Πόσο θαυμάζω τα νέα παιδιά, τα οποία έχουν και ωραία εμφάνιση και ταλέντο και δεν προσφέρονται θυσία και δεν αναλώνονται σε ανούσιες δουλειές προκειμένου να αποκτήσουν δημοφιλία και χρήματα. Ένα από αυτά, εκτός από ηθοποιός, είναι και σκηνοθέτης κινησιολόγος και δραματουργός, ακούει στο όνομα Ευθύμης Χρήστου! Προτιμά να βάζει το λιθαράκι του σύμφωνα με τις αξίες και τα ”πιστεύω” του και μοναδικό του σκοπό έχει το λειτούργημά μέσα από το οποίο εξελίσσεται… Είναι άκρως δημιουργικός, γοητευτικός, παθιασμένος με την Τέχνη του και αγαπά αυτό που κάνει, γι’ αυτό και δίνει όλη του την ψυχή! Ξεχωρίζει ακόμη για το ήθος, τις φιλοσοφημένες σκέψεις, τα ιδανικά και την ποιότητα στην επαγγελματική και κοινωνική στάση ζωής του. Τη θεατρική αυτή περίοδο, ξεχώρισε στο συγκλονιστικό έργο ”Υπόθεση Μακρόπουλος” που σκηνοθέτησε η εμπνευσμένη και άξια Κερασία Σαμαρά για το θέατρο ΕΛΕΡ. Ο ταλαντούχος, Ευθύμης Χρήστου από το Α ως το Ω.
Ατμόσφαιρα ( έργου):
Το έργο του σημαντικού Τσέχου συγγραφέα Κάρελ Τσάπεκ είναι μια μαύρη κωμωδία μαγικού ρεαλισμού. Αποτελεί μια μεταφυσική αλληγορία που εξετάζει την επιθυμία του ανθρώπου για αιώνια ζωή. Η Κερασία Σαμαρά, σκηνοθέτις και πρωταγωνίστρια του εγχειρήματος, στήνει μια παράσταση, εγώ θα έλεγα, γοτθικής αισθητικής ή, όπως η ίδια επιδιώκει, αισθητική που θυμίζει νουάρ κόμικς μυστηρίου.
Βία: Ο,τιδήποτε εμποδίζει την ομαλή πλεύση και προσβάλει την εμπιστοσύνη στη ροή…
Γενναιόδωρος: Αυτός που αγαπά τη ζωή, χορταίνει καθημερινότητα, είναι ευγνώμων για αυτήν και έχει απόθεμα να τη μοιράζεται!
Δίλημμα: Να κρατάς δυνάμεις και να δουλεύεις σκληρά για να πετυχαίνεις τους στόχους σου ή να θυμάσαι ότι είσαι άνθρωπος, ότι είσαι νέος, να ζεις χωρίς πλάνο;
Επόμενα καλλιτεχνικά σχέδια: Η επόμενη σκηνοθετική μου έρευνα για την οποία έχω ξεκινήσει να μελετάω και σύντομα θα μπορώ να πω περισσότερα.
Ζήλος: Είτε υπερβάλλων είτε δημιουργικός είναι παραγωγικός μόνο όταν πρόκειται για τη διαδικασία εξέλιξης και σύγκρισης του εαυτού σου με τον εαυτό σου…
Ηθοποιός: Μια επώδυνη- ταξιδιάρικη- παρεμβατική-λυτρωτική- εξοντωτική – σαν χάδι- βίαιη – μαγική διαδικασία τελετουργικής μύησης στα άδυτα ενός νέου, κάθε φορά, διαφορετικού κόσμου.
Θέατρο: Η αντίσταση στη γρήγορη ταχύτητα του χρόνου.
Ιδεολογία: Η πίστη στο συνολικό όραμα.
Κάρελ Τσάπεκ: Μυθιστοριογράφος έργων επιστημονικής φαντασίας και φιλοσοφικών αναζητήσεων. Τα έργα του διακρίνονται για το βαθύ κοινωνικό αίσθημα και τον ειρωνικό σκεπτικισμό τους. Πιστός στον ανθρωπισμό και τη δημοκρατία. Εν προκειμένω, γράφει ένα έργο που κλείνει με μια βαθιά φιλοσοφική σκηνή, περνώντας πολιτικά μηνύματα για την φθορά και την πτώση της εξουσίας, μιλά εμμέσως για τον κίνδυνο της φασιστικής ανόδου, για την ανθρώπινη παρέμβαση στην ισορροπία της φύσης, για την αγωνία του ανθρώπου μπροστά στο μυστήριο του θανάτου. Ένας θαυμαστής των ιδεών.
Λαμπερός: Γεμάτος.
Μεταφυσική διάσταση: Ο βαθμός εκλέπτυνσης των αισθήσεων και η προσπάθεια να ανακαλυφθούν περισσότερες για να κατανοήσει κάποιος καλύτερα τον κόσμο και να απαντήσει σε αιώνια ερωτήματα. Η ανάγκη του ανθρώπου να κατακτήσει τον κόσμο, το σύμπαν και να είναι κυρίαρχος των πάντων!
Νοητός: Το χάσμα ανάμεσα στην πραγματικότητα του ενός από την πραγματικότητα του άλλου.
Ξενομανία: Ενώ μοιάζει να έχει αρνητικό πρόσημο εγώ θα την μεταφράσω ως «πολυπολιτισμικότητα». Ζούμε όλοι στο ίδιο σύμπαν. Τι σημασία έχει τίνος είναι το έθιμο, η λέξη, η εμφάνιση, η γιορτή. Ας επιλέγει ο καθένας ό,τι τον χαρακτηρίζει.
