Τον είχα πρωτοδεί στο έργο I will survive και μου είχε κάνει εντύπωση η ευκολία που είχε στη σκηνή, η σκηνική του παρουσία και αυτό το ‘’κάτι’’ που είχε μέσα του- αυτό που πρέπει να έχει ο ηθοποιός- ψυχή… Έκτοτε, τα χρόνια πέρασαν και η εξέλιξη και η πρόοδος του υπερταλαντούχου, Αντίνοου Αλμπάνη, αναφανδόν ωρίμαζε και μεγάλωνε ολοένα και περισσότερο, μαζί με αυτά! Κάθε χρόνο του πρότειναν -ιδίως στο θέατρο- ρόλους με ουσία, ρόλους ρεπερτορίου, κάθε χρόνο ανέβαζε ραγδαία τον πήχη όλο και πιο ψηλά και κάθε χρόνο μας αποδείκνυε το αδιαμφισβήτητο ταλέντο του, συνεργαζόμενος με τους σημαντικότερους θιασάρχες και σκηνοθέτες. Ώσπου, ήρθε η κατάλληλη στιγμή και η συγκυρία και πήρε επάνω του, έναν πρωταγωνιστικό ρόλο, δύσκολο και δυνατό. Και καλά έκανε, γιατί έβγαλε ασπροπρόσωπους τους συντελεστές, απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και το κοινό τον λάτρεψε! Ο Βασίλης Ρίσβας του εμπιστεύτηκε το συγκλονιστικό ‘’Φινιστρίνι ‘’του- ένα μονόλογο που σπάει κόκαλα- και ο Πέτρος Φιλιππίδης αποφάσισε να τον σκηνοθετήσει. Το αποτέλεσμα άκρως καλλιτεχνικό και άξιο συγχαρητηρίων και πολλών μπράβο, τόσο στους συντελεστές όσο , ιδιαίτερα, στον Αντίνοο! Δίνει καθηλωτικό ρεσιτάλ ερμηνείας και δρέπει δάφνες! Γιατί με αυτόν το ρόλο βγάζει ψυχή, μπαίνει στο πετσί του ήρωα που υποδύεται, γίνεται ένα με αυτόν, δίνοντας όλο το είναι του! Του αξίζει να πάρει τα εύσημα και με το παραπάνω! Μπράβο Αντίνοε, ένας σπουδαίος ρολίστας γεννιέται για το αυριανό καλό θέατρο! Η παράσταση λόγω της μεγάλης επιτυχίας που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, επανέρχεται στο θέατρο ‘’Αυλαία’’ στις 18-19 Νοεμβρίου, ενώ συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της στο ‘’Από Μηχανής θέατρο’’ κάθε Δευτέρα και Τρίτη. Μην την χάσετε, σπεύσατε! Ο λαμπερός πρωταγωνιστής Αντίνοος Αλμπάνης από το Α έως το Ω!
Αυτοαπομόνωση: Το τελευταίο καταφύγιο κάθε σύγχρονου ανθρώπου. Η διαδικασία της αυτοπροστασίας. Η πιο επικίνδυνη ίσως επιλογή.
Βασίλης Ρίσβας: Ένας σύγχρονος ψυχαναλυτικός συγγραφέας που ακροβατεί ανάμεσα στην ανάλαφρη πλευρά της ζωής και στα οδυνηρά σκοτάδια της ψυχής.
Γάμος: Η ανάγκη των ανθρώπων να νιώθουν ασφαλείς.
Διαίσθηση: Αυτό που δεν μπορούν να δικαιολογήσουν οι αισθήσεις και η λογική.
Επικοινωνία (ανθρώπινη): Η ανταλλαγή σκέψεων, μηνυμάτων και συναισθημάτων που είναι απαραίτητη για να διαμορφώσει την ουσία της ζωής.
Ζηλοφθονία: Ο πόνος για την ευτυχία του άλλου.
Ηθοποιός: Αυτός που παίρνει την ποίηση και την κάνει μαγεία.
Θεός: Εκείνο που κουβαλάμε μέσα μας και μας βοηθάει να παρηγορηθούμε.
Ιδανικά: Οι εικόνες που ζωγραφίζονται στο μυαλό μας και μας κάνουν να τις αποζητούμε διαρκώς.
Κατάθλιψη: Η αδυναμία να ονειρευτείς, να χτίσεις το μέλλον.
Λιγοψυχώ: Αυτό που μας αποτρέπει από το να κυνηγάμε το άγνωστο. Που μας στερεί την ίδια τη ζωή.
Μηχανορραφία: Ο κανιβαλισμός. Ο πλέον άνανδρος τρόπος να κρύβουμε την προσωπική μας ανεπάρκεια.
Νευρώσεις: Οι διαταραχές εκείνες που οδηγούν τον άνθρωπο στην αρρώστια και τον κυριεύουν από άγχος.
Ξενοφοβία: Η αφελής αντίληψη πως είμαστε καλύτεροι από κάποιον άλλον που απλώς δεν φέρει τα δικά μας χαρακτηριστικά.
