Ανήκει στο πρωταγωνιστικό δυναμικό του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και όχι άδικα! Δούλεψε πολύ για να κατακτήσει με το σπαθί της αυτή τη θέση σε υπέρμετρο βαθμό και με πολύ ζήλο! Παρότι διαθέτει πληθωρικό ταλέντο και μπορεί να παίξει με άνεση και ευκολία όλα τα θεατρικά είδη, η πολυτάλαντη και χαρισματική, Εύη Σαρμή, δεν επαναπαύτηκε ποτέ σε αυτό. Δεν σταμάτησε να εξελίσσει στο μέγιστο βαθμό τη δεινότητα της αυτή, κάνοντας έτσι να την εμπιστευτούν σπουδαίοι σκηνοθέτες και να της δώσουν σημαντικούς ρόλους από το παγκόσμιο ρεπερτόριο, παραμένοντας μέχρι σήμερα σεμνό και καλό παιδί, χωρίς έπαρση. Είναι χαρακτήρας ντόμπρος, αυθόρμητος, χαρούμενος και με μεγάλη αίσθηση του χιούμορ. Παράλληλα με το υποκριτικό της εύρος, ασχολήθηκε και με τη σκηνοθεσία, όπου και εκεί τα πηγαίνει έξοχα! Τελευταία της δουλειά, η νέα παραγωγή της Παιδικής Σκηνής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος που ανέβηκε στο Βασιλικό Θέατρο με τίτλο ‘’Fake Newsical. Παρ@μυθομπερδέματα!’’ , σε κείμενο Στάθη Παχίδη – Σταυρούλας Παγώνα , η οποία σκίζει! Χίλια μπράβο Εύη Σαρμή για την προσφορά σου στον πολιτιστικό τομέα. Η υπερταλαντούχα με φως δημιουργικό, Εύη Σαρμή από το Α ως το Ω.
Αθωότητα: Καλοκαίρι στον Άγιο Παύλο, Μπιζανίου με Ηπείρου, στα Κάστρα. Παιχνίδι στο δρόμο από τις 10 το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι και από τις 6 το απόγευμα μέχρι τις 12 το βράδυ. Σφύριγμα του μπαμπά από το μπαλκόνι. Επιστροφή και ύπνος. Την επόμενη μέρα και κάθε μέρα το ίδιο, μέχρι που μεγαλώσαμε μια μέρα…
Βιώματα παιδικής ηλικίας: Αρκετά ράμματα (ανήσυχο παιδί), παραμύθια στο μαγαζί στα πόδια της μαμάς μπας και κοιμηθώ κάνα μισάωρο το μεσημέρι (τα καλύτερα παραμύθια όλου του κόσμου), κυνηγητό μπας και φάω καμία μπουκιά (δεν τα κατάφερναν), εκδρομές με το φορτηγάκι του μπαμπά (το καλύτερο φορτηγάκι όλου του κόσμου, μας χωρούσε όλους), άγχος με το σχολείο ( ακόμα βλέπω εφιάλτες).
Γέλιο: Δύσκολα βγαίνει αβίαστο πια. Δυνατό σπάνια, μόνο με κολλητούς.
Διαπαιδαγώγηση: Μουσική.
Ευθύτητα: Κάποιες φορές την πλήρωσα και την πληρώνω, αλλά…
Ζήλος: Η δουλειά μου… ο κόσμος μου!
Ηθοποιία ή σκηνοθεσία: Η αγάπη και η καψούρα.
Θέατρο για παιδιά: Καλό θέατρο για όλες τις ηλικίες. Δεν το διαχωρίζω.
Ιδιωτικό θέατρο: Δύσκολο στην Ελλάδα. Ρισπέκτ στους συναδέλφους.
Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος: Κομμάτι από τη ζωή μου!
Λόγια: Σιχαίνομαι τα ψεύτικα.
Μουσική + Θέατρο: Love For Ever!
Νέο αυριανό κοινό: Στο Βασιλικό θέατρο καθημερινά στις 10.30 και κάθε Κυριακή στις 11:00.
Ξενομανία: Ευτυχώς όλο και λιγότερη. Προτιμώ την πολυπολιτισμικότητα.
Όνειρα: Γίνονται πραγματικότητα.
Παραμύθια: Δεν είναι αλήθεια αλλά ποτέ δεν λένε ψέματα..
Ρόλοι (προτιμήσεις): Ποτέ δεν είχα.
Στάθης Παχίδης: Έρως!
