Η προσωπική της στάση ζωής και συμπεριφορά συνθέτουν και το αντίστοιχα ανάλογο επαγγελματικό της προφίλ. Γιατί, όσο αξιοπρεπής, σεμνή, χαμηλών τόνων και ευγενική είναι η Μαρία Τσιμά ως προσωπικότητα τόσο πολυτάλαντη, πολυδιάστατη και άκρως δημιουργική είναι ως καλλιτέχνις! Με την ιδιότητα της Αναπληρώτριας Καλλιτεχνικής Διευθύντριας του ΚΘΒΕ εργάζεται «αθόρυβα» αλλά άοκνα και δραστήρια στο πλευρό του καλλιτεχνικού διευθυντή του Γιάννη Αναστασάκη, με αποτέλεσμα, εφέτος ειδικά, όλες οι αίθουσες των θεάτρων να γεμίζουν ασφυκτικά. Από την πλευρά της ηθοποιού δεν θα την ξεχάσω ποτέ για την ερμηνεία της στο έργο της Ινές Κανιατί «Η τρελοβγενιώ», από τη συγγραφική συγκλονίστηκα με το έργο της «Ίσια δικαιώματα» που παίχτηκε στο Vault,ενώ κυκλοφορεί το νέο της βιβλίο με τίτλο «Το λιθόστρατο» από τις εκδόσεις Στερέωμα. Η χαρισματική Μαρία Τσιμά ετοιμάζεται να πρωταγωνιστήσει στο ιδιαίτερα ενδιαφέρον έργο της Λοτ Φέϊκεμανς που ανεβαίνει σε πανελλήνια πρώτη στις 21 Απριλίου στο Φουαγιέ της Ε.Μ.Σ σε σκηνοθεσία του άξιου Γιάννη Μόσχου. Γνωρίστε την ενδελεχώς από το Α ως το Ω στην τρυφερή αλλά με ουσία συνέντευξη της!
Αγένεια: Κάθε μέρα εκπλήσσομαι και πιο πολύ.
Βαναυσότητα: Το ζήτημα είναι να μην ανταποδίδεις.
Γενναίος: Αυτός που δεν λογαριάζει το κόστος.
Δημιουργία: Να μην ησυχάζεις. Να καίγεσαι να μιλήσεις. Με το μολύβι, με τις νότες, με το χρωστήρα, με το καλέμι, με τα χέρια. Με το νου και την καρδιά.
Ελπίδα: Οι νέοι άνθρωποι.
Ζωή: Να ξυπνάς και να λες ευχαριστώ. Τίποτα δεν είναι αυτονόητο. Δεν έχουμε συμβόλαιο μακροημέρευσης. Δώρο για όσο κρατήσει.
Ηθοποιός: Αυτός που μετατρέπει την ψευδαίσθηση σε αλήθεια.
Θέατρο: Η αφήγηση μιας ιστορίας που δεν υπακούει σε κανόνες και στερεότυπα. Παρόλα αυτά, απαιτεί πειθαρχία και αφοσίωση. Η διαδικασία της πραγμάτωσης είναι χειρουργική.
Ισότητα: Δεν υπάρχει. Αλλά οι άνθρωποι ανά τους αιώνες παλεύουν γι’ αυτό το αίτημα .Έχουν γίνει κάποια βήματα αν σκεφτούμε την ιστορία
Κ.Θ.Β.Ε: Ένα θέατρο ανοιχτό, τολμηρό, δραστήριο. Με καλό ρεπερτόριο και παραστάσεις. Με αξιόλογο δυναμικό. Με στόχο τις συνεργασίες και τη δημιουργία ενός ιστού μέσα στην πόλη και στη Β. Ελλάδα.
Λαοφιλής: Μεγάλη απάτη. Γιατί να αρέσεις σε όλους;
Μαρία Τσιμά: Ένα από τα τρία παιδιά του Κωνσταντή και της Κυριακούλας.
Νεοελληνικό έργο: Αγαπώ τον Δ.Κεχαΐδη, την Λ. Αναγνωστάκη, τον Γ. Διαλεγμένο, τον Μ. Ποντίκα , τον Γ. Μαυριτσάκη, τον Β. Χατζηγιαννίδη. Ένα έργο; «Σε φιλώ στη μούρη» του Διαλεγμένου.
Ξένο ρεπερτόριο: Το κλασικό ρεπερτόριο αλλά και σύγχρονες φωνές όπως η Σάρα Κέϊν , ο Μάρτιν Μακ Ντόνα και άλλοι.
Όραμα: Να είμαι ανήσυχη όσο ζω.
Παρόν: Τρέχει τόσο γρήγορα που δεν το προλαβαίνω.
Ρόλοι: Δεν έχουν σημασία. Προτιμώ τις συνεργασίες με ανθρώπους που θαυμάζω.
Στόχοι: Δεν έχω plan b. Μόνο να είμαι υγιής για να μπορώ να κάνω αυτά που ονειρεύομαι. Και να έχω λίγο περισσότερο χρόνο για τους ανθρώπους που αγαπώ.
Το δηλητήριο: Έρχεται την Άνοιξη. Μια εξαιρετική συνεργασία με τον Γιάννη Μόσχο και τον Ταξιάρχη Χάνο. Ένα σημαντικό κείμενο της Oλλανδέζας Lot Vekemans για πρώτη φορά στη χώρα μας. Πως μπορεί ένα ζευγάρι να διαχειριστεί το θάνατο του παιδιού τους; Τι προκαλεί το πένθος;
Υποταγή: Δεν μου αρέσει. Αλλά έχω σκύψει το κεφάλι στο σπίτι, στο σχολείο, στη δουλειά, στον έρωτα. Μεγαλώνοντας αντιστέκομαι περισσότερο.
Φως: Ξημέρωμα σε μια μικρή παραλία της Κεφαλονιάς: τα Χοργοτά.
Χορός τραγωδίας: Το μεγάλο ερωτηματικό. Λίγες φορές κατανόησα τη λειτουργία του: Στην «Ορέστεια» του Peter Stein, στην «Ηλέκτρα» του Κώστα Τσιάνου και στους «Επτά επί Θήβας» του Τσέζαρις Γκραουζίνις.
Ψυχικός καταναγκασμός: Η ρουτίνα.
Ωραίο φινάλε: Το ήσυχο. Να έχεις φυτέψει ένα δέντρο για ξεκουραστεί κάτω απ’ τον ίσκιο του ο επόμενος οδοιπόρος.
Σχόλια για αυτό το άρθρο