Ολιγαρκής: Το απόλυτο στάδιο ευτυχίας.
Πέτρος Φιλιππίδης: Μέντορας, φίλος, οικογένεια.
Ρόλοι: Τα κείμενα εκείνα που μας κάνουν ποιητές.
Σόλνες Αρχιμάστορας: Η μάχη του παλιού με το νέο. Η αποδοχή του σύγχρονου και η εμπιστοσύνη στο καινούργιο.
Το Φινιστρίνι:Το παράθυρο εκείνο που μας επιτρέπει να κοιτάμε τα αστέρια τις νύχτες.
Υπερέκθεση: Αυτό που όσο το πλησιάζεις καίει.
Φόβοι: Η ανημποριά, η μοναξιά και η αρρώστια.
Χωρισμός: Η βίαιη αποκοπή από τα όμορφα της ζωής.
Ψυχολόγος: Εκείνος που σου δείχνει το δρόμο, τον τρόπο και απαντάει στα γιατί.
Ωραία ζωή: Η ήρεμη, ψύχραιμη ζωή.
Μετά τις sold out παραστάσεις και στη Θεσσαλονίκη, το «Φινιστρίνι» του Βασίλη Ρίσβα, σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη με τον Αντίνοο Αλμπάνη, επιστρέφει στο θέατρο Αυλαία, στις 18 και 19 Νοεμβρίου.
Πρόκειται για έναν από τους δημοφιλέστερους μονολόγους της περασμένης θεατρικής σεζόν, που αγαπήθηκε από το κοινό και τους κριτικούς για την αφοπλιστική του αλήθεια και έδωσε στον Αντίνοο Αλμπάνη τη δυνατότητα να ερμηνεύσει έναν από τους δυνατότερους ρόλους της καριέρας του.
Το «Φινιστρίνι» είναι μια καταγραφή των νευρώσεων και της αυτοαπομόνωσης του σύγχρονου ανθρώπου. Είναι το παράθυρο που κλείνουμε και σφραγίζουμε για να μην βλέπουμε και να μην ακούμε τι γίνεται έξω απ’ το «κελί» μας, γιατί αδυνατούμε να διαχειριστούμε τους φόβους, τις ανασφάλειες, την κατάθλιψη και την ανικανότητά μας να επικοινωνήσουμε με τους άλλους.
Έτσι διαλέγουμε να αποσυρθούμε στο μικρό προσωπικό μας σύμπαν και να κατηγορούμε για την ανεπάρκεια μας οποιονδήποτε και οτιδήποτε άλλο εκτός απ’ τον πραγματικό υπεύθυνο, τον εαυτό μας.
Κι όταν επιτέλους έρχεται εκείνη η ευλογημένη στιγμή που αποφασίζουμε να ενεργοποιηθούμε, να ανοίξουμε το παράθυρο και να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας, συνειδητοποιούμε με πανικό ότι τίποτα εκεί έξω δεν είναι πια το ίδιο. Ο ήρωας του έργου εν τέλει κραυγάζει για βοήθεια. Το θέμα είναι, υπάρχει κάποιος να τον ακούσει; Κι αν τον ακούσει, θα βοηθήσει ή θα διπλοσφραγίσει και το δικό του παράθυρο;
Με χιούμορ, ενδοσκοπική διάθεση, αυτοσαρκασμό και απλότητα, ο ήρωας κάνει μια βουτιά απελευθέρωσης από το παρελθόν, προσπαθώντας να φτάσει και να ξεπεράσει το μέλλον.
Το Φινιστρίνι» συνεχίζει την πολύ πετυχημένη πορεία του για δεύτερη σεζόν στο «Από Μηχανής Θέατρο», στην Αθήνα.
Συντελεστές Παράστασης:
Κείμενο : Βασίλης Ρίσβας
Σκηνοθεσία: Πέτρος Φιλιππίδης
Σκηνικά κοστούμια: Δέσποινα Βολίδη
Μουσική επιμέλεια: Ιάκωβος Δρόσος
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Χάρης Χιώτης, Ζαχαρένια Φραγκιαδάκη
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Σχεδιασμός Γραφιστικών: Θωμάς Παπάζογλου
Παίζουν: Αντίνοος Αλμπάνης
Τιμές εισιτηρίων:
Κανονικό :15€
Φοιτητικό/Ανέργων/ ΑμέΑ /Άνω των 65: 12 €
Ατέλεια: 5€
Πληροφορίες
Θέατρο Αυλαία: Τσιμισκή 136 (πλατεία ΧΑΝΘ), τηλ.: 231 023 0013
Παραστάσεις: Δευτέρα 18 κα Τρίτη 19 Νοεμβρίου
Ώρα έναρξης: 21.00
Προπώληση εισιτηρίων: Στο ταμείο του θεάτρου Αυλαία και στη viva.gr.
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Έφη Τσαμπάζη
Σχόλια για αυτό το άρθρο