Άφησε για λίγο τα θεσμικά του καθήκοντα για να ανέβει στη σκηνή του θεάτρου και να γίνει ο Αργκάν- ο γνωστός και διαχρονικός ήρωας του σπουδαίου Μολιέρου- στο έργο του ” Ο κατά φαντασίαν ασθενής” διά χειρός Θοδωρή Αμπαζή. Και καλά έκανε! Είμαι βέβαιος ότι θα τα πάει περίφημα! Είναι η τρίτη φορά που υποδύεται το συγκεκριμένο ρόλο και μετά από τόσα χρόνια θα σημειώσει και πάλι προσωπικό θρίαμβο! Ο χαρισματικός ηθοποιός και καλλιτεχνικός διευθυντής της δεύτερης κρατικής μας σκηνής, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, Αστέριος Πελτέκης, είναι έμπειρος, διαθέτει τεράστια στόφα, ευρέα εκφραστικά μέσα, τεχνική, καθαρή άρθρωση και με ζεστό ηχόχρωμα φωνή , έντονη σκηνική παρουσία, τα οποία σε συνδυασμό με τη γοητεία του και το φως που αποπνέει, καθώς και με τη συνεχή τριβή του σε σημαντικά έργα και πρωταγωνιστικούς ρόλους της παγκόσμιας δραματουργίας τον έχουν αναδείξει ως έναν από τους πιο αξιόλογους και υπολογίσιμους ηθοποιούς της γενιάς του! Θα θέλαμε να τον βλέπαμε πιο συχνά επί σκηνής αλλά οι διευθυντικές υποχρεώσεις του δεν το καθιστούν εφικτό. Και αυτό μας στερεί έναν ηθοποιό που τον θέλει το σανίδι, αλλά και το κοινό… Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, Αστέριος Πελτέκης, με αδιαμφισβήτητη και σταθερή αξία, ήθος και έντονη προσωπικότητα, επιστρέφει ως ηθοποιός για ένα μικρό διάστημα στο θέατρο της Μονής Λαζαριστών. Σπεύσατε να τον απολαύσετε! Η επιτυχία του είναι δεδομένη!
– Τι ήταν εκείνο που σε έκανε να θέλεις να υποδυθείς τον Αργκάν, στον ‘Κατά φαντασίαν ασθενή”;
Κατ’ αρχάς είναι η τρίτη φορά που προσεγγίζω σε κάποιο ρόλο το συγκεκριμένο κείμενο ανά δεκαετία σχεδόν. Έχει μεγάλο ενδιαφέρον να βλέπεις το ίδιο έργο μέσα από τρεις διαφορετικούς ρόλους αλλά ο κυρίαρχος λόγος ήταν η επιμονή του Αμπαζή και η ασφάλεια που ένιωσα να δουλέψω μαζί του ταυτόχρονα με τον απαιτητικό ρόλο της καλλιτεχνικής διεύθυνσης και φυσικά η αναμέτρηση με έναν υπέροχο ρόλο ενός τεράστιου συγγραφέα.
– Βρήκες τα πατήματά του; Τον ψυχογράφησες; , Μπήκες στο πετσί του ρόλου; Είναι δύσκολος ή εύκολος χαρακτήρας;
Αυτά νομίζω θα ήταν καλύτερο να τα απαντήσει το κοινό και οι συνεργάτες μου.
– Πώς είναι να συνεργάζεσαι με τον Θοδωρή Αμπαζή;
Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα και όμορφη εμπειρία. Είναι ένας ευφάνταστος καλλιτέχνης με πολύ μεγάλο εύρος και πολύ ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις, και πάνω από όλα είναι αγαπημένος άνθρωπος και συνεργάτης με τον οποίο η πρόβα είναι μια υπέροχη εμπειρία!