Τραγούδια: Κομμάτι της δουλειάς.
Fake Newsical Παρ@μυθομπερδέματα: Περήφανη!
Χαρά: Μικρές πολλές. Πάει, όμως, μαζί με τις αδερφές της, τη στεναχώρια, την πίεση, τη δυσκολία, την αγωνία… Είναι αρκετούτσικες οι άτιμες. Παράξενη οικογένεια…
Ψυχισμός: Ψυχοθεραπεία μια στις 15 και είναι όλα μια χαρά. ‘Εχω κάρτα, αν χρειαστεί κανείς…
Ωραία παράσταση: Ωραία ομάδα!
Η νέα ευφάνταστη παραγωγή της Παιδικής Σκηνής του ΚΘΒΕ «Fake Newsical. Παρ@μυθομπερδέματα!» παρουσιάζεται στο Βασιλικό Θέατρο, σε κείμενο Στάθη Παχίδη – Σταυρούλας Παγώνα και σε σκηνοθεσία Εύης Σαρμή. Μα τι συμβαίνει στο Βασίλειο των Παραμυθο-ηρώων; Φήμες και διαδόσεις κυκλοφορούν ασύστολα και κλονίζουν την εικόνα των Ηρώων των Παραμυθιών που όλοι αγαπάμε!
Αλήθεια ή ψέματα πως ο κακός Λύκος έχει γίνει Vegan;
Αλήθεια ή ψέματα ότι το Τέρας προσέλαβε imagemakers για να τον κάνουν… Πεντάμορφο;
Αλήθεια ή ψέματα πως ο Ηρακλής είχε και 13ο άθλο που δεν κατάφερε να ολοκληρώσει;
Αλήθεια ή ψέματα πως η Σταχτοπούτα έβαλε βαμβάκι στο γοβάκι για να της εφαρμόζει τέλεια;
Αλήθεια ή ψέματα πως η Ωραία Κοιμωμένη φίλησε βάτραχο βατραχοτροφείου;
Αλήθεια ή ψέματα ότι οι Πρίγκιπες έχουν εξαφανιστεί από όλα τα παραμύθια;
Το Σωματείο των Γιαγιάδων, οι ισχυροί θεματοφύλακες των παραμυθιών, αποφασίζει να δράσει και καλεί το αρχιλαγωνικό… τον Ντετέκτιβ Ρεβιθούλη που με τη βοήθεια της Τεχνολογίας και της… μαμάς του καλείται να λύσει το μυστήριο της διάδοσης των Fakenews!
Με συνεχείς ανατροπές, γέλιο, μουσικές, τραγούδια και αναπάντεχα παραμυθομπερδέματα… ξετυλίγεται μια ξεκαρδιστική ιστορία μυστηρίου – μέχρι και GPS έχουμε για να μη χαθούμε. Ως video-guest εμφανίζονται ο youtuber… Panos Dent και η τραγουδίστρια και ηθοποιός Ρούλα Μανισάνου ως Νονά της Σταχτοπούτας!
Μα να εξαφανιστούν όλοι οι Πρίγκηπες;;;
Σημείωμα συγγραφέα
Γιατί Fake News-ical;
Γιατί, εκεί που έπινα δροσερό καφεδάκι κάτω από τη σκιά της ομπρέλας στο αιώνιο χαλκιδικιώτικο καλοκαίρι, άκουγα την εντεκάχρονη της διπλανής ξαπλώστρας, που μανιωδώς από ώρα σκρολάριζε στο κινητό, να ρωτά τη μαμά της επανειλημμένα: «Μαμά, είναι αλήθεια ότι… κτλ κτλ»;
Αυτό ήταν το έναυσμα, η αρχή. Ο όγκος της ανεξέλεγκτης πληροφορίας που μας σαρώνει καθημερινά, πέρα από όλα τα άλλα, διαπίστωσα στη συνέχεια με ανησυχία πως μεγαλώνει πολύ πιο γρήγορα τα παιδιά. Τα ηλικιακά όρια αναφοράς που γνωρίζαμε δεν υπάρχουν πια. Το «πιο γρήγορα» το έμαθα, το «καλύτερα» είναι στην προσωπική ευθύνη της καθεμιάς και του καθενός μας.
Γιατί Παραμυθομπερδέματα;
Γιατί το πλάγιο βλέμμα της σάτιρας, αυτό το υπέρτατο εργαλείο κοινωνικής στόχευσης με υπαινιγμό και χιούμορ, είναι και αντιληπτό και αποδεκτό από τα παιδιά αλλά και –σε αντίθεση με την «μπαλαφάρα του διαδικτύου»– λείπει από την καθημερινότητά τους.
