Είναι ο δικός μας Derek Jacobi! Από τους ελάχιστους ηθοποιούς με όλα τα γράμματα κεφαλαία που ποιούν ήθος , ένας τεράστιος καλλιτέχνης, ένας σπουδαίος θεατράνθρωπος και ένα από τα τελευταία εναπομείναντα ιερά τέρατα της ελληνικής σκηνής! Ο αδιαμφισβήτητης καλλιτεχνικής αξίας, με κύρος, εκτόπισμα και τεράστια εκφραστικά μέσα που, όταν βγαίνει στη σκηνή -τρίζει το σανίδι- ο ογκόλιθος του θεάτρου, Νικήτας Τσακίρογλου , τη λαμπρύνει και τη φωτίζει όσο κανένας άλλος συνάδελφός του. Έχει ενσαρκώσει τους πιο σημαντικούς– σχεδόν όλους- ρόλους του ελληνικού και παγκόσμιου ρεπερτορίου και οι ερμηνείες του αιχμαλωτίζουν το κοινό και είναι παράδειγμα προς μίμηση για τη νέα αλλά και την παλιά γενιά των ηθοποιών… Παραδίδει μαθήματα ηθοποιίας σε κάθε του εμφάνιση , για αυτό και όλες οι καταιγιστικές του ερμηνείες συγκλόνισαν- και συγκλονίζουν- το ελληνικό θέατρο και έχουν γραφτεί με ανεξίτηλα και χρυσά γράμματα στο θεατρικό πάνθεον ! Θα μπορούσε κάλλιστα να σταδιοδρομήσει στην Αγγλία και ιδιαίτερα στο Βασιλικό Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου και να γράψει και εκεί ιστορία, όπως στην Ελλάδα . Οι λέξεις είναι φτωχές για να περιγράψουν το μεγαλείο της υπόδυσης του ! Όταν ακούς το όνομα Νικήτας Τσακίρογλου σε cast έργου γνωρίζεις εκ των προτέρων ότι θα δεις καλό θέατρο και ερμηνεία που θα σε συναρπάσει !Δείτε τον- μην χάσετε αυτήν την παράσταση- στο δυνατό έργο του Ρόναλντ Χάργουντ “Προσωπική συμφωνία” σε σκηνοθεσία του άξιου Δημήτρη Μυλωνά που παίζεται στο ‘’Από μηχανής θέατρο’’ και θα διαπιστώσετε τι σημαίνει ηθοποιός και τι καλό θέατρο …
Ο διακεκριμένος καλλιτέχνης Νικήτας Τσακίρογλου από το Α ως το Ω !
Αξιοπρέπεια : Είναι συνυφασμένη με το επάγγελμά μας γιατί ο κόσμος μας αξιολογεί για πολλά πράγματα ,όχι μόνο για την καλλιτεχνική επίδοση , αλλά και για το ήθος και τη συνέπεια μας
Βλέμμα : Πρέπει να είναι σε βάθος να μην είναι επιπόλαιο και να αφορά άμεσα στο κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε.
Γάμος: Έχω καλή εμπειρία! Διατήρησα τις σχέσεις μου με την Χρυσούλα Διαβάτη, έφτιαξα μία ωραία φαμίλια και αισθάνομαι ευτυχής! Εύχομαι κάθε ηθοποιός να έχει την ίδια τύχη μιας καλής συζύγου
Δραματουργία : Η δραματουργία στην Ελλάδα όσο πάει φθίνει. Δύσκολα συντηρείται γιατί μπαίνει μέσω της τηλεοπτικής εκφοράς των πραγμάτων. Είναι κάτι διαφορετικό και αυτό πρέπει να το καταλάβουν αυτοί που έχουν την ευθύνη των παραστάσεων και του κοινού.
Έκφραση: Είναι μέσα στην ουσία της δουλειάς μας για τα εκφραστικά μέσα του ηθοποιού. Πρέπει να είναι πάντα εν εγρηγόρσει και να επιδιώκει, όσο μπορεί , πιο ουσιαστικά πράγματα που θα έχουν σχέση με το κείμενο το οποίο εκφράζει. Για εμένα κύριο λόγο έχει ο θεατρικός λόγος , άρα ο συγγραφέας …
Ζωή : Ο Θεός να μας τη δίνει. Να πιστεύουμε στον Θεό και στο μεγαλείο της πατρίδας μας!
