Αιρετική, απρόβλεπτη, ελεύθερο πνεύμα, δεν μασά τα λόγια της , επαναστάτρια με αιτία και παθιασμένη με το θέατρο. Η πολυτάλαντη και avant garde Παρθενόπη Μπουζούρη έχει σκηνοθετήσει και έχει παίξει σε πολλά σημαντικά έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου, με τρόπο και ύφος που την κάνουν μοναδική στο λειτούργημά της. Δεν της αρέσουν τα στερεότυπα, τα κλισέ, τα εύκολα, ούτε τα κλασσικά ανεβάσματα και πάντα αφήνει το στίγμα και το αποτύπωμα της έντονα και καταλυτικά σε κάθε της δουλειά. Τη φετινή σεζόν κάνει το τηλεοπτικό ντεμπούτο της στην επιτυχημένη ‘’Μάγισσα’’ του ΑΝΤ1, όπου θαυμάζουμε την ερμηνεία της, ενώ σκηνοθετεί και παίζει στις ‘’Ευμενίδες’’ του μέγιστου Αισχύλου που ανέβηκε στην Αγγλικανική Εκκλησία με τον δικό της ιδιότυπο και μοναδικό τρόπο. Γιατί ούτε αντιγράφει, αλλά ούτε αντιγράφεται… Δουλεύει ασταμάτητα για το θέατρο, αδιαφορώντας για την ίδια προβολή της με μόνο της αυτοσκοπό να του δώσει καινούργια πνοή και οι παραστάσεις της ηλεκτρίζουν. Η εργάτρια της Τέχνης της, η πρωτοπόρος και αυθεντική Παρθενόπη Μπουζούρη από το Α ως το Ω.
Αισχύλος: Τραγικός ποιητής, ηθοποιός, σκηνοθέτης, πολεμιστής (πολέμησε στην Ναυμαχία της Σαλαμίνας), Αθηναίος Πολίτης.
Βάθος (μτφ): Μια διάσταση των πραγμάτων, που σε συνδυασμό με τη διαύγεια προσφέρεται για βουτιές!
Γυναικοκτονίες: Μάστιγα!
Δικαιοσύνη: Έννοια και θεσμός. Προϋπόθεση για τη Δημοκρατία.
Ευμενίδες: Το τρίτο έργο της Ορέστειας του Αισχύλου, μοναδικής σωζόμενης τριλογίας. Βαθιά πολιτικό, μιας και πραγματεύεται τα της πύλης και των πολιτών.
Ζωή: Ό,τι πολυτιμότερο.. Απ’ την πρώτη ως την τελευταία ανάσα.. Μια και μοναδική. Προνόμιο!
Ηθοποιός: Τέχνη… και γι’ αυτό και Τεχνική. Τρόπος ζωής… Επάγγελμα.. Συχνά υπαρξιακή κατάσταση!
Θέατρο: Τόπος συνάντησης. Αρχαία Τέχνη. Καθρέφτης…
Ισότητα: Ο δεύτερος πυλώνας της Δημοκρατίας
Κριτική: Διάλογος με το έργο Τέχνης! Ως τέτοιος, πολύτιμο εργαλείο ανατροφοδότησης. Στην αντίθετη περίπτωση εργαλείο παραπληροφόρησης και χειραγώγησης του κοινού, ανάξιο προσοχής.
Λόγος ποιητικός (τραγωδίας): Συμπύκνωση εννοιών. Υψηλή ενέργεια. Φόρμα έκφρασης
Μάγισσα: Αρχέτυπο γυναίκας. Η πρώτη μου τηλεοπτική δουλειά!
Νεωτερισμοί: Ο τρόπος να ειπωθούν παλιές ιστορίες, στον σύγχρονο θεατή!
Ξένες δυνάμεις: Πάντα παρούσες στη χώρα μας.. Δυστυχώς..
Ουτοπία: Ο απόλυτος προορισμός!
Παράσταση: Συμπυκνωμένη ζωή! Αυθεντικότητα. Συνάντηση ανθρώπων. Έκθεση.. Αθωότητα…
Ρόλοι (προτιμήσεις): Όσοι ρόλοι με μετακίνησαν από τη ζώνη ασφαλείας και με έκαναν να κινδυνέψω.
Σκηνοθεσία ή υπόδυση: Υπόκριση ξεκάθαρα!
Τηλεόραση: Μέσον! Ψυχαγωγία..
Ύπαρξη: Ερωτηματικό διαρκείας… Πεδίο ανάπτυξης.. Έργο Τέχνης εν εξελίξει..
