Αν δεν το γνώριζα τόσο καλά χρόνια τώρα, δεν θα μπορούσα να τον ξεχωρίσω και να τον αναγνωρίσω ως Νομάρχη στη hit σειρά του ΑΝΤ1 ”΄Αγριες μέλισσες”. Και αυτό, γιατί ο άκρως δημιουργικός και εμπνευσμένος σκηνοθέτης Κώστας Φιλίππογλου, έχει μεταμορφωθεί σαν τον χαμαιλέοντα, τόσο τέλεια, με τέτοια πειστικότητα, τέτοια ταύτιση με το ρόλο του, από πλευράς εξωτερικής εμφάνισης, αλλά, προ πάντων, εσωτερικής ψυχοσύνθεσης, που θαρρείς και αντικρίζεις έναν αληθοφανή χαρακτήρα της επάρατης επταετίας που ευτυχώς πέρασε ανεπιστρεπτί. Τον χαρισματικό, ιδιαίτερα ευγενικό και προσηνή, Κώστα Φιλίππογλου, τον έχω κατατάξει, αναντίρρητα, ανάμεσα στους 10 καλύτερους σκηνοθέτες που διαθέτει το θέατρο, αλλά η υποκριτική του δεξιότητα, ενσαρκώνοντας τον Νομάρχη- δεν γνώριζα μάλιστα ότι έχει σπουδάσει και ηθοποιός- με άφησε ενεό και άλαλο. Και πρόκειται να τον συμπεριλάβω και στους καλύτερους ηθοποιούς! Έχει μπει τόσο στο πετσί του ρόλου, έχει γίνει έναν με αυτόν, μεταμορφώθηκε ψυχή τε και σώματι με τέτοια ακρίβεια και ευστοχία, που ας μου επιτραπεί να ομολογήσω, ότι κλέβει τις εντυπώσεις χωρίς να αποδομώ το υπόλοιπο cast… Πώς μπόρεσε να το επιτύχει όλο αυτό; Κατ’ αρχάς, ξεκίνησε τις θεατρικές του σπουδές στην Αθήνα και συνέχισε την εκπαίδευσή του με ηθοποιούς δασκάλους από την Ομάδα του Πίτερ Μπρουκ, της Αριάν Μνουσκίν και του Theatre de Complicite ,με το οποίο έχει δημιουργήσει τη δική του ομάδα και ανεβάζει παραστάσεις μέχρι σήμερα… Με τόσες περγαμηνές, είναι επόμενο να διδάσκει θέατρο σε πανεπιστήμια , να κάνει σεμινάρια, να είναι ο πιο κατάλληλος και εξειδικευμένος στο να δίνει διαλέξεις σε Ελλάδα και εξωτερικό και να μεταλαμπαδεύει τις τεράστιες και εμβριθείς γνώσεις που έχει αποκτήσει. Το όνομα του είναι συνυφασμένο με την τεχνική του σωματικού θεάτρου και είναι ένας από τους πρωτοπόρους σκηνοθέτες που την χρησιμοποίησε στα έργα του! Όλες οι παραστάσεις που ανέβασε είναι διαμάντια! Μπράβο, Κώστα, χίλια μπράβο, τέτοιους σκηνοθέτες, έχει ανάγκη το θέατρό μας για να εξελίσσεται, αλλά και ηθοποιούς που να αφήνουν δυνατό αποτύπωμα με την ερμηνεία τους. Τη χειμερινή σεζόν σκηνοθέτησε για το θέατρο ”Αθηνά”, το διαχρονικό έργο της σπουδαίας Γιασμίνα Ρεζά ” Ο θεός της σφαγής”, ενώ συνεχίζει ακάθεκτος τις θριαμβευτικές του εμφανίσεις του στις’ ‘ Άγριες μέλισσες” του ΑΝΤ1 σε σκηνοθεσία του άξιου Λευτέρη Χαρίτου. Ο σκηνοθέτης με όραμα και ποιότητα, ο οποίος δεν καταστρέφει τα έργα με άσκοπες μοντερνιές, Κώστας Φιλίππογλου από το Α ως το Ω!.
Άγριες Μέλισσες (ρόλος-σίριαλ): Οι «Άγριες μέλισσες» είναι η σειρά που επανέφερε τη μυθοπλασία στην ελληνική τηλεόραση. Και αυτό οφείλεται κατ’ αρχάς στους σεναριογράφους της και στον σκηνοθέτη. Προσωπικά περνάω εκπληκτικά στα γυρίσματα. Και, επειδή, ο ρόλος μου, ο Νομάρχης Λάρισας, αυτός ο μωροφιλόδοξος, αριβίστας, επίμονος, ημιμαθής, απατεωνίσκος και συμπαθής μέσα στην ανοησία του χαρακτήρας δεν είναι από τους βασικούς, έχω την πολυτέλεια του χρόνου. Μπορώ να πηγαίνω σίγουρος και μελετημένος στο γύρισμα.
Βιαιοπραγία: Πατριαρχία, γυναικοκτονία, τσαμπουκάς, bullying, πόλεμος, καταστολή και πόσα άλλα, η βιαιοπραγία είναι μία από τις πιο αποκρουστικές συμπεριφορές του ανθρώπινου είδους..
Γενική δοκιμή: Ένα βήμα πριν… τον όλεθρο; Την επιτυχία; Το έτσι κι έτσι; Θα δείξει.
Διορατικότητα: Χαρακτηριστικό γνώρισμα και προτέρημα ελάχιστων ανθρώπων.
Έμπνευση: Χρειάζεται να δουλέψεις πολύ για να είναι εκεί, όταν την χρειαστείς.
