Ύστερα, από τη μεγαλειώδη και ανεπανάληπτη ερμηνεία του στο ρόλο του Προμηθέα Δεσμώτη στην ομότιτλη τραγωδία του μεγίστου Αισχύλου, σε σκηνοθεσία του ιδιοφυούς Άρη Μπινιάρη, ο κορυφαίος ρολίστας, Γιάννης Στάνκογλου, επιχειρεί το πρώτο του σκηνοθετικό εγχείρημα στο συγκλονιστικό έργο του σύγχρονου Αμερικάνου συγγραφέα Tracy Letts που παιζόταν σε sold out παραστάσεις στο West End και συγκεκριμένα στο θέατρο Trafalgar Studios με πρωταγωνιστή τον διεθνούς φήμης ηθοποιό Orlando Bloom. Είναι ένα καθηλωτικό έργο που θίγει πολλά και άσχημα γεγονότα της σημερινής εποχής που βιώνουμε, είναι σκληρό, εμπεριέχει όμως και πολλά μηνύματα. Η σκηνοθεσία του, καθώς και οι ερμηνείες των ηθοποιών στο Λονδίνο με άφησαν άφωνο γιατί είχα την τύχη να το δω. Είμαι βέβαιος, ότι ο χαρισματικός και τεράστιος Γιάννης Στάνκογλου, ο οποίος ενσαρκώνει και τον ομότιτλο ρόλο, διαθέτει αξιέπαινα και αξιόλογα υποκριτικά προσόντα -είναι ο αυριανός sir του θεάτρου μας- αλλά και η σκηνοθεσία του, έστω και η πρώτη, θα είναι αντάξια του διαμετρήματος της ηθοποιίας του. Έχει γνώσεις, πείρα, εμπειρία, πάθος για αυτό που κάνει και ανήκει στους καλλιτέχνες που δοξάζουν την ελληνική σκηνή με τις συνταρακτικές ερμηνείες τους! Στην Αγγλία, ο Orlando Bloom εμφανιζόταν γυμνός, το ίδιο τολμάει και ο Γιάννης Στάνκογλου στην Αθήνα. Μου αποκάλυψε επίσης, ότι την καλοκαιρινή σεζόν θα επαναληφθεί ο ”Προμηθέας Δεσμώτης” κατόπιν απαίτησης του κοινού και θα περιοδεύσει σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, βρίσκεται σε γυρίσματα της καινούργιας τηλεοπτικής σειράς της ΕΡΤ1, ”Όρκος” που γράφει η Τίνα Καμπίτση και σκηνοθετεί ο Σπύρος Μιχαλόπουλος. Η παράσταση παίζεται στο θέατρο Εμπορικόν και σας τη συστήνω ανεπιφύλακτα! Ο ένας και μοναδικός, Γιάννης Στάνκογλου, που δεν αντιγράφει ούτε και αντιγράφεται, από τους ελάχιστους καλλιτέχνες που δεν έχουν μανιέρα, από το Α ως το Ω!
Ανθρωπισμός: Είναι κάτι το οποίο στη συγκεκριμένη εποχή -και όχι μόνο -το χρειαζόμαστε πάρα πολύ για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε… Το να μην είμαστε ανθρωπιστικά όντα, δεν έχει νόημα η ζωή.
Βία: Λίγο πολύ την κουβαλάμε όλοι μέσα μας από μικρά παιδιά, αλλά μεγαλώνοντας δεν την έχει ο ανάγκη ο άνθρωπος, κατά τη γνώμη μου.
Γενναιότητα: Σε κάνει να ξεπερνάς τα όριά σου και όταν απευθύνεται σε άλλους, τους βοηθάς και αυτούς να ξεπεράσουν τα δικά τους.
Δραματουργική επεξεργασία: Βοηθά πάρα πολύ το κάθε έργο. Έχω μάθει να δουλεύω ως ηθοποιός αναλύοντας πολύ το έργο, αλλά και τον χαρακτήρα, επειδή, οπωσδήποτε, σου δίνει γνώση και σου βάζει πλαίσια για το έργο, σε βοηθά στον τρόπο με τον οποίο βλέπεις και θέλεις να συζητήσεις με αυτό.
Εορταστική ατμόσφαιρα: Δεν είμαι, ξέρεις, των Χριστουγέννων πολύ, ούτε των εορτών. Όλα αυτά έχουν γίνει για τα παιδιά. Προτιμώ το Πάσχα. Δεν μου αρέσει ο υπερκαταναλωτισμός σε όλες τις εκφάνσεις του, ιδίως τις εορταστικές ημέρες.
Ζωή: Μεγάλο δώρο και αγώνας να την πιεις στο ποτήρι , να την απολαύσεις…
Ηθοποιία: Μια υπέροχη Τέχνη, η οποία εσωκλείει μέσα της όλη την ανθρώπινη ύπαρξη. Η ηθοποιία εμπεριέχει: το μυαλό, την ψυχή, το σώμα, την ενέργεια, τη φωνή, το βλέμμα, την κίνηση… Τα πάντα!
Θέατρο Εμπορικόν: Πολύ κοντά στο σπίτι μου ο φετινός μου χειμώνας, όπου θα πηγαίνω περπατώντας στο θέατρο, μιας και εκεί παίζεται το Killer Joe!