Φρικαλεότητες πολέμου-κοινωνικές: Βαρβαρότητα. Φρίκη…
Χάος: Το υλικό από το οποίο είμαστε φτιαγμένοι! Εμείς και τα αστέρια!
Ψυχισμός: Χάος! Με δικούς του νόμους και κανόνες που ανακαλύπτουμε ωριμάζοντας…
Ωραίες δουλειές: Ωραίοι άνθρωποι! Όραμα! Κάθε στιγμή που έζησα το μαζί! Κάθε στιγμή που το εμείς ήταν πάνω από το εγώ..
Μετά τη συμμετοχή της παράστασης στην 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και την φιλοξενία στο Ζιντσιρλί Τζαμί από το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, οι Ευμενίδες του Αισχύλου επιστρέφουν για λίγες παραστάσεις το Νοέμβριο στην Αγγλικανική Εκκλησία.
Η μυσταγωγική ατμόσφαιρα και η ακουστική της εκκλησίας αποτελούν ερέθισμα για μία εκ νέου ποιητική αναμέτρηση της τραγωδίας σε κλειστό χώρο.
Η δίκη στις Αισχύλειες «Ευμενίδες» είναι η πρώτη νομική δίκη στην ιστορία της ανθρωπότητας. Στην παράσταση ένα φανταστικό δικαστήριο θα συνδέσει την αρχαιότητα με το σήμερα. Οι Ευμενίδες γίνονται ερέθισμα για την ανάπτυξη δημόσιου διαλόγου.
Το κοινό μπορεί να αλληλοεπιδρά ως ένας παράγοντας που συμβάλλει στην εξέλιξη της δράσης. Μέσω του αρχαίου δράματος τίθεται ως ζητούμενο η συνοχή των πολιτών μιας κοινωνίας και η στάση τους απέναντι στα κοινά.
Αυτή η ουτοπική συνθήκη συνιστά ένα ουτοπικό δικαστήριο όπου συνέρχεται η δίκη του Ορέστη στις Ευμενίδες του Αισχύλου.
Η ανελέητη αλυσίδα της διαιωνιζομένης εκδίκησης και αντεκδίκησης παραχωρεί τη θέση της στη δικαιοσύνη της πόλης
Μία δίκη που συμβαίνει στο παρελθόν αλλά απευθύνεται στους πολίτες όλου του κόσμου του μέλλοντος.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση
Δημήτρης Δημητριάδης
Σκηνοθεσία
Άντζελα Μπρούσκου
Σχεδιασμός Φωτισμών
Στέβη Κουτσοθανάση
Σκηνικά
Ελίνα Λούκου
Κοστούμια
Βασίλης Μπαρμπαρίγος
Επιμέλεια κομμώσεων
Κωνσταντίνος Βασιλείου
Επιμέλεια Κίνησης
Βάλια Παπαχρήστου
Μουσική Σύνθεση
Αλέξανδρος Μήτρος
Φωνητική σύνθεση χορού
Αγγελική Τουμπανάκη
Βοηθός Σκηνοθέτη
Θάνος Χατζόπουλος
Φωτογραφίες
Άρτεμις Σκουλίκα & Θάνος Χατζόπουλος
Επικοινωνία
Χρύσα Ματσαγκάνη
Εκτέλεση Παραγωγής
Delta Pi Productions
Παίζουν
Παρθενόπη Μπουζούρη (Προφήτης, Απόλλων), Άντζελα Μπρούσκου (Κλυταιμνήστρα), Διονύσης Πιφέας (Ορέστης), Δήμητρα Χατούπη (Αθηνά)
(Ευμενίδες) Πάολα Καλλιγά, Θεοδώρα Κόρδα, Ανδριανή Κυλάφη, Βάλια Παπαχρήστου
Ημέρες & ώρες παραστάσεων
Παρασκευή 10 – Σάββατο 11Νοεμβρίου
Τετάρτη έως Σάββατο 15-16-17-18 Νοεμβρίου
Τιμές εισιτηρίων
Γενική Είσοδος: 15€
Μειωμένο: 12€
Διάρκεια παράστασης 80 λεπτά
Προπώληση εισιτηρίων : https://www.ticketservices.gr/event/evmenides-b-ekdoxi-kleistou-xorou/
Συμπαραγωγή: 2023 Ελευσίς & Θέατρο Δωματίου & ΔΗΠΕΘΕ Σερρών
Με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού
Αγγλικανική Εκκλησία
Φιλελλήνων 27, Αθήνα
(Μετρό Σύνταγμα)
Σχόλια για αυτό το άρθρο