Οι αγαπημένες ελληνικές ταινίες που βλέπουμε και ξαναβλέπουμε φανατικά, έχουν η κάθε μία τη δική της παρασκηνιακή ιστορία. Κάποιες θρυλικές ταινίες από αυτές, είχαν στην αρχή άλλο τίτλο από αυτόν που τις καθιέρωσε. Aς δούμε μερικές. Η γυνή να φοβείται τον άνδρα (και όχι: η ΔΕ γυνή, όπως λανθασμένα αναφέρεται) παραγωγής 1965, με πρωταγωνιστές την Μάρω Κοντού και τον Γιώργο Κωνσταντίνου, ήταν η τελευταία ταινία του Γιώργου Τζαβέλλα, ο οποίος είχε επιλέξει αρχικά τον τίτλο Η αστεφάνωτη. Ο τίτλος άλλαξε επειδή την ίδια περίοδο, ο Νίκος Αβραμέας γύριζε ταινία με τον ίδιο τίτλο και πρωταγωνίστρια την Μάρθα Βούρτση
Η Παριζιάνα –Madame Pelagie de Paris, de combination, de κομπινεζόν, l’ escalier, toilette, very sex, ζαμανφού- του Γιάννη Δαλιανίδη και της Φίνος Φιλμ, παραγωγής 1969, ξεκίνησε ωε “Υπερ-θέαμα” με τίτλο Η Παριζιάνα από τα Τρίκαλα. Είχαν τυπωθεί και αφίσες για τη διαφήμιση της ταινίας, τελικά όμως τα …Τρίκαλα κόπηκαν και έμεινε μόνο η Παριζιάνα!
Το 1966 η Έλενα Ναθαναήλ και ο Σπύρος Φωκάς, στις μεγάλες τους ομορφιές και οι δύο, πρωταγωνιστούν στην ταινία του Στέλιου Ζωγραφάκη Έρωτας στην καφτή άμμο, με τολμηρές ερωτικές σκηνές για την εποχή. Ο τίτλος αργότερα άλλαξε, έγινε Ο δραπέτης και αυτός επικράτησε μέχρι και σήμερα.
Το 1970 η Αλίκη Βουγιουκλάκη συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Νίκο Φώσκολο, στην ταινία που θα γίνει η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία με ρεκόρ εισητηρίων. Η Φίνος Φιλμ φέρνει κοντά πρωταγωνίστρια και σκηνοθέτη για την Υπολοχαγό Ναυσικά, όπως είναι ο αρχικός τίτλος της ταινίας. Η Αλίκη όμως προετίνει η Ναυσικά να γίνει Νατάσα και τα υπόλοιπα είναι κινηματογραφική ιστορία
Το 1961, ο Αλέκος Σακελλάριος θα ντύσει ναυτάκι την Αλίκη Βουγιουκλάκη και θα τη στείλει στο ναυτικό. Στην αρχή με το όνομα Λίζα, μετά Καίτη και τελικά θα επικρατήσει -ευτυχώς- Η Αλίκη στο ναυτικό.
Με παίρνετε μαζί σας παρακαλώ; έλεγε η Τζένη Καρέζη στην ομώνυμη ταινία του Αλέκου Σακελλάριου, το 1962, που τελικά άλλαξε τίτλο και έγινε Η νύφη το’ σκασε.
Η κυρά Λένη πασχίζει να μεγαλώσει τα παιδιά της το 1963. Πάνω στο στόρι της ταινίας, γυρίζεται Η κυρά Λένη και τα παιδιά της με την Ελένη Ζαφειρίου, ένα αξιοπρεπές μελό, που θα αλλάξει τελικά τίτλο. Μετά τη μεγάλη επιτυχία που είχε ο Κατήφορος, με θέμα τη νεολαία της εποχής, όσες ταινίες είχαν να κάνουν με νιάτα, έμπαιναν και στον τίτλο. Έτσι, η κυρά Λένη και τα παιδιά της με θέμα τις περιπέτειες μιας μάνας με ανήσυχα παιδιά, αλλάζει σε Ανήσυχα Νιάτα.
Ρομβία, φτώχεια κι όνειρα. Σας θυμίζει τίποτα αυτός ο τίτλος; Τίποτα φυσικά, αφού άλλαξε σε Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο και έτσι έκανε πάταγο η ταινία του Αλέκου Σακελλάριου το 1955
Το 1964, η Τζένη Καρέζη γίνεται Η Λόλα της Τρούμπας σε σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου. Η Τρούμπα κλείνει, φεύγει κι από τον τίτλο και μένει τελικά μόνο η Λόλα
Σχόλια για αυτό το άρθρο