Μακριά από μας κάθε μορφή διδακτισμού και υψωμένου δακτύλου. Μέσω της παραβολής και της παρωδίας, το επιθυμητό είναι η χαρά, το γέλιο, οι μουσικές αλλά και η σατιρική στόχευση. Δεν μπορείς να παίξεις στα ίσα τα fake news, αλλά τουλάχιστον μπορείς να δώσεις έναυσμα εγρήγορσης ακόμη και στις μικρές ηλικίες και σ’ αυτό πολύτιμη ήταν η συμβολή της Σχολής Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ, που κατέθεσαν εδώ τα εργαλεία της επιστήμης.
Το τελικό κρας τεστ στη συγγραφή του έργου μας, οφείλω να δηλώσω πως ήταν ο Μέγας Χορηγός του, ο εννιάχρονος γιος της συν-συγγραφέως μου Σταυρούλας Παγώνα, που μας άντεχε, όταν του τσεκάραμε τα ευρήματα και τα αστεία μας κάθε τόσο.
Γιατί με το ΚΘΒΕ;
Γιατί καταρχήν κάθε ενήλικας Βορειοελλαδίτης και Βορειοελλαδίτισσα (και όχι μόνον) πολλά οφείλει για το θεατρικό του «ξεστράβωμα» σ’ αυτόν τον οργανισμό. Μια κίνηση ευγνωμοσύνης όλες και όλοι τού την οφείλουμε. Αυτό το κάστρο της πόλης και βαστά και εξακολουθεί, παρ’ όλες τις δυσκολίες των καιρών, να προτείνει, να αναλαμβάνει, να πειραματίζεται, να αφουγκράζεται το καινούριο αλλά και να ανοίγεται στο αύριο.
Εύχομαι να χαρείτε κι εσείς όσο εμείς –η Σταυρούλα, η σκηνοθέτρια Εύη Σαρμή, οι σπουδαίοι ηθοποιοί και συντελεστές μας κι εγώ– όταν το φτιάχναμε.
Στάθης Παχίδης
Σημείωμα συγγραφέα
«Αν θέλετε το παιδί σας να γίνει έξυπνο,
διαβάστε του παραμύθια.
Αν θέλετε να γίνει πιο έξυπνο,
διαβάστε του περισσότερα παραμύθια.»
Albert Einstein
Κάθε εποχή έχει τους δικούς της δράκους… Σήμερα, κάθε φορά που ανοίγουμε την οθόνη μας, βρισκόμαστε μπροστά σε χίλιες δυο πληροφορίες –χρήσιμες κι άχρηστες, αληθινές και ψευδείς– ωστόσο, μικροί και μεγάλοι, αδυνατούμε να ανταπεξέλθουμε σε όλον αυτό τον καταιγισμό. Η υπερπληροφόρηση, όμως, δεν συνιστά γνώση. Η γνώση απαιτεί κατάδυση στα βαθιά. Η πρώτη οδηγεί στη σύγχυση, η γνώση οδηγεί στη φώτιση.
Πώς μπορούμε λοιπόν να βρούμε τον δρόμο μας στο δύσβατο δάσος της ψηφιακής πραγματικότητας; Τι μπορούν να μας διδάξουν τα απλά, ταπεινά παραμύθια με τα οποία μεγαλώσαμε γενιές και γενιές, για την καινούρια αχαρτογράφητη εποχή που διανύουμε; Υπάρχουν παραμύθια που ταξίδεψαν από στόμα σε στόμα για εκατοντάδες χρόνια μέχρι το σήμερα, για να μας μεταφέρουν τη σοφία τους – μια σοφία κρυστάλλινη και δροσερή, σαν το γάργαρο νερό, που στις μέρες μας μοιάζει δυσεύρετη! Τα παραμύθια, φορείς μνήμης του συλλογικού ασυνείδητου, έχουν πολλά να μας διδάξουν, αν φυσικά κάνουμε λίγη… ησυχία για να τα ακούσουμε.
