να παίζουμε το παιχνίδι των εντυπώσεων. Η μοναδική αξία που πριμοδοτεί τα πάντα είναι ο Παραθερισμός. Ο τόπος του ανέφικτου. Μια ουτοπία. Αυτή η κωμωδία δεν θα τελειώσει ποτέ.
Γιάννης Σκουρλέτης – bijoux de kant
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης
Σκηνικά- Κοστούμια- Φωτισμοί: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης
Μουσική: Πάνος Ηλιόπουλος
Δραματουργική Επεξεργασία: Ασημένια Ευθυμίου
Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστόφορος Μαριάδης
Βοηθός σκηνογράφου- ενδυματολόγου: Παρασκευή Μποκοβού
Β΄ βοηθoί σκηνοθέτη: Αλέξανδρος Ζαφειριάδης, Aθηνά Καμπούρη, Φωτεινή Τιμοθέου
Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη
Παίζουν: Άννα Ευθυμίου (Μπρίτζιντα), Σοφία Καλεμκερίδου (Κοστάντσα), Δημήτρης Καρτόκης (Πάολο), Γιώργος Καύκας (Φερντινάντο), Δημήτρης Κολοβός (Φιλίππο), Άννα Κυριακίδου (Σαμπίνα), Βασίλης Μπεσίρης (Γκουλιέλμο), Χρίστος Νταρακτσής (Τσέκο), Κλειώ Δανάη Οθωναίου (Τζακίντα), Κώστας Σαντάς (Μπερναρντίνο), Δημήτρης Σιακάρας (Φουλτζέντσιο), Χρίστος Στυλιανού (Λεονάρντο), Θεοφανώ Τζαλαβρά (Ροζίνα), Κωνσταντίνος Τσονόπουλος (Τονίνο), Φαμπρίτσιο Μούτσο (Τίτα), Εύα Φρακτοπούλου (Βιττόρια)
Φιγκυράν-Μουσικός: Γιώργος Κωνσταντινίδης (Πασκουάλε)
Πληροφορίες
Μονή Λαζαριστών – Σκηνή Σωκράτης Καραντινός (Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη)
Διάρκεια παράστασης: δύο ώρες και 30’ (η παράσταση θα έχει διάλειμμα)
Ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη: 19:00
Πέμπτη: 20:30
Παρασκευή: 20:30
Σάββατο: 17:00 & 20:30
Κυριακή: 19:00
Προπώληση: ntng.gr |viva.gr | 11876 |
Πληροφορίες – κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ
Ωράριο Λειτουργίας Ταμείων
Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου):
Δευτέρα – Κυριακή, 08:30 – 21:30
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 2):
Τετάρτη – Κυριακή, 14:00 – 21:30
Θέατρο της Μονής Λαζαριστών (Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη):
Τετάρτη – Κυριακή, 14:00- 21:30
Πλατεία Αριστοτέλους:
Τρίτη – Σάββατο, 11:00 – 19:00
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
ΤΕΤΑΡΤΗ
Γενική είσοδος: 12€
Εκπτωτικό Εισιτήριο: 10€ (Πολύτεκνοι, Άνω των 65, Εκπαιδευτικών)
Φοιτητικό- Μαθητικό: 8€
ΠΕΜΠΤΗ ΛΑΪΚΗ ( για όλα τα θέατρα)
Γενική είσοδος: 10€
Εκπτωτικό Εισιτήριο: 8€ (Φοιτητικό- Μαθητικό, Πολύτεκνοι, Άνω των 65, Εκπαιδευτικών)
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ & ΣΑΒΒΑΤΟ / ΚΥΡΙΑΚΗ
ΖΩΝΕΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΜΕ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ στις ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
20€ , 18€ , 15€ , 13€ και περιορισμένος αριθμός θέσεων 7€
Εκπτωτικό Εισιτήριο: 13€ (Φοιτητικό- Μαθητικό, Πολύτεκνοι, Άνω των 65, Εκπαιδευτικών)
ΣΑΒΒΑΤΟ 18:00
Γενική είσοδος: 12€
Εκπτωτικό Εισιτήριο: 10€ (Πολύτεκνοι, Άνω των 65, Εκπαιδευτικών)
Φοιτητικό- Μαθητικό: 8€
Oμαδικό Εισιτήριο: 7 ευρώ (για 10 άτομα ισχύει για Τετάρτη, Πέμπτη και Σάββατο απόγευμα – από 20 άτομα και πάνω για Παρασκευή, Σάββατο βράδυ και Κυριακή)
Ομαδικό Μαθητικό Εισιτήριο για τις απογευματινές και βραδινές παραστάσεις: 6€
Ομαδικές κρατήσεις (άνω των 10 ατόμων): 2315 200 011 & 2315 200 012
ΕΙΔΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ( κατά τις ημέρες ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ / ΣΑΒΒΑΤΟ 21:00 / ΚΥΡΙΑΚΗ 19:00 στις μεγάλες σκηνές οι ειδικές τιμές ισχύουν για τις επιλεγμένες των 13€ )
ΑΜΕΑ: Δωρεάν
Μέλη του Συλ. Υπαλ. Υπουργείου Πολιτισμού Β. Ελλάδος: 5€
ΑΤΕΛΕΙΕΣ: Δωρεάν 10 θέσεις ανά ημέρα παράστασης (ΕΜΣ- ΒΑΣΙΛΙΚΟ – ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ) ισχύουν ατέλειες ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΑ, ΣΕΗ, Τμημάτων Θεάτρου, Δραματικών Σχολών, Σκηνοθετών. Κατόπιν της εξαντλήσεως των θέσεων τιμή εισιτήριου 5€
ΑΝΕΡΓΩΝ: Δωρεάν 10 θέσεις ανά ημέρα παράστασης (ΕΜΣ -ΒΑΣΙΛΙΚΟ – ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ) ισχύουν ατέλειες ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΑ, ΣΕΗ, Τμημάτων Θεάτρου, Δραματικών Σχολών, Σκηνοθετών. Κατόπιν της εξαντλήσεως των θέσεων τιμή εισιτήριου 5€
Προσφέρεται «Εισιτήριο της παρέας» για 3 άτομα 25€ και 4 άτομα 30€
(απαιτείται η αγορά των εισιτηρίων από τα ταμεία του ΚΘΒΕ και όχι ηλεκτρονικά)
Ειδικές τιμές στο Φοιτητικό
Φοιτητικό από 3 έως 6 άτομα τιμή 7€
Φοιτητικό άνω των 10 ατόμων τιμή 5€
Οι κάτοχοι των καρτών του Loyalty Club του ΚΘΒΕ μπορούν να παρακολουθήσουν όλες τις παραστάσεις χωρίς αντίτιμο, απολαμβάνοντας συγχρόνως και πολλά άλλα προνόμια.
Loyalty Card ΑΠΛΗ: 100€, Loyalty Card EXTRA: 200€, Loyalty Card VIP: 300€
Photos under That long black cloud
START THINKING GREEN
Στο πλαίσιο της οικολογικής πολιτικής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος τα ψηφιακά προγράμματα των παραστάσεών του πωλούνται σε ψηφιακή μορφή σε προνομιακή τιμή.
Σχόλια για αυτό το άρθρο