Όνειρα καλλιτεχνικά: Να είναι πάντα η δουλειά μου έμπνευση για ζωή και η ζωή έμπνευση για την Τέχνη.
Παράσταση: Η στιγμή που κοινό και ηθοποιοί συντονίζονται και συμφωνούν σε μια στιγμιαία πραγματικότητα για να διαστείλουν, για λίγο, μαζί, το χρόνο.
Ρόλοι: Οι εν δυνάμει διαφορετικοί εαυτοί μας. Η επαλήθευση του χαρακτήρα μας. Η τεχνική διαδικασία τακτοποίησης χαρακτηριστικών που ενώνουν το παζλ. Εραστές στους οποίους δίνεις κομμάτια σου και παίρνεις δικά τους για όσο διάστημα κοιμάσαι μαζί τους.
Σαμαρά Κερασία: Με την Κερασία συναντηθήκαμε το περασμένο καλοκαίρι. Για ένα δικό μου project αλλά ως μάγισσα γύρισε τη συζήτηση και πήγα εγώ στη δική της δουλειά. Κατάφερε να με πείσει να βρεθώ ξανά στη σκηνή, κάτι που δεν έχει καταφέρει άλλος τα τελευταία χρόνια μιας και με έχει απορροφήσει η σκηνοθεσία και προτιμώ να βρίσκομαι κάτω από τη σκηνή. Είναι στ’ αλήθεια, και κατά κοινή ομολογία, μια πραγματική πρωταγωνίστρια με όλη τη σημασία της λέξης, παρόλο που δεν συμπεριφέρεται ως τέτοια εκτός σκηνής. Είναι καθοδηγήτρια με φροντίδα προς τους ηθοποιούς. Είναι από τους εργατικότερους ανθρώπους που έχω συναντήσει, επιμένουσα, έχει έναν μαγικό τρόπο να καταφέρνει στο τέλος τα πάντα. Πλέον, χαίρομαι που είμαι μέρος ενός ονείρου για το οποίο παλεύει πολλά χρόνια και φέτος βρίσκει επιτέλους το δρόμο του και υλοποιείται. Η «Υπόθεση Μακρόπουλος» είναι για εμάς η αρχή μιας συνεργασίας και μιας φιλίας.
Τηλεόραση (εμφάνιση): Στην τηλεόραση έχω βρεθεί ελάχιστες φορές. Δεν την ”σνομπάρω”, απλώς δεν υπήρξε στο παρελθόν κάτι που να ζήλεψα για να το «κυνηγήσω», εκτός, ίσως, των τελευταίων πέντε χρόνων που, κατά κοινή ομολογία, βλέπουμε κάτι να αναγεννάται. Ακούω συχνά ότι λόγω εμφάνισης θα έπρεπε να βρίσκομαι στην τηλεόραση αλλά δεν νομίζω πως η συζήτηση γύρω από την εμφάνιση είναι κάτι που μου ταιριάζει. Θα μπορούσα, ίσως να σκεφτώ το ενδεχόμενο συζήτησης για έναν ωραίο ρόλο, σε μια καλή δουλειά, με το ίδιο ενδιαφέρον που το κάνω και για το θέατρο, αλλά δε θα προέτασσα την εμφάνιση μου για να πετύχω κάτι στη δουλειά μου.
Υπόθεση Μακρόπουλος: Ένα εμβληματικό έργο. Ανεβαίνει φέτος 100 χρόνια από τη συγγραφή του και μετά από πολλά χρόνια προσπάθειας της Κερασίας Σαμαρά να το φέρει στην ελληνική σκηνή στην πρωτότυπη μορφή του. Είναι μεγάλη τιμή να βρίσκομαι στη σκηνή μαζί με τους: Κώστα Αρζόγλου, Ρήγα Αξελό, Κερασία Σαμαρά, Περικλή Λιανό, Δημήτρη Καραβιώτη, Αλίκη Αβδελοπούλου και χαρά μου να βρίσκομαι με τους: Τζώρτζη Παπαδόπουλο, Ξένια Παυλοπούλου, Αλέξη Ρηγόπουλο. Μια δουλειά που έχει πέσει στα χέρια έμπειρων συνεργατών με αγάπη για τη δουλειά και το θέατρο και αυτό νομίζω το διαισθάνεται το κοινό και γι’ αυτό έχει τέτοια θερμή ανταπόκριση.
Φασισμός:
«Όταν οι ναζιστές ήρθαν για να πάρουν τους κομμουνιστές, σιώπησα επειδή δεν ήμουν κομμουνιστής.
Όταν φυλάκισαν τους σοσιαλδημοκράτες, σιώπησα γιατί δεν ήμουν σοσιαλδημοκράτης.
Όταν ήρθαν να πάρουν τους συνδικαλιστές, σιώπησα γιατί δεν ήμουν συνδικαλιστής.
Όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους σιώπησα γιατί δεν ήμουν Εβραίος
Όταν ήρθαν να συλλάβουν εμένα, δεν υπήρχε πια κανείς για να διαμαρτυρηθεί».
Ένα ποίημα του Martin Niemöller, ενός Γερμανού Πάστορα και όχι του Μπρεχτ όπως συχνά του αποδίδεται, με την ευχή να θυμόμαστε πάντα.
Χιούμορ: Τρόπος αντιμετώπισης της ζωής.
Ψυχή: Καθημερινή φροντίδα.
Ωραίες δουλειές: Ωραίες συναντήσεις – ωραίες συνεργασίες με κοινωνική ευθύνη.
Σχόλια για αυτό το άρθρο