Τέτοια γλυκύτητα, ευγένεια και σεμνότητα, δεν έχω συναντήσει μέχρι σήμερα σε κανέναν άντρα, σε οποιοδήποτε επάγγελμα , προβεβλημένο ή μη, αναγνωρίσιμο ή όχι, μεγάλου βεληνεκούς και εκτοπίσματος. Κι, όμως, αυτές τις σπάνιες σαν θησαυρό αρετές, τις διέκρινα στην προσωπικότητά του κατά τη διάρκεια της συζήτησής μας για να μπορέσω να σκιαγραφήσω το πορτρέτο του επαγγελματικά και προσωπικά, για τη συνέντευξή του. Στο hit σίριαλ του ΑΝΤ1 ”Άγριες μέλισσες” του άξιου Λευτέρη Χαρίτου και της θαυματουργής casting director Μιράντας Ρωσταντή, όπου συμμετέχει, όλοι τον βλέπουμε με έκπληξη και θαυμασμό, να υποδύεται ένα σκληρό μάγκα της Τρούμπας, τον Νώντα, αλλά με έντονο το αίσθημα της δικαιοσύνης μέσα του. Ο ρόλος του ταιριάζει γάντι, θαρρείς και γράφτηκε για αυτόν, η υπόδυσή του εξαιρετική, γίνεται ένα με το ρόλο και επιτυγχάνει την απόλυτη ταύτιση!
Παρόλα αυτά, ο πολυτάλαντος, εκτός από έξοχος ηθοποιός είναι σκηνοθέτης και μαζί με την Ευθυμία Δραμαλή, έχουν δημιουργήσει, επίσης, την ομάδα ”Σημείο Συναρμογής”- στην ουσία υποδύεται στην επιτυχημένη αυτή τηλεοπτική σειρά, έναν τυπίστα – από τα πιο δύσκολα είδη ρόλων- έχει κάνει πολλές και αξιόλογες δουλειές, ψαγμένες, με καταξιωμένους σκηνοθέτες στο θέατρο και, ιδίως, στον κινηματογράφο! Έχει παίξει σε πολλές ταινίες, με σπουδαίους σκηνοθέτες όπως ο Γιώργος Λάνθιμος, ο Γιάννης Οικονομίδης, ο Ρένος Χαραλαμπίδης, ο Σωτήρης Γκορίτσας και άλλους πολλούς, ενώ δεν έχει συμμετάσχει σε πολλά σίριαλ, με πιο πρόσφατη την εμφάνιση του, πριν από τις ” Άγριες μέλισσες”, στο ” Κόκκινο ποτάμι”. Θεωρεί μέντορα του το ιερό τέρας του θεάτρου, τον Βασίλη Διαμαντόπουλο, όπου σπούδασε κοντά του υποκριτική και συνέχισε με τον Άκη Δαβή.
Η πρώτη του εμφάνιση θεατρικά, ήταν στο ”Πάρτι γενεθλίων” του Χάρολντ Πίντερ σε σκηνοθεσία Άκη Δαβή, και ανάμεσα σε άλλες παραστάσεις στις οποίες έχει συμπρωταγωνιστήσει, ξεχωρίζει την ”Καταιγίδα” του Αυγούστου Στρίντμπεργκ, σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη. Πόσο χαίρομαι που ανακαλύπτω τελευταία ηθοποιούς που εκτός από ταλέντο διαθέτουν ήθος, παιδεία, αρχές και κρατούν, προπάντων, χαμηλό προφίλ! Αυτοί είναι οι πραγματικοί εργάτες της Τέχνης! Ένας σπάνιος και ξεχωριστός ηθοποιός, αλλά και υπέροχος άνθρωπος, που λαμπρύνει τον χώρο του, ο Κώστας Ξυκομηνός, από το Α ως το Ω!
Άγριες Μέλισσες: Νιώθω πολύ χαρούμενος που συμμετέχω σε μια σειρά που έγινε η αφορμή να επιστρέψει ξανά η καλή μυθοπλασία στην ελληνική τηλεόραση. Από τους σεναριογράφους μέχρι τους τεχνικούς μας ενώνει όλους ένα ορατό νήμα αγάπης και δημιουργικότητας. Αυτό πιστεύω εισπράττει το κοινό και μας ανταποδίδει την αγάπη του.
Βία: Καταδικαστέα σε όποια μορφή αυτή εκδηλώνεται. Με εξαίρεση την κατάσταση της αυτοάμυνας, αρκεί να μην είναι μοιραίο το αποτέλεσμα.
Γητευτής: Αυτός που γητεύει- θεραπεύει μια αρρώστια ή επιτυγχάνει ένα σκοπό. Αυτός πρέπει να είναι και ο ρόλος του καλλιτέχνη στην κοινωνία. Μέσω της Τέχνης του να προσπαθεί να απαλύνει τον πόνο, να περιποιηθεί τα τραύματα που όλοι φέρουμε, να παιδεύει τον νου και να άγει την ψυχή μας.