– Να περιμένουμε να σε δούμε στο σανίδι και σε άλλους ρόλους σύντομα;
Σύντομα είναι αρκετά απίθανο. Θα εξαρτηθεί και θα το επεξεργαστώ αναλόγως των συνθηκών και των απαιτήσεων που θα προκύψουν σε όλα τα άλλα επίπεδα και της βασικής θεσμικής ιδιότητας μου.
– Η τραγωδία των Τεμπών πόσο επηρέασε το θέατρο;
Φαντάζομαι σε ένα βαθμό σίγουρα το επηρεάζει από την άποψη της προσέλευσης του κοινού αλλά και της ίδιας της θεατρικής πράξης. Οι προτεραιότητες αλλάζουν και η διάθεση για κάθε μορφή ψυχαγωγίας ατονεί σε τέτοιες περιπτώσεις. Είναι, όμως, ταυτόχρονα λυτρωτική η θεατρική εμπειρία και όταν αυτό προκύπτει ως ανάγκη ανακτά και την σημαντική λειτουργία της – η θεατρική πράξη – ως αρωγός του ατόμου στις όποιες κοινωνικές και υπαρξιακές συγκυρίες.
– Πώς πάει καλλιτεχνικά το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος; Βρήκε τους ρυθμούς του; Αρέσει το ρεπερτόριο στο φιλοθεάμον κοινό;
Θεωρώ πως είναι πολύ καλή η πρόσληψη. Βεβαίως είναι πολύ δύσκολο να βγουν συμπεράσματα σε τόσο μικρά διαστήματα που διακόπτονται συνεχώς από απεργίες, καταλήψεις και άλλες συγκυρίες αλλά η μέχρι τώρα διαδρομή τουλάχιστον από την άποψη της προσέλευσης του κοινού δείχνει να επιβραβεύει τις έως τώρα επιλογές ασχέτως με το αν κάποιος διαφωνεί η συμφωνεί καλλιτεχνικά με αυτές. Στόχος και σκοπός αυτού του ρεπερτορίου -όπως οφείλει θεωρώ ένας επιχορηγούμενος κρατικός φορέας – είναι να καλύψει όσο το δυνατόν πιο καθολικά τις ανάγκες όλου του φάσματος του κοινού.
– Είναι δύσκολη η διευθυντική καρέκλα, τρίζει, είναι επικίνδυνη, ενέχει κινδύνους;
Σαφώς όλα τα παραπάνω. Αλλά πέρα από όλα αυτά είναι μια ευκαιρία να δώσει κανείς μια ώθηση και να βάλει το λιθαράκι του για την εξέλιξη του φορέα που διευθύνει. Αν υπάρχει η γνώση ότι δεν είμαστε σε αυτές τις θέσεις εσαεί και έχουμε στόχο να προσθέσουμε ό,τι καλύτερο έχουμε τότε όλα τα παραπάνω περνούν σε δεύτερη μοίρα…
– Τι ετοιμάζει το ΚΘΒΕ για την καλοκαιρινή σεζόν;
‘’Τρωάδες’’ του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη και σύνθεση Στεφάνου Κορκολή αφενός , αφετέρου υπάρχει σε εξέλιξη μια προσπάθεια συμπαραγωγής με το Εθνικό θέατρο για την δεύτερη Επιδαύρια παράσταση σε έργο του Αριστοφάνη με τη ρηξικέλευθη μάτια και σκηνοθετική προσέγγιση της Λένας Κιτσοπούλου που, αν ευοδωθεί, θα είναι μια πολύ όμορφη στιγμή σύμπραξης των δύο μεγάλων κρατικών θεατρικών φορέων. Τέλος, κάποιες σκέψεις για καλοκαιρινή παρουσίαση χειμερινής παραγωγής ή τη δημιουργία κάποιας νέας για την θερινή περίοδο κυρίως εντός της πόλης και αν υπάρχει η οικονομική στήριξη και δυνατότητα μια περιορισμένη περιοδεία στη βόρεια Ελλάδα.
Σχόλια για αυτό το άρθρο