Ζωή: Δεν ξέρω ακόμη τι να πω. Δεν την έχω ολοκληρώσει. Υπόσχομαι να σας απαντήσω λίγο πριν το φινάλε…
Ηθοποιία: Ένα από τα πιο όμορφα και διασκεδαστικά επαγγέλματα του κόσμου, όταν όλα γίνονται σωστά!
Θέατρο (σωματικό): Απόλαυση, χαρά, δημιουργία.
Ιατρικό εμβόλιο κορωνοϊού: Το δώρο της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας στην ανώριμη ανθρωπότητα. Και η αντιμετώπιση της ασθένειας, με τα όποια λάθη, η μεγάλη απόδειξη ότι κάποια στιγμή σε ένα απώτερο μέλλον οι άνθρωποι μπορεί να αποφασίζουμε ενωμένοι.
Καλοσύνη: Ένα ανθρώπινο χαρακτηριστικό, δυστυχώς όχι κυρίαρχο στην ανθρώπινη φύση…
Λευτέρης Χαρίτος: Ένας άνθρωπος αφοσιωμένος στην τέχνη του, με επαγγελματική σύνεση και πολύ ταλέντο.
Μεταμοντέρνο θέατρο: Η απόδειξη ότι οι καλλιτέχνες δεν επαναπαύονται, αλλά μοχθούν και πονούν για την Τέχνη τους, προσπαθώντας να βρουν νέους τρόπους έκφρασης. Τα όποια «λάθη» ή «υπερβολές» θα πρέπει να συγχωρούνται. Διότι, κάποιες φορές ,το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα είναι αποκαλυπτικό.
Νέα γενιά ηθοποιών: Οι περισσότεροι νέοι ηθοποιοί είναι υπέροχοι, κατά κανόνα καλύτερα σπουδαγμένοι και εκπαιδευμένοι από τους παλαιότερους. Χρειάζεται πολλή δουλειά, αγάπη για το θέατρο, πείσμα, επιμονή, υπομονή και λίγη τύχη για να συνεχίσουν…
Ξένο ή ελληνικό ρεπερτόριο: Και τα δύο. Παγκόσμιο!
Ο Θεός της σφαγής: Ένα υπέροχο διασκεδαστικό και αποκαλυπτικό για την ανθρωπότητα έργο της Γιασμίνα Ρεζά. Αυτό το καταπληκτικό έργο που από σοβαρή συζήτηση, εξελίσσεται σε σπουδαία φάρσα, έχω την τιμή και τη χαρά να σκηνοθετώ φέτος στην Αθήνα, στο θέατρο «Αθηνά» με εξαίρετους συναδέλφους και συνεργάτες. Κατά τα άλλα ”Ο θεός της σφαγής” είναι τα πρωτόγονα ένστικτα, η επιβολή του δίκαιου του ισχυρού, η απληστία, όλα αυτά τα νοσηρά προτερήματα – ελαττώματα της ανθρωπότητας, που την έφεραν μέχρι εδώ, αλλά αν δεν τα αποβάλει θα αυτοκαταστραφεί…
Πειστικότητα: Το ζητούμενο στην τέχνη. Είτε είναι αναπαραστατική είτε αφαιρετική.
Γιασμίνα Ρεζά: Μία συγγραφέας που έχει μεγάλη γνώση του ρυθμού, μία καλλιτέχνις που ξέρει να λέει ιστορίες.
Σκηνοθεσία: Η πιο δημιουργική δραστηριότητα ενός καλλιτέχνη που ασχολείται με τις παραστατικές τέχνες. Έχεις την απόλυτη ευθύνη για το ρυθμό την αισθητική και την άποψη του τελικού αποτελέσματος.
Τυρβάζω: Παρ’ ότι συνήθως το μόνο που με απασχολεί είναι το θέατρο αυτή την περίοδο περί άλλα τυρβάζω και συνευρίσκομαι με άγριες μέλισσες…
Υγεία: Το πιο σημαντικό αγαθό, εντέλει! Κάποτε, μικρός είχα έναν θείο που χρησιμοποιούσε το λογοπαίγνιο, «ας είχα την υγειά μου κι ας πέθαινα μετά». Μετά από χρόνια κατάλαβα ότι το εννοούσε, υποφέροντας από ανίατη ασθένεια. Το μόνο που ήθελε, ήταν να πεθάνει υγιής.
Φειδωλός: Παρέχει κάτι σε μικρές ποσότητες, με φειδώ, με μέτρο και περίσκεψη. Μακάρι να ήμασταν όλοι… Τουλάχιστον αυτοί που μας διοικούν. Οι περισσότεροι από τους κατέχοντες εξουσία δεν είναι καθόλου φειδωλοί. Είναι συνήθως υπερφίαλοι και ψεύτες.
Ψυχολογία: Ψυχολογία – ψυχοθεραπεία – ψυχανάλυση. Αν ποτέ η ανθρωπότητα εκπολιτιστεί, θα γίνουν το απαραίτητο βοήθημα για να βαδίζουμε αρμονικά και υγιείς στη ζωή…
Ωραία παράσταση: Βάλσαμο στην ψυχή. Σας προτείνω μία. Να πάτε να δείτε, όσοι βρίσκεστε στην Αθήνα μέχρι τον Ιανουάριο του 2022, στο θέατρο Φάουστ την παράσταση «Το Μαράκι έκλασε», από την ομάδα “Seven sisters” σε κείμενα Λένας Κιτσοπούλου και σκηνοθεσία Γιώτας Σερεμέτη.
Σχόλια για αυτό το άρθρο