Δραστήριος: “Πέτρα που κυλά δεν χορταριάζει”. Οι δραστηριότητες μου δίνουν ενέργεια. Προτιμώ τις ομαδικές και να συμμετέχω μαζί με άλλους σε κοινές δράσεις για ένα ουσιαστικό σκοπό.
Ευγένεια: Μια αρετή που αρχίζει να φθίνει στην σύγχρονη εποχή και που λανθασμένα εκλαμβάνεται ως αδυναμία. Η αληθινή ευγένεια έχει να κάνει με την ηθική, την αξιοπρέπεια, την ευαισθησία και την ποιότητα του ατόμου. Στοιχεία ενός ενεργού ανθρώπου. Οι γονείς και οι παιδαγωγοί πρέπει να υπενθυμίζουν καθημερινά την ανεκτίμητη αυτή αξία στα παιδιά…
Ζωή: Το πιο ωραίο και παράδοξο δώρο που μας έχει κάνει το σύμπαν. Πρέπει να το φροντίζουμε και να το τιμούμε καθημερινά, όσο αυτό θα παραμείνει στην αγκαλιά μας.
Ηθοποιός: Ο ηθοποιός είναι αυτός που καλείται μέσω της ειλικρίνειας και της αλήθειας του να πάρει το κείμενο και να προσπαθήσει να το μεταφέρει στα απύθμενα βάθη του ανθρώπινου ψυχισμού. Να μιλά αυτός και να μιλά για όλους. Το προσωπικό του να γίνεται προσωπικό του άλλου. Να αφηγηθεί τον άνθρωπο.
Θέατρο: Το θέατρο είναι ο τόπος που η μνήμη αντιμάχεται τη λήθη. Είναι η Τέχνη που μέσω μιας σύμβασης- ψευδαίσθησης, διαχρονικά υπενθυμίζει τις αληθινές αξίες που φωτίζουν την ανθρώπινη ύπαρξη και μας βοηθάει να κατανοήσουμε όσα δεν είναι έκδηλα και εκφρασμένα.
Ιατρικό εμβόλιο κορωνοϊού: Μια σημαντική στιγμή στην εξέλιξη της ιατρικής επιστήμης. Έχω πίστη στην τεχνολογία και ευελπιστώ σε λίγα χρόνια η ανθρωπότητα να μπορεί να αντιμετωπίζει κι άλλες θανατηφόρες ασθένειες.
Καλλιτεχνικά σχέδια επόμενα: Αν όλα πάνε καλά από τα μέσα Οκτωβρίου θα συμμετέχω στην παράσταση “Σκέτη κοροϊδία” του βραβευμένου νέου συγγραφέα Νίκου Δημητρόπουλου σε σκηνοθεσία Βασίλη Κατσικονούρη. Είναι ένα σύγχρονο κοινωνικό έργο με κωμικοτραγικά στοιχεία. Επίσης συζητάω τη συμμετοχή μου σε μια νέα σειρά την προσεχή σεζόν. Υγεία να έχουμε!
Λευτέρης Χαρίτος: Ένας ταλαντούχος σκηνοθέτης που αγαπάει τους ηθοποιούς και τους συνεργάτες του. Η κινηματογραφική του ματιά και παιδεία προσθέτει μια σαφή αναβάθμιση στην ποιότητα των τηλεοπτικών σειρών.
Μανιέρα: Ένα από τα εργαλεία ενός ηθοποιού για να προσεγγίσει ένα ρόλο είναι να αξιοποιήσει και κάποια στοιχεία του εαυτού του και κάποιες ικανότητες που διαθέτει. Αλλά αυτό δεν πρέπει να οδηγεί στον εύκολο δρόμο της τυποποίησης. Προσπαθώ κάθε φορά να μετακινώ τον εαυτό μου προς τον χαρακτήρα που καλούμε να ερμηνεύσω. Να ανακαλύπτω, να εξερευνώ, να βάζω σε λειτουργία τη φαντασία, το ένστικτο, την γνώση και την αντίληψη. Τα επαναλαμβανόμενα και τα μονοδιάστατα τα βαριέμαι.
Νεωτερισμοί: Χρήσιμοι για την εξέλιξη της Τέχνης. Αρκεί, αυτοί που τους επικαλούνται να έχουν το θάρρος να ρισκάρουν, να έρθουν σε ρήξη και σε σύγκρουση με το γνώριμο και το οικείο. Να φλέγονται από εσωτερική ανάγκη, να δημιουργούν μέσα από επίπονη ερευνητική διαδικασία, να μην χαϊδεύουν το κοινό και να μην φοβούνται να βάλουν το μαχαίρι στο κόκκαλο.