Η κριτική σκέψη, το θάρρος που απαιτείται για την αναζήτηση της αλήθειας, η αγάπη για δικαιοσύνη, η καλοσύνη, η ευγένεια και η ευστροφία, είναι αρετές κάθε ήρωα που στο τέλος καταφέρνει να σκοτώσει τον δράκο και να παντρευτεί τη βασιλοπούλα…
Πώς μπορούν αυτές οι αξίες να κρατηθούν ζωντανές, από μικρούς και μεγάλους, σε ένα περιβάλλον που γίνεται όλο και πιο ψηφιακό, και που χάρη στην ανωνυμία ευνοεί τη συνεχή εκκόλαψη μοχθηρών τεράτων, όπως η παραπληφόρηση, η διαστρέβλωση και η ανώδυνη προσβολή;
Ερωτήματα που κρύβονταν στη βάση κάθε κουβέντας μας με τον Στάθη όσο γράφαμε το Fake Νewsical, και τα οποία όμως αρνούμασταν πεισματικά να αφήσουμε να βαρύνουν τη διάθεσή μας για γέλιο, ανατροπές, παιχνίδι, φαντασία, χρώματα, χιούμορ και… μυστήριο!
Έτσι, παίζοντας με την πρώτη ύλη των αγαπημένων μας παραμυθιών, μπερδεύοντας ήρωες και καταστάσεις, αναμειγνύοντας καλούς και κακούς, δημιουργήσαμε μια παράσταση για όλη την οικογένεια, ελπίζοντας ότι φεύγοντας θα έχουμε συλλέξει στις τσέπες μας κάποια μικρά αλλά πολύτιμα ψιχουλάκια… για να βρούμε πάλι τον δρόμο μας προς το σπίτι… προς την Αλήθεια.
Ένα τεράστιο ευχαριστώ στην Εύη για την αγάπη που έβαλε στο κείμενο, σε όλους τους ηθοποιούς που το αγκαλιάσανε ο καθένας με το δικό του ξεχωριστό τρόπο, καθώς και στη Διοίκηση και σε όλους τους συντελεστές που συνέβαλαν ώστε να γίνει αυτή η παράσταση… Newsical!
Και φυσικά στον Στάθη για την εμπιστοσύνη, τη χαρά και το μοίρασμα!
Σταυρούλα Παγώνα
Σημείωμα σκηνοθέτριας
Λένε πως…
Κανένα ψέμα δεν αντέχει στον χρόνο
πως…
Ένα ψέμα ειπωμένο πολλές φορές γίνεται αλήθεια
πως…
Η τέχνη είναι το πιο ωραίο από όλα τα ψέματα
πως…
Αλήθεια χωρίς ψέματα, φαί χωρίς αλάτι
πως…
Όποιος λέει πολλά ψέματα πρέπει να έχει καλή μνήμη
πως…
Όταν έχεις αμφιβολίες, πες την αλήθεια
και πως…
Η αλήθεια πάντα νικά…
ή μήπως όχι;
Λόγια μεγάλων σοφών περί ψεμάτων και αληθειών.
Κι αν νομίζετε ότι εσείς ψέματα δεν λέτε,
θα μεγαλώσει η μύτη σας και μετά θα κλαίτε.
Αν όμως την αλήθεια προτιμάτε,
των fake news το ζιζάνιο μέσα σας κοιμάται.
Η Παραμυθοχώρα μας δέχεται γενική επίθεση από fake news που ξεγλίστρησαν μέσα από πληκτρολόγια και οθόνες και αναστάτωσαν τους γνωστούς μας Παραμυθοήρωες.
Ποι@ κρύβεται πίσω από όλα αυτά;
Σας περιμένουμε να το ανακαλύψουμε μαζί!!!
