Αδιαμφισβήτητο ότι είναι ένας από τους σπουδαιότερους και λαμπρότερους καλλιτέχνες του θεάτρου. Με τεράστιο εκτόπισμα, κύρος, βεληνεκές, θεατρική στόφα, γκάμα, εκφραστικά μέσα, τεχνική, σκηνική άνεση, άρθρωση, υπέροχη φωνή καθαρή σαν κρύσταλλο και ταλέντο πολύ ταλέντο που περισσεύει. Ο πολυτάλαντος και χαρισματικός Γρηγόρης Βαλτινός -σκηνοθετεί εξίσου θαυμάσια- ανεβάζει παραστάσεις υψηλής αισθητικής -για την οποία ξεχωρίζει και στην προσωπική του ζωή- και στη μακρόχρονη μεστή και δημιουργική πορεία του έχει διανύσει και έχει ‘’κάψει’’ πολλά χιλιόμετρα επί σκηνής, όσο κανένας άλλος ηθοποιός. Γι’αυτό και έχει υποδυθεί τους σημαντικότερους ρόλους και έχει συνεργαστεί με άξιους σκηνοθέτες σε έργα του παγκοσμίου αλλά και ελληνικού ρεπερτορίου. Εφέτος, μαζί με την υπέροχη Κατερίνα Διδασκάλου ανεβάζουν στις 14 Οκτωβρίου στο θέατρο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ τη θεϊκή κωμωδία της Ανάτ Γκοβ ‘’Ω, Θεέ μου!’’, η οποία θα παίζεται για τρεις μήνες περίπου και στη συνέχεια θα καταλήξει σε θέατρο της Αθήνας, αφού πραγματοποιήσει μία μικρή περιοδεία σε πόλεις της Ελλάδας. Είναι μία συμπαραγωγή των δραστήριων Τέλη και Αλέξη Γισγάκη -μπράβο σε τέτοιες προσπάθειες- και της εταιρίας ΘΕΑ-ΜΑ. Χαρείτε τον από το Α ως το Ω σε μία συνέντευξη που θα συζητηθεί.
Ανάτ Γκοβ: ‘’Είναι μια σπουδαία συγγραφέας που την ανακάλυψα πρόσφατα χάρις στην Λίνα Ζαρκαδούλα, τον Δημήτρη Ψαρρά και την Κατερίνα Διδασκάλου. Αυτοί μου την πρότειναν και ενώ είχα άλλα σχέδια, άλλαξα ρότα, γιατί εντυπωσιάστηκα. Αν και δεν ζει πια, έγραψε ένα από τα ωραιότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας. Ανεπιφύλακτα το κατατάσσω στα κλασσικά.’’
Βλέμμα: ‘’Ένα βλέμμα είναι αυτό που μπορεί να σε σώσει ή να καταστρέψει. Υπάρχουν πολλών ειδών βλέμματα: το ευθύ, το λοξό, αυτό που κοιτάζει ανάποδα, αυτό που κοιτάζει ψηλά και αυτό που κοιτάζει βαθιά. Ένας άνθρωπος για να θεωρηθεί ολοκληρωμένος πρέπει να εξελίσσει όλα τα είδη, αν είναι δε καλλιτέχνης, είναι το κύριο όπλο του.’’
Γρηγόρης Βαλτινός: ‘’Νομίζω ότι αυτή είναι η πιο δύσκολη ερώτηση από όλες. Το σίγουρο με αυτόν τον άνθρωπο είναι ότι, ακόμη και αν δεν έκανε άλλη σωστή επιλογή στη ζωή του, το θέατρο και μόνο του έφτασε για να εξελιχθεί. Τον μόρφωσε και τον διαμόρφωσε. Όλα όσα έχασε στις προηγούμενες ζωές του, τα βρήκε σε αυτήν και το χρωστά στο θέατρο…’’
Διδασκαλία: ‘’Οφείλεις να μεταδόσεις αυτά που έμαθες για να τα πάρει ο μαθητής να τα πάει παρακάτω. Είναι η πιο σοβαρή δραστηριότητα του ανθρώπου γι ’αυτό πάντα δίνω μεγάλη σημασία στην παιδεία. Οφείλεις πριν το τέλος να βρεις χρόνο και να γίνεις δάσκαλος. Αν είσαι καλλιτέχνης, θα πρέπει να διδάσκει ακόμη και η ίδια η ζωή σου στην Τέχνη, οι επιλογές σου και το προϊόν που παραδίδεις στον αποδέκτη…’’
Ευτυχία: ‘’Πρέπει να την τοποθετήσεις σε μικρά πράγματα (άλλωστε εκεί βρίσκεται), γιατί αν την τοποθετήσεις σε μεγάλα και πολλά υλικά αγαθά, μονίμως θα είσαι δυστυχισμένος. Η ευτυχία έχει σχέση και με την εξυπνάδα.’’
Ζωή: ‘’Οφείλεις να την παραδώσεις καλύτερη…’’
Ηθοποιός: ‘’Για να τον πάρεις σοβαρά, πρέπει πρώτα να σε σεβαστεί αυτός. Και αν πραγματικά σε σέβεται θα φροντίζει να γίνεται κάθε χρόνο και καλύτερος, να κάνει σωστές επιλογές (δηλαδή ωφέλιμες) και να εξελίσσεται καθημερινά. Όλη αυτή η διαδικασία θέλει υπομονή γιατί τα πρώτα 20 χρόνια είναι δύσκολα.’’
