Η επιλογή του έργου δεν είναι τυχαία.. Ειδικά με το ρόλο τις εκκλησίας στη ζωή μας που τελικά δεν αλλάζει. Και όπως είπε και ο Αιμίλιος Χειλάκης “Στους σκοτεινούς καιρούς – όπως οι εποχές που ζούμε- , όταν χρειαζόμαστε φώτα και καθοδήγηση καταφεύγουμε στους μεγάλους συγγραφείς και σε μεγάλα έργα…”
Σε όλους τους καιρούς οι κωμωδιογράφοι είχαν το προνόμιο να λένε την αλήθεια στους ισχυρούς, τόσο στην εξουσία όσο και στο λαό. Τον Μολιέρο τον είπαν στον καιρό του θεό του γέλιου. Οι άφρονες γελούσαν να τον ακούν, αλλά βρέθηκαν και πολλοί που πρόσεξαν τις αλήθειες του. Απόδειξη ο κατατρεγμός του. Ο Μολιέρος έζησε σε μια εποχή που η ιθύνουσα τάξη της χώρας του, είχε ξεφύγει από τους κανόνες ζωής που δικαιολογούσε το πρωτείο της. Η αποστολή του ως συγγραφέα ήταν να καταγγείλει το ξεπεσμό της. Η υποκρισία είναι η ύστατη παραχώρηση στον ηθικό νόμο.
Ο Ταρτούφος είναι μια σάτιρα γραμμένη για εκείνους που διασύρουν την ευλάβεια και τη μεταχειρίζονται ως μέσον για ιδιοτελείς σκοπούς. Γραμμένη με αρκετή δόση αφέλειας και τόλμης, σε μια εποχή που κυριαρχούσε το ιεροεξεταστικό πνεύμα στη Γαλλία. Ο Μολιέρος που ήταν κωμικός ηθοποιός και θιασάρχης, γνώστης του θεάτρου στις λεπτομέρειες του, κατόρθωσε να γράψει και να παρουσιάσει μια πολυποίκιλη παραγωγή από διάφορες κωμωδίες, φάρσες και σάτιρες. Τα θεάματα αυτά δεν είχαν σπουδαίο καλλιτεχνικό περιεχόμενο, προκάλεσαν όμως φοβερές διαμάχες και πήραν κομματικό χαρακτήρα.
Η επιρροή του Ταρτούφου, είναι τόσο σημαντική που οδήγησε στη δημιουργία του όρου «ταρτουφισμός», που είναι συνώνυμος με την υποκριτική συμπεριφορά, το φαρισαϊσμό.
Η κατά Αιμίλιου Χειλάκη εκδοχή του Ταρτούφου στο θέατρο Κιβωτός, είναι μια σύγχρονη μεταφορά του κλασικού έργου με βασικό στοιχείο τη νέα έμμετρη μετάφραση του βραβευμένου ποιητή Γιώργου Μπλάνα. Στοιχείο που ανανεώνει ριζικά το έργο, μαζί με την αρκετά πειραγμένη διασκευή (Αιμίλιος Χειλάκης, Μανώλης Δούνιας) όπου φωτίζει περισσότερο όχι μόνο το χαρακτήρα του Ταρτούφου αλλά και του Οργκόν και όλων των προσώπων του έργου.
Η παράσταση έχει διάρκεια 100 λεπτά χωρίς διάλειμμα, με εξαιρετικό εικαστικό αποτέλεσμα, καλές ερμηνείες από τους εκλεκτούς ηθοποιούς -Αιμίλιος Χειλάκης, Άλκις Κούρκουλος, Αθηνά Μαξίμου, Άγγελος Μπούρας, Γιάννα Παπαγεωργίου, Αλέξανδρος Βάρθης, Γιώργος Λιάντος, Τσιμάρας Τζανάτος, Φραγκίσκη Μουστάκη και Ράνια Οικονομίδου (λεπτομέρεια: στο ανέβασμα του 1967 από το Εθνικό Θέατρο, έπαιζε το ρόλο της κόρης)- ωραία κοστούμια και ενδιαφέρουσα σκηνοθεσία.
Στα υπέρ:
Oι σκηνές του Αιμίλιου Χειλάκη με τον Άλκι Κούρκουλο. Η σκηνή με το μαστίγωμα και το απρόσμενο φινάλε σου μένουν.
Ο Άλκις Κούρκουλος που είναι η περίπτωση του μήλου που έπεσε κάτω από τη μηλιά και που με τα χρόνια γίνεται καλύτερος. Ευαίσθητος και γεννημένος ρομαντικός ζεν πρεμιέ μπορεί και παραπάνω. Δηλαδή μπορεί να “βασιλεύσει” ως απόλυτος ζεν πρεμιέ γιατί πέραν της “αριστοκρατικής” θεατρικής του καταγωγής “τό ΄χει”. Δεν τα λέει απλά όπως το 90% των συναδέλφων του.
Στα κατά:
Δεν υπάρχουν κατά την ημέρα της πρεμιέρας. Στην αρχή η αμηχανία κερδίζεται και μπαίνεις στο έργο καταλαβαίνοντας παραπάνω τους χαρακτήρες που παίζουν επικίνδυνα με την καρικατούρα. Εκεί ο Άλκις είναι καταλύτης. Επίσης ίσως θυμίζει πολύ Ριχάρδο Γ΄του Χουβαρδά, ειδικά στην κίνηση αλλά αυτό είναι και υπέρ για τους φανς αυτού του σουρεαλιστικού τιμπαρτονιστικού είδους.