Εύη Σαρμή
Συντελεστές
Κείμενο- Στίχοι τραγουδιών- Σύνθεση Πρωτότυπης Μουσικής: Στάθης Παχίδης, Κείμενο- Στίχοι τραγουδιών: Σταυρούλα Παγώνα, Σκηνοθεσία: Εύη Σαρμή, Σκηνικά- Κοστούμια: Δανάη Πανά, Eνορχήστρωση -Μουσική παραγωγή- Ηχοληψία: Γιώργος Πεντζίκης, Κίνηση- Χορογραφίες: Ιωάννα Δεμερτζίδου, Σύμβουλος κινησιολόγου: Ευανθία Σωφρονίδου, Φωτισμοί: Γιάννης Τούμπας, Μουσική διδασκαλία: Χρύσα Τουμανίδου, Video Graphics: Mike Rafail, Video: Άντα Λιάκου, Κατασκευή ιστοσελίδας: Ecolapsis, Επιστημονική συνεργάτιδα ΑΠΘ: Αναστασία Κατσαουνίδου, Βοηθός Σκηνοθέτη: Μάρα Μαλγαρινού, Οργάνωση παραγωγής: Μαρίνα Χατζηιωάννου, Οδηγός σκηνής: Αθανασία Ανδρώνη, Φωτογραφίες: Mike Rafail (That Long Black Cloud)
Διανομή (με αλφαβητική σειρά):
Μαριάννα Αβραμάκη (Μαμά Ντεντέκτιβ), Λευτέρης Αγγελάκης (Γιαγιά 2, Μπριζόλας Χοιρινόπουλος, Τραυματιοφορέας 2, Βάτραχος, Κουδούνι), Πελαγία Αγγελίδου (Ψητοπώλης, Προϊσταμένη Νοσοκόμα, Βάτραχος, Νταίζη Φουσκοχείλη), Μάνος Γαλανής (Γιατρός, Πελάτισσα 2, Χάρης Τούμπανος, Πρίγκιπας), Ελένη Γιαννούση (Πεντάμορφη, Κακιά Αδελφή Σταχτοπούτας), Ηλέκτρα Γωνιάδου (Σταχτοπούτα, Ξυπνητήρι Ντριν), Θανάσης Δισλής (Γιαγιά Γ, Μπέικον Χοιρινόπουλος, Τραυματιοφορέας 2, Μπάμπης Σιφώνης, Βάτραχος), Αλέξανδρος Ζαφειριάδης (Ντεντέκτιβ), Μάρα Μαλγαρινού (Καρακακιά Αδελφή Σταχτοπούτας, Ξυπνητήρι, Κούκος, Βατραχοπριγκίπισσα, Κοκκινοσκουφίτσα), Μαρία- Νεφέλη Παρασκευοπούλου (Άβουλη Αδελφή Σταχτοπούτας, Ξυπνητήρι Digital, Βάτραχος), Δημήτρης Σακατζής (Κακός Λύκος, Πατέρας της Πεντάμορφης), Γιώργος Σφυρίδης (Τέρας, Πελάτισσα 3), Ελευθερία Τέτουλα (Ωραία Κοιμωμένη, Πινόκιο, Πελάτισσα 1), Γιάννης Τσάτσαρης (Ηρακλής), Γιάννης Τσιακμάκης (Αρχιγιαγιά, Πιτόγυρος Χοιρινόπουλος, Τραυματιοφορέας 1, Λίνος Τσουλούφης, Βάτραχος), Μανώλης Φουντούλης (Μπάτλερ).
Στο βίντεο της παράστασης συμμετέχουν: ο youtuber Panos Dent και στον ρόλο της Νονάς της Σταχτοπούτας η Ρούλα Μανισάνου.
Παιδικη σκηνη ΚΘΒΕ
Βασιλικό Θέατρο
Παραστάσεις για σχολεία: Τρίτη – Παρασκευή: 10.30
Παραστάσεις για το κοινό: Κάθε Κυριακή 11:00
Προπώληση: ntng.gr | more.com
Πληροφορίες: Εκδοτήρια ΚΘΒΕ | Τ. 2315 200 200 | ntng.gr
Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: Κυριακές 10 €, Τιμή σχολικού εισιτηρίου: 6 € (Ισχύει για ομαδική παρακολούθηση) – Ομαδικές κρατήσεις, Δευτέρα με Παρασκευή, πρωινές ώρες: 2315 200 012
Τις Κυριακές θα ισχύουν 20 θέσεις δωρεάν ανέργων ανά ημέρα παράστασης με δικαίωμα δωρεάν εισιτηρίου και στο παιδί.
Ειδικά για τις Κυριακές ισχύει «Οικογενειακό εισιτήριο»: Ο ένας ενήλικας δωρεάν. Γιατί το παιδικό θέατρο είναι οικογενειακή υπόθεση.
Το ΚΘΒΕ προσφέρει ελεύθερη είσοδο στον δεύτερο από τους δύο ΕΝΗΛΙΚΕΣ συνοδούς (ΠΡΟΣΟΧΗ!: Το οικογενειακό εισιτήριο απαιτεί την ΤΑΥΤOΧΡΟΝΗ EΚΔΟΣΗ ΕΝOΣ ΕΙΣΙΤΗΡIΟΥ ΜΗΔΕΝΙΚHΣ ΑΞIΑΣ για τον δεύτερο από τους δύο ενήλικες συνοδούς και εκδίδεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΠO ΤΑ ΤΑΜEIΑ ΤΟΥ ΚΘΒΕ)
Σχόλια για αυτό το άρθρο