Θαύματα: ‘’Τώρα με προκαλείς να απαντήσω σαν Θεός. Δεν ξέρω για φέτος, αν μπορώ να κάνω περισσότερα, σίγουρα, όμως, θα κάνω πολλά επάνω στη σκηνή με κυρίαρχα το γέλιο και τη συγκίνηση του θεατή.’’
Ιδεολόγος: ‘’Η ανθρώπινη απληστία και σκληρότητα του έχει φερθεί βάναυσα. Η μόνη, όμως, αληθινή επανάσταση είναι ο ρομαντισμός και αν πιστέψουμε ότι κάθε αληθινή επανάσταση στο τέλος βρίσκει το δρόμο της, ίσως οι ιδεολόγοι αυτού του κόσμου κάποια στιγμή δικαιωθούν…’’
Κωμωδία: ‘’Η σοβαρή πλευρά με την οποία βλέπει κάποιος τη ζωή. Το απαραίτητο λοξό βλέμμα…’’
Λίνα Ζαρκαδούλα: ‘’Με την Λίνα κάναμε εξαιρετική δουλειά κι αυτό θα φανεί επάνω στη σκηνή. Η παράσταση βγήκε μέσα από αυτοσχεδιασμούς. Ό,τι θα δείτε είναι προτάσεις όλων μας με μαέστρο την Λίνα. Ποτέ σκηνοθέτης δεν άφησε τους ηθοποιούς τόσο ελεύθερους.’’
Μέλλον: ‘’Θα σου έλεγα να απευθυνθείς στον κύριο Τσίπρα γ’αυτό…’’
Νιότη: ‘’Πολλοί πιστεύουν ότι κάποια στιγμή χάνεται. Είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι μπορείς να τη διατηρήσεις. Είναι στοιχείο της ευτυχίας…’’
Ξένοι σκηνοθέτες: ‘’Σίγουρα, σε ένα μεγάλο ποσοστό, πιο καταρτισμένοι από εμάς γιατί έχουν μεγαλύτερη παιδεία. Δεν με διακατέχει καμία ξενολατρεία, γιατί πολλά πράγματα θεωρώ ότι έχουν να κάνουν με το βαθύ ταλέντο, τη μεγάλη έμπνευση και το πάθος για την Τέχνη σου. Όλα αυτά, όμως, μπορεί να χαθούν χωρίς τη γνώση, γι’αυτό χρειάζεται κάθε μέρα να μαθαίνεις…’’
Ονειρικός: ‘’Δεν είναι άσχημο να ονειρεύεται κανείς, αρκεί να πατά στη γη και να παλεύει για τα όνειρά του. Το μόνο βέβαιο είναι, ότι αυτά δεν θα έλθουν μέσα από το φλιτζάνι του καφέ και την αστρολογία.’’
Πρωταγωνιστής: ‘’Βαριά λέξη, όπως κι όλα τα άλλα χρίσματα σε αυτή τη ζωή δεν πρέπει να το οικειοποιηθείς εσύ αλλά να σε επιλέξει αυτό.’’
Ρόλοι: ‘’Σελίδες από το βιβλίο της γνώσης που πρέπει να κατακτήσεις…’’
Σανίδι: ‘’Ε, τι περιμένεις να σου πω; Αγαπημένο υλικό. Δεν μου αρέσει όταν τρίζει και όταν είναι βρεμένο.’’
Τηλεοπτικές σειρές: ‘’Την τηλεόραση πάντα την αγαπούσα. Πιστεύω πολύ στη δύναμή της γι’αυτό και πολύ συχνά τη μαλώνω. Δυστυχώς τώρα, μαζί με τη χώρα έχει βουλιάξει κι αυτή σε πολύ θολά νερά.’’
Υστεροφημία: ‘’Δεν είναι κατ’ανάγκη κακό πράγμα, δεν εμπεριέχει κατ’ανάγκη ναρκισσισμό και εγωισμό. Ίσως, πρέπει μαζί με όλα τα καλά πράγματα που φροντίζουμε να αφήσουμε πίσω μας, να έχουμε μέσα στο μυαλό μας και το τι θα λένε για εμάς, όταν θα λείπουμε και δεν θα μπορούμε να υπερασπιστούμε τον εαυτό μας…’’
Φωνή: ‘’Ο άνθρωπος είναι ένα μουσικό όργανο, έχει νότες, χρώματα τα οποία επηρεάζουν το συναίσθημα. Για έναν καλλιτέχνη του θεάτρου η φωνή είναι το κυρίαρχο όπλο.’’
Χρόνος: ‘’Είναι άγριο πράγμα, κοιτάμε να συμφιλιωθούμε μαζί του…’’
Ψυχανάλυση: ‘’Την επιχειρώ φέτος. Όχι ως άνθρωπος αλλά σαν Θεός, δηλαδή σαν άνθρωπος.’’
Ω, Θεέ μου: ‘’Δεν περίμενα ποτέ ότι ένα έργο θα με εκφράζει στο απόλυτο! Όχι μόνο ως φιλοσοφία ζωής αλλά και ως σκηνική αισθητική, ως ωφελιμότητα, ως βάθος, και ως χιούμορ.’’
Σχόλια για αυτό το άρθρο