Δείτε τον Ταρτούφο στο φιλόξενο θέατρο Κιβωτός, αξίζει την προσοχή σας.
Ράνια Οικονομίδου
Αθηνά Μαξίμου, Άλκις Κούρκουλος
Άγγελος Μπούρας, Αιμίλιος Χειλάκης
Φραγκίσκη Μουστάκη, Τσιμάρας Τζανάτος, Γιάννα Παπαγεωργίου, Αθηνά Μαξίμου, Αιμίλιος Χειλάκης, Άλκις Κούρκουλος, Ράνια Οικονομίδου, Άγγελος Μπούρας
Ράνια Οικονομίδου, Άγγελος Μπούρας, Αλέξανδρος Βάρθης, Γιώργος Λιάντος με συντελεστές της παράστασης στην υπόκλιση.
Αθηνά Μαξίμου, Αιμίλιος Χειλάκης, Άλκις Κούρκουλος
Και το “κοσμικό” της βραδιάς..
Την παράσταση παρακολουθήσαμε μαζί με την Χριστίνα Πολίτη, τον Σωτήρη Πολύζο και το σκηνοθέτη Λάμπη Ζαρουτιάδη (φωτό κάτω)
Χριστίνα Πολίτη, Αιμίλιος Χειλάκης, Σωτήρης Πολύζος – εκτάκτως για την παράσταση από το Βόλο
Άλκις Κούρκουλος, Χρήστος Σιμαρδάνης -νέος πρωταγωνιστής στην Γκάμπυ που κάνει επανεκκίνηση στο Κιβωτός από τις 15 Φεβρουαρίου-, Χριστίνα Πολίτη
Αθηνά Μαξίμου, Λάμπης Ζαρουτιάδης, Αιμίλιος Χειλάκης
Άλκις Κούρκουλος, Τάσος Παπανδρέου, Χρυσάνθη Παπανδρέου, Γιώργος Καρτάλος, Αιμίλιος Χειλάκης
Ευγενία Δημητροπούλου, Άλκις Κούρκουλος
Γιάννα Παπαγεωργίου, Αλέξανδρος Βάρθης
Δημήτρης Μαύρος, Αιμίλιος Χειλάκης
Γιώργος Βάλαρης, Βάσω Αυγεροπούλου
Χρήστος Σιμαρδάνης, Αιμίλιος Χειλάκης
Βασίλης Νάτσιος, Γεράσιμος Σοφιανός
Δημήτρης Μαύρος, Γιάννα Παπαγεωργίου, Αλέξανδρος Βάρθης
Η Ευγενία Δημητροπούλου με τον αγαπημένο της Άμλετ
Ευγενία Δημητροπούλου, Αθηνά Μαξίμου, Αιμίλιος Χειλάκης, Άλκις Κούρκουλος
Ο Γιώργος Λιαντός είχε γενέθλια και οι συμπρωταγωνιστές του, τα γιόρτασαν με τούρτα έκπληξη.
Αντί για κεράκια, ο εορτάζων έσβησε αναπτήρες
Ταρτούφος ή Οι απατεώνες
Μετάφραση
Γιώργος Μπλάνας
Σκηνοθεσία – Διασκευή
Αιμίλιος Χειλάκης, Μανώλης Δούνιας
Σκηνικά – Κοστούμια
Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Επιμέλεια Κίνησης
Θεμιστοκλής Παυλής
Πρωτότυπη Μουσική – Ηχητικός Σχεδιασμός
Λάμπρος Πηγούνης
Σχεδιασμός Φωτισμών
Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός Σκηνοθετών
Δήμητρα Βαμβακάρη
Διεύθυνση Παραγωγής
Αναστασία Καβαλλάρη
Οργάνωση παραγωγής
Σωτήρης Μίχας
Προβολή / Επικοινωνία
BrainCo S.A.
Πρωταγωνιστούν
Αιμίλιος Χειλάκης
Άλκις Κούρκουλος
Ράνια Οικονομίδου
Αθηνά Μαξίμου
Άγγελος Μπούρας
Γιάννα Παπαγεωργίου
Αλέξανδρος Βάρθης
Γιώργος Λιάντος
Τσιμάρας Τζανάτος
Φραγκίσκη Μουστάκη
Παραστάσεις:
Τετάρτη 21:00
τιμή εισιτηρίου 18 ευρώ, 14 ευρώ (φοιτητικό), 10 ευρώ (ΑΜΕΑ, άνεργοι)
Πέμπτη 21:00
τιμή εισιτηρίου 18 ευρώ, 14 ευρώ (φοιτητικό), 10 ευρώ (ΑΜΕΑ, άνεργοι)
Παρασκευή 21:00
τιμή εισιτηρίου 14 ευρώ γενική είσοδος
Σάββατο : απογευματινή 18:00
τιμή εισιτηρίου 14 ευρώ γενική είσοδος
βραδυνή 21:00
τιμή εισιτηρίου 20 ευρώ, 14 ευρώ (φοιτητικό), 10 ευρώ (ΑΜΕΑ, άνεργοι)
Κυριακή 19:00
τιμή εισιτηρίου 20 ευρώ, 14 ευρώ (φοιτητικό), 10 ευρώ (ΑΜΕΑ, άνεργοι)
Προπώληση εισιτηρίων στα Ταμεία του Θεάτρου Κιβωτός και στο Viva.gr
Θέατρο Κιβωτός
Πειραιώς 115,
Γκάζι
Στάση μετρό Κεραμεικός
Τηλέφωνα Ταμείου: 210-3427426
Παραγωγή ΄΄ Κιβωτός Θεαμάτων΄΄
Σχόλια για αυτό το άρθρο