Ξένοι: Ο φόβος του ανθρώπου για το ανοίκειο, το ξένο, το άγνωστο, το διαφορετικό είναι βαθιά ριζωμένο στην ανθρώπινη φύση. Παλιές φυλετικές έχθρες που ποτέ δεν εξαλείφθηκαν, νέες που εμφανίστηκαν, η αναζωπύρωση της σύγκρουσης των πολιτισμών, ο φόβος και η ανασφάλεια της μεταμοντέρνας εποχής γιγάντωσαν πάλι το φάντασμα της ξενοφοβίας. Η αποδοχή , η αλληλεγγύη, η ενσυναίσθηση, η κατανόηση, η αγκαλιά στους συνανθρώπους, μας θυμίζει ότι όλοι συν- κατοικούμε στο κοινό σπίτι που λέγεται γη.
Όρκος: Άλλη μια λέξη που στη σύγχρονη εποχή έχει χάσει την αξία της. Μέσα στην ατελή κοινωνία μας η επίκληση του κατάντησε μη δεσμευτική και αντικαταστάθηκε από το συμβόλαιο και την γραπτή υπογραφή. Χάθηκε το βάρος του λόγου και η εμπιστοσύνη μεταξύ των ανθρώπων.
Πόλεμος: Ένας κόσμος χωρίς πολέμους είναι ένας κόσμος άγνωστος μέχρι τώρα για τον πλανήτη μας. Παρόλο την τεχνολογική εξέλιξη, την επιστημονική πρόοδο, την εμφάνιση νέων απειλών για το είδος μας ,όπως αυτό της κλιματικής κρίσης, ακόμα είμαστε θύματα της χειραγώγησης από αυτούς που υπηρετούν ανιδιοτελής σκοπούς. Δυστυχώς το απόφθεγμα του Φρειδερίκου του Β’ της Πρωσίας παραμένει επίκαιρο. “Αν οι στρατιώτες μου άρχιζαν να σκέφτονται, κανένας από αυτούς δεν θα έμενε στο στρατό”
Ρόλοι: Κάθε νέος ρόλος είναι για εμένα και μια καινούργια πρόκληση. Όλα τα πρόσωπα που ερμηνεύω τα αγαπώ και για μια χρονική περίοδο ζω μαζί τους. Δεν τα διαχωρίζω σε καλούς ή κακούς χαρακτήρες. Ούτε αν είναι πρωταγωνιστικός ή δεύτερος ή τρίτος ρόλος. Αυτό που με γεμίζει είναι να βγάζω από την ανυπαρξία έναν χαρακτήρα, να αποτελώ μέρος μιας δημιουργικής ομάδας και να συμμετέχω στο μυστήριο της αναπαράστασης της αλήθειας.
Σινεμά: Η αιτία που έγινα ηθοποιός. Η μητέρα μου με πήγαινε τις Κυριακές το πρωί να βλέπω παιδικές ταινίες. Από παιδί μου μπήκε το μικρόβιο της υποκριτικής. Είχα γοητευθεί από τη μεγάλη οθόνη. Αγαπώ τον κινηματογράφο όσο και το θέατρο. Μου έχει χαρίσει σπουδαίες στιγμές ως ηθοποιό και πολύ συγκινητικές ως θεατή.
Τραγέλαφος: Εμφανίζεται όλο και πιο συχνά στους παράλογους και γεμάτους σύγχυση καιρούς που ζούμε…
Υπόληψη: Είναι όμορφο συναίσθημα να νιώθεις την εκτίμηση από τους φίλους σου, τους συνεργάτες σου, το κοινό και τους ανθρώπους που θαυμάζεις. Μου δίνει κουράγιο και δύναμη να συνεχίζω αυτό το επίπονο πολλές φορές ταξίδι που λέγεται ζωή.
Φενάκη: Απέναντι της υψώνω ένα τοίχο φτιαγμένο από αλήθεια, ειλικρίνεια, καθαρές εξηγήσεις και σταράτα λόγια.
Χρήματα: Αν δεν είναι αυτοσκοπός μπορούν να μεταμορφωθούν σε εργαλεία, ώστε να πραγματοποιήσεις κάποια όνειρα σου και να βοηθήσεις και κάποιους συνανθρώπους που τα έχουν ανάγκη.
Ψυχισμός: Η ανθρώπινη ψυχή ήταν πάντα κάτι εύθραυστο και η επίδραση της πανδημίας την επιδείνωσε. Μοναχικότητα, αβεβαιότητα, φόβος, θυμός, δυσφορία, θλίψη όλα αυτά επηρεάζουν έντονα τον ψυχισμό μας. Ας σκεφτούμε την ψυχική μας υγεία και ας απενοχοποιήσουμε την επίσκεψη σε κάποιον ειδικό για να ζητήσουμε την βοήθεια του.
Ωραίες συνεργασίες: Όλες αυτές που με έκαναν καλύτερο άνθρωπο και ηθοποιό. Αυτές που μοιράζομαι κοινούς προβληματισμούς, κοινή αισθητική, ερευνητική διάθεση και ειλικρίνεια προθέσεων. Θα αδικούσα εάν ανέφερα κάποιες, γιατί θα αδικούσα κάποιες άλλες.
Σχόλια για αυτό το άρθρο