Ηθοποιός : Μία σημαντική λέξη , σύνθετη από το ποιώ και το ήθος και αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάει ο κάθε καλλιτέχνης πως θέλει να ασχοληθεί με το θέατρο …
Θέατρο : Σύνθετη έννοια , τελείως ξεχωριστή . Αγάπη στον κόσμο από αρχαιοτάτων ετών, αναγκαία , γιατί συμπυκνώνει το νόημα της ζωής …
Ιδέα: Ιδέες υπάρχουν αλλά μερικές φορές τις εκμεταλλεύονται κάποιοι που θέλουν να τις χρησιμοποιήσουν για να μειώσουν την παρουσία του ανθρώπου σε διάφορες πολιτικοκοινωνικές καταστάσεις .
Καριέρα: Είναι ένα αποτέλεσμα πολλών ετών και συμβουλεύω τους νέους ηθοποιούς να μη βιάζονται να την αποκτήσουν …
Λόγος: Στο λόγο στηρίζεται το θέατρο και ο λόγος περιέχει τη λέξη λογική . Βεβαίως το θέατρο ενεργοποιείται μέσω του λόγου, για αυτό και πρέπει να είναι ουσιαστικός .
Μανιέρα : Μία λέξη που πρέπει να την αποφεύγει ο χώρος των ηθοποιών, γιατί η μανιέρα έχει μέσα της την επαναληπτικότητα και αυτό δεν είναι καλό για τον καλλιτέχνη . Πρέπει να ανανεώνεται …
Νέα γενιά ηθοποιών: Σαν πυρήνας είναι καλώς αλλά θέλει χρόνο για να το αποδείξει.
Ξενομανία : Ό,τι χειρότερο μπορεί να συμβεί και στο θέατρο και στον ηθοποιό και σε μία χώρα .
Όνειρο (καλλιτεχνικό που δεν που δεν υλοποιήθηκε) :Όλα μου τα όνειρα έχουν εκπληρωθεί. Είμαι ένας ηθοποιός χορτάτος χωρίς να φαίνεται αυτό υπερφίαλο . Αν στα στερνά της ζωής μου με αξιώσει ο Θεός να έχω υγεία και πνεύμα θα ήθελα να παίξω τον Οιδίποδα επί Κολωνώ .
Προσωπική συμφωνία : Είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα που συνάντησα στην καλλιτεχνική μου πορεία γραμμένο από τον ίδιο τον συγγραφέα που έτυχε να συναντήσω και στον Αμπιγιέρ. Μία ευτυχισμένη στιγμή δική μου αλλά και για το ίδιο το θέατρο , σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά.
Ρόλοι: Πολλοί ρόλοι καλοί , δεν μπορώ να πω , κακοί γιατί είμαι αυστηρός στις επιλογές μου. Τους πίστεψα και με πίστεψαν.
Στόφα : Τη στόφα την καθορίζει το κοινό . Μέσα στις επιλογές που κάνω προσπαθώ να είμαι ειλικρινής.
Τραγωδία: Το μέγιστο είδος θεάτρου για τον ηθοποιό , ένα αγώνισμα που ανήκει μόνο σε πρωταθλητές …
Υστεροφημία : Την επιδιώκουμε αλλά δεν εξαρτάται από εμάς . Τον κύριο λόγο τον έχει το κοινό που αποτυπώνει στη μνήμη του αυτό που βλέπει και συνεχίζει μέσα του να υπάρχει .
Φωνή: Κύριο στοιχείο του ηθοποιού .Ένα από τα οποία μας ζήτησαν στις εξετάσεις του Εθνικού Θεάτρου αλλά το ζητούσαν εκείνη την εποχή , αν ήθελες να κάνεις , και στο ραδιόφωνο.
Χρόνος: Μεγάλος ευεργέτης για τον ηθοποιό ! Χρειάζεται γιατί η ωρίμανση εξαρτάται από αυτόν…
Ψυχή: Απαραίτητη για το χώρο του θεάτρου και όσα περισσότερα δίνεις τόσα περισσότερα εισπράττεις από αυτά που καταβάλλεις με την ψυχή σου .
Ωραίο φινάλε: Εφ’ όσον περιέχει την λέξη ωραίο, το φινάλε πρέπει να είναι θριαμβευτικό ! Ο Θεός να μας φυλάξει από αρρώστια και από εγκατάλειψη του αγώνα που πρέπει να έχει το τέλος αυτού που αρχίσαμε.
Σχόλια για αυτό το άρθρο