Ιατρικό εμβόλιο κορωνοϊού: Είμαι εμβολιασμένος! Από τη στιγμή που μπορούμε να βοηθήσουμε το σύνολο, καλό θα είναι να ξαναγυρίσουμε στην κανονικότητα, για αυτό και πρέπει σύντομα όλοι να το κάνουμε.
Killer Joe: Ένα έργο, που όταν έπεσε στα χέρια μου χάρηκα πάρα πολύ που το διάβασα γιατί μου θύμισε Ταραντίνο, αδελφούς Κοέν και Τενεσί Γουίλιαμς.
Letts Tracy: Ένας σύγχρονος Αμερικανός συγγραφέας, ο οποίος ξεκίνησε ως ηθοποιός και συνεχίζει, αλλά έχει γράψει εξαιρετικά έργα, τα οποία βραβεύτηκαν παγκοσμίως!
Μπλουμ Ορλάντο: Το ρόλο που υποδύομαι εγώ στην Ελλάδα τον έπαιξε στο West End ο Ορλάντο Μπλουμ και σημειώνονταν ουρές έξω από το θέατρο. Επίσης, ο Μάθιου Μακόνεχι στον κινηματογράφο. Ελπίζω, να έχουμε την ίδια επιτυχία, όπως και στην Αγγλία.
Νέο έτος: Να βγούμε από όλο αυτό που μας συμβαίνει τα δύο τελευταία χρόνια, να επιστρέψουμε στην κανονικότητα και να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι.
Ξένο ή ελληνικό ρεπερτόριο: Αναλόγως το έργο… Προσωπικά θα ήθελα να ασχοληθώ κάποια στιγμή και με το σύγχρονο ελληνικό ρεπερτόριο. Τα τελευταία χρόνια βγήκαν Έλληνες σύγχρονοι συγγραφείς που θα ήθελα να τους συναντήσω καλλιτεχνικά.
Όρκος: Μια καινούργια σειρά στην ΕΡΤ1, ένα κοινωνικό δράμα, όπου υποδύομαι ένα γιατρό, ο οποίος χάνει την οικογένειά του σε αυτοκινητιστικό και εγκαταλείπει την ιατρική για ένα χρόνο. Κάτι του συμβαίνει, όμως, και επιστρέφει ως γιατρός, αλλά αυτή τη φορά του δρόμου.
Παράσταση: Η ζωή μας όλη! Από τότε που συνάντησα το θέατρο και βρίσκομαι σε παραστάσεις, εκτός από το ότι μου έχει αλλάξει τη ζωή, μου άλλαξε και τον εσωτερικό μου κόσμο. Μια παράσταση μπορεί να σε μετακινήσει εξωτερικά και εσωτερικά.
Ρόλοι: Μου αρέσουν οι πολυσύνθετοι, οι στρεβλοί και σκοτεινοί ρόλοι, οι οποίοι δεν έχουν μόνο μια πλευρά, αλλά πολλές. Θέλω να κάνω οπωσδήποτε κάποια στιγμή Οιδίποδα, Μακμπέθ και Άμλετ.
Σκηνοθεσία: Η πρώτη μου απόπειρα στο Killer Joe, φέτος. Ξεκίνησε από προσωπική μου ανάγκη να εκφραστώ με άλλον τρόπο. Aυτό που είδα μέσα εκεί, δηλαδή στο έργο αυτό, ήταν η βία που ξεκινά συνήθως από τους άντρες, αλλά έχω δώσει ένα δικό μου τέλος στην παράσταση , για να την αφιερώσω στην κόρη μου και σε όλες τις γυναίκες.
Τραγωδία: Την καλοκαιρινή σεζόν θα επαναληφθεί ο ” Προμηθέας Δεσμώτης’, γιατί το ζητά ο κόσμος και θα πάμε περιοδεία αυτή τη φορά σε όλη την Ελλάδα!
Ύψιστος: Είναι η πίστη μέσα μας, η εσωτερική, η δύναμη, η οποία δεν μένει μόνο μέσα μας, αλλά μοιράζεται προς τον συνάνθρωπό μας…
Φτώχεια: Την θίγει και το έργο μας, αλλά θα ήθελα , αν ήταν δυνατόν, να εκλείψει από όλη την ανθρωπότητα.
Χάρισμα: Κάτι το οποίο μπορεί να σε βοηθήσει να εξελιχθείς, αλλά μπορεί και να σε εγκλωβίσει, αν δεν δουλεύεις ακατάπαυστα και επαναπαύεσαι σε αυτό και μόνο.
Ψυχολογία: Πολύ καλή λόγω του ότι έχω κάνει ένα καλλιτεχνικό βήμα παραπάνω με τη σκηνοθεσία, αλλά μέσα από αυτή ένιωσα ότι μπορώ να δημιουργήσω και με άλλο τρόπο. Το είχα ανάγκη.
Ωραίες ερμηνείες: Για εμένα είναι αυτές, στις οποίες ο ηθοποιός χάνεται μέσα στο χαρακτήρα που υποδύεται, που γίνεται σχεδόν διάφανος, με κάποιο τρόπο, προσπαθώντας να περάσει τα νοήματα του έργου.
Σχόλια για